Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusia luomia pukkaa kuin sieniä sateella!

Vierailija
03.05.2013 |

Siis minulla on geneettinen taipumus näihin luomiin joita alkaa olla joka puolella ja erilaisia.

Äidilläni oli paljon luomia selässä.

Nyt alkaa iskeä paniikki koska olen "vasta" 44v. ja parin viime vuoden aikana olen ollut oikea "luomienkasvatuslaitos" YÄK! Jatkuuko tämä kuolemaan asti?

Voiko näille tehdä mitään...auttaako mitkään kotikonstit?

Toki osan eli pahimmat voi poistaa ihotautilääkärillä mutta minulle tulee tosi pahoja arpia jotka ei meinaa parantua kunnolla vaan arpi paksuuntuu ja punoittaa.

Joudunko elämään noita-akkana loppuelämän? :(

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostaisi tietää!

Samassa veneessä ollaan.

Hukun näihin kohta.

Missä olet niitä poistattanut?

Millaisia kustannuksia poistosta tulee?

Olen miettinyt poistattamista, mutta en ole vielä päässyt edes kyselyasteelle.

Vierailija
2/23 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mulla. Erityisesti kasvoihin on tullut monta lisää pienen ajan sisään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

turpoaako ne luomet tai iho luomen vierestä, jos raavit?

Vierailija
4/23 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttää aurinkoa?

Vierailija
5/23 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama ongelma! On isoja mut vielä enemmän sellaisia pieniä nyppyjä vieri vieressä- Ärsyttää kyllä toden teolla ja ikääkin vasta 45:(

Vierailija
6/23 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko näihin luomiin mitään keinoa?

Vierailija
7/23 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi luomineito, ikää 39. Kasvoihin näyttää tulevan koholuomia talvellakin, muualle ihon myötäisiä. Kasvoista en ole uskaltanut poistattaa yhtään vaikka mieli tekisi, mutta jaloista, kaulalta ja selästä on otettu useita isoja pois. Joskus 20 vuotta sitten otatin samalla kertaa kolme isoa luomea pois ja jäljellä on 2x luomea isommat arvet.. Eipä mieli tee saada sellaista naamaan - toki tekniikka on poistoissa on varmasti kehittynyt.

En tiedä mikä auttaisi, aurinko ei ainakaan ole syypää.

Vierailija
8/23 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ottanut kasvoista luomen pois, eikä minkäänlaista arpea jäänyt. Nykyään kukaan ei edes huomaa, että kasvoistani on otettu luomi pois ja siinä on ollut tikit. Toimenpide on nopea ja suht kivuton, mutta se kannattaa tehdä osaavalla lääkärillä, jotta lopputulos on mahdollisimman siisti.

Vierailija
9/23 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomet taitaa olla pitkälti perinnöllisiä ja toisaalta hormonaalisia (raskaudet).

Jos niitä pois haluaa, niin ei oikein muu auta kuin poistattaa osaavalla lääkärillä.

Mulla kun on paljon luomia ja olen niihin tottunut niin en itse asiassa oikein ees huomaa muittenkaan luomia, ellei nyt ole joku tosi iso koholuomi ja poikkeuksellisessa paikassa. Ja ei nekään mua haittaa, ihmiseen nyt vaan voi kasvaa luomia, ei se oo epänormaalia.

Vierailija
10/23 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pisamia, ruskeita rasvaluomia selässä ja rinnoissa ja pieniä varsiluomia kaulassa.

Kasvoissa, käsissä ja jaloissa on vielä kaikenlisäksi ihonvärisiä fibroomia jotka näyttää siis luomilta mutta ovat sellaisia pieniä hyvänlaatuisia "kasvaimia" ihon alla/pinnalla.

Pari isompaa rasvaluomea on poistettu terveyskeskuksessa jo vuosia sitten.

Yksi Fibrooma on poistettu yksityisellä ihan varmuuden vuoksi että saatiin varmuus että on fibrooma.

Kasvojen fibroomat ovat niin pieniä ja ihonvärisiä ettei plastiikkakirurgi halunnut niitä poistaa koska arvet olisivat kuulemmat näkyvämmät...varsinkin minulla kun ne arvet ei kovin äkkiä parane eikä vaalene.

Syksyllä taidan mennä ihotautilääkärille poistattamaan parit rasvaluomet rinnoista.

Sääressä luun päällä on ruma isompi fibrooma mutta sitä ei yleislääkäri eikä ihotautilääkäri kumpikaan suostunut poistamaan...pitää kuulema olla plastiikkakirurgi kun siinä ei ole yhtään löysää nahkaa niin haavan ompeleminen ja kiinni pysyminen vaikeaa...just :(

Vierailija
11/23 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi estää luomia. 

Hormoonit ja palovammat lapsena auringosta aiheuttavat

Vierailija
12/23 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä poistatin teininä 3 luomea käsivarresta, ja niiden leikkaushaavojen paraneminen oli tosi vaikeaa. Ja lopulta n.3 viikon päästä ne haavat "repes" kauheiksi pahkuroiksi. Tilalle tuli siis 4-5 krt isommat kohollaan olevat tosi rumat pahkurat. Vasta kun 20 vuotta oli mennyt, niin aloin ne jotenkin hyväksymään, mutta en vieläkään halua olla töissä paikoissa, joissa näkyvät asiakkaille. Koen että vapaalla ei niin väliä,  vaikka ihmiset katsovat yökötelle, mutta eivät sovi esittelyyn työpaikalla. Pilannut pitkälti mun elämän siis...

Vierailija
13/23 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hirtän hiuksella varsiluomia, ei jää arpea. Rasvaluomia voi pehmentää ensin ja sitten rapsuttaa pois. Silmän alta en ole uskaltanut, ettei ohueen ihoon jäisi vielä rumempia jälkiä, mutta mieli tekisi!
Mikä ihme niihin tehoaisi ennaltaehkäisevästi? Siis rasvaluomiin.

Vierailija
14/23 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin alkanut lisääntymään, varsinkin kasvoihin! Hirveä peiteaineen käyttö yms.

Käsivarret pilkulliset, nyt vasta viime,kesänä tajusin kuinka hirveältä näytän. Ensi kesä menee pitkähihaisilla :| hyi

Vierailija
15/23 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain luin, että luomia syntyy noin 40 ikävuoteen asti. Niiden tuloon vaikuttaa taipumus, hormonimuutokset (raskaudet) ja aurinko. Vanhemmiten (tuon neljänkympin rajapyykin jälkeen) voi osa luomista jopa hävitä.

Mulla ainakin raskaudet lisäsi luomi merkittävästi. Sitten aurinko on tehnyt ruskeita täpliä yläselkään/olkapäille ja käsivarsiin. Olen alkanut välttämään aurinkoa. Suojakerroin 50. Ällöttää olla näin pilkullinen. Yli 100 luomea on ihan heittämällä ja suurin osa mun käsivarsissa!

Vierailija
16/23 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
17/23 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun  kysyin lääkäriltä, voisiko luomia poistaa, hän tarkastelun jälkeen totesi, että " luomien poistamiseksi

sinut pitäisi nylkeä".  Koska lausunto oli tarpeeksi selkeä, totesin, että jätetään toiseen kertaan.

Kotimatkalla  vielä nauratti, oli se niin tyhjentäväst  vastattu.

Vierailija
18/23 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

:'D

Vierailija
19/23 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, täällä myös. Ikää 37 ja pelkästään käsivarsissa on jo yli 140 pigmenttiluomea, pieniä, pyöreitä, tummanruskeita pisteitä. Toisessa poskipäässä on 7 pisteen kesakkorypäs. Vaaleaihoisena näytän pisteestä-pisteeseen -tehtävältä tai siltä, että vieressäni on räjähtänyt soijakastikepullo. Onneksi koholuomia ei ole, ne muutamat poistatin jo parikymppisenä.

Vierailija
20/23 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi