Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tee-se-itse kauneudenhoitovinkit!

Vierailija
08.07.2020 |

Varmaan ei tarvitse erikseen sanoa miten paljon liikunta ja syöminen ja muut terveelliset elintavat vaikuttaa kauneuteen (ja hyvinvointiin ylipäätäänkin), mutta kerro ihmeessä jos on jokin yksittäinen asia joka vaikutti massiivisesti kauneuteen.
Olen kiinnostunut kuulemaan eri vinkkejä miten hoitaa kauneutta kotona. Olen itse nyt aloittanut gua shan (kiviläpyskä jolla hierotaan kasvoja, youtubessa on hyviä ohjeita tähän), jonka väitetään tekevän ihosta hehkuvamman ja pystyvän jopa häivyttämään ryppyjä. Tuloksia en vielä ole parissa päivässä nähnyt, mutta ainakin on mukava iltarentoutus lastata ja hieroa kasvoja.
Vartalokarvoja olen jo vuosia epiloinut itse kotona. Ei ole iso vaiva kun säännöllisesti tekee ja säilyy vähempi karvaisena pidempään. Nyt käytössä Panasonicin ES-EL8A, jolla saa hoidettua kätevästi epiloinnit ja sheivaukset (epiloinnilla ei saa täysin karvattomaksi neljäksi viikoksi kerrallaan, joten ladyshave ominaisuus on kätevä olla).

Jaa omat vinkkisi! Varsinkin jos on jotain ryppyisille ja roikkuville silmänympärysiholle, niin kuulen mielelläni!

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

O-live otsonoitu oliiviöljy coupérosaan ja ruusufinniin. On tehokkaampi kuin lääkkeet.

Vauvaöljystä ihana öljyhaude jalkoihin. Päälle pakastepussi tai elmukelmua ja sukat. Antaa vaikuttaa tunnin ajan ja sitten ylimääräinen öljy vaan pyyhitään pois ja laitetaan sukat takaisin. Antaa olla yön yli näin.

Käsihoidoksi ihana tahna rosmariinista, sitruunasta, merisuolasta ja tilkasta oliiviöljyä. Hierotaan hyvin ja annetaan olla.

Merisuolavesi on ihan loistava hiuslakka.

Jalkakylpypommeja voi tehdä esim ruokasoodaa sekoittamalla tuohon käsihoitotahnaan. Laitetaan jääpalamuottiin ja annetaan kuivua jähmeäksi palaksi.

Huulirasvaa voi tehdä kookosöljystä, mehiläisvahasta ja oliiviöljystä.

Vierailija
22/22 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kesä ja oiva hetki kerätä kasveja, joista saa itse tehtyä vaikka mitä. Itse esimerkiksi kuivaihoisena ammeen omistajana olen jo vuosia tehnyt itse kylpysuolaa kuivatuista poimulehdistä, puna-apilasta ja mäkimeiramiakin olen lisännyt hiukan.

Täältä löytyy yrttihaku ja reseptejä.

http://yrttitarha.fi/tietopankki/rohdot/index.html

Varovaisuutta kannattaa silti aina harjoittaa. Kannattaa aina suhtautua suurella varauksella netistä löytämiinsä ihmekonsteihin. Soodaa hampaille tai kasvojen ihon rikkominen millään metodilla eivät ole maallikon hommaa, jos ei halua pilata kiillettå ja saada aikaan arpikudosta.

Noita yllä olevan sivuston yrttireseptejäkään en suosittele kenellekään sisäisesti, ainoastaan ulkoisesti. Ja kasveja kerätessä on syytä pitää kuvallista kasviota mukana ja kerätä vain sellaisia kasveja, jotka varmasti tuntee. Luonnossa on myös todella myrkyllisiä kasveja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan