Ehdottakaa lautapeliä 14-v tytölle ja äidille, jota voi pelata kaksin
Hei palstalaiset. Otetaan ehdotuksia vastaan mitä lautapeliä voisin pelata 14-v tyttäreni kanssa. Sellainen mitä voi pelata kaksin, ilman että pilaa koko pelin idean. Eikä tarvitse olla mikään mensakerhon älykkö peli. Emme oli erityisen älykkäitä, mutta emme kai erityisen tyhmiäkään. Tytöllä tosin lukihäiriö, joten ei mielelellää pitkiä tekstejä, jota joutuisi lukemaan yksin. Perhepelitkin käy, jotka käy nuoremmillekin, kunhan ei nyt vallan ole päiväkoti-ikäisen peli.
Kommentit (162)
Ei lautapeli, mutta mun ja 14v. tytön ehdoton suosikki: Monopoly Deal
Lisäksi tykätään Rummikubiakin pelata. Ja jos oikein laiskottaa lätkitään Unoa.
Scotland Yard/New York chase
En ole tainnut kaksinpelinä koskaan pelata, mutta toimii ilmeisesti hyvin niinkin
Me pelataan miehen kanssa taru sormusten herrasta lautapeliä ja se on yksi harvoista peleistä, jota on hauska pelata kahdestaan. Tosin, se vaatii alussa sinnikästä omaksumista.
Vierailija kirjoitti:
Me pelataan miehen kanssa taru sormusten herrasta lautapeliä ja se on yksi harvoista peleistä, jota on hauska pelata kahdestaan. Tosin, se vaatii alussa sinnikästä omaksumista.
Tämä on kyllä törkeän vaikea kahdestaan :D Toki pelattava, mutta vaikea. Tai sitten en vaan osaa.
Mastermind. Toki tuossa pitää vähän hoksottimia käyttää, mutta mitään luettavaa ei ainakaan ole
Rummikub vai onko Rummicub. Toimii kaksin, mutta voi pelata kolmella tai neljällä pelaajalla.
Backgammon, Tammi, shakki. Carcassone, world wide hockey, muuttuva labyrintti.
Carcassone, Menolippu, Azul, Cacao, Imhotep, Touche, King of Dice, Dizzle, Mind, Second Change, Skipbo, L.A.M.A
Miten olisi perinteiset halma, mylly, tai tammi ?
Varmaan kaikkia äitejä voi pelata kaksin ;)
Mutta lautapeleistä olisin suositellut jo mainittuja: Menolippu (Ticket to Ride), Scrabble, Carcassonne, Muuttuva labyrintti.
Kaksinpeleistä oma suosikkini on Fungi.
http://www.puolenkuunpelit.com/kauppa/product_info.php?products_id=8084…
Ideana on kerätä ja paistaa mahdollisimman arvokas sienisaalis. Kun säännöt on lukenut, pelissä ei tarvitse enää lukea sen jälkeen.
Mä en itse hirveästi välitä lautapeleistä, mutta genial-peli on ollut hauska!
Mun äidilläni on se peli, ja nyt ostimme torista halvemmalla saman.
Blokus on hauska peli kahdestaan. Pelataan sitä 13v tytön kanssa. Perus unokin on ahkerassa käytössä.
Carcassonne!