Nyt oon kyllä ihan uusavuton....
mutta en ole yleensä meikannut kuin ripsarilla ja peitepuikolla. Mitä on meikin pohjustusvoide?
Olen käynyt kouluja, mutta siellä ei sitä opetettu ;).
Kommentit (2)
Ei se ole välttämätön. Pohjustusvoide laitetaan muun meikin alle, ja se muodostaa iholle kalvon, jolle meikkivoide levittyy nätimmin ja pysyy paremmin paikallaan. Minä käytän sellaista pohjustusvoidetta, jossa on lisäksi valoa heijastavia hippusia joten iho näyttää hehkuvalta.
Hehkua lisäävää pohjustusvoidetta voi käyttää myös ilman meikkivoidetta jos haluaa. En nyt osaa sanoa mitä hyötyä siitä sinulle olisi (päätarkoitus pohjustusvoiteella siis on muun meikin kiinnittäminen) muuten kuin meikin luoma esteettinen mielihyvä yleensäkin.
Olen lukevinani aloituksesi rivien välistä että "kouluja käyneenä" vähän halveksit niitä jotka meikkaavat itseäsi enemmän. Muistathan että kosmetiikan tarkoitus on ehostaa ulkonäköä ja siten luoda käyttäjälleen mielihyvää. Meikkaavat eivät automaattisesti ole meikkaamattomia tyhmempiä tai pinnallisempia.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2013 klo 11:44"]
mutta en ole yleensä meikannut kuin ripsarilla ja peitepuikolla. Mitä on meikin pohjustusvoide?
Olen käynyt kouluja, mutta siellä ei sitä opetettu ;).
[/quote]
Siis lisään, että löytyyhän siitä netistä jotain mainoksia yms. mutta onko se oikeasti hyödyllistä?