6-vuotias Jessica SAI TARTUNNAN. :( Kolme viikkoa sairaalassa.
https://www.aamulehti.fi/a/24222057
Lienee äidillä ollut kauhea huoli. Näkeekö joku koko jutin miten tuossa on käynyt?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Virustaudit on joskus vittumaisia.
Mutta se ei ole mikään peruste sille, että korona voitaisiin unohtaa ja päästää vapaasti tarttumaan kaikkiin. Pikemminkin päinvastoin.Meillä lapsi sai pari vuotta sitten noron. Se tarttui koko perheeseen ja muut kuin tämä lapsi sairastuvat sen rajuin oirein.
Lapsella itse tauti oli aika lievä ja meni nopeasti ohi. Mutta mahakivut, ripuli, voimattomuus ja uupumus jäivät päälle ja jopa pahenivat. Toipumiseen meni yli puoli vuotta eikä lapsi ole täysin toipunut ennalleen vieläkään. Tarvitsee edelleen kipulääkkeitä mahakipuun (hänelle on kirjoitettu litalginia vaikka sitä ei saisi lapsille antaa - kivut ovat niin voimakkaita että pakko jotain helpotusta saada)
Koronaan olen suhtautunut varovaisemmin kuin hallitus tai THL. En todellakaan halua sitä perheeseeni kun tavallinen norokin jätti pitkäaikaisia vaurioita.
Ihan vinkkinä että onko allergioita testattu? Joskus tuollainen sairastaminen Laukaisee ruoka-aine allergioita. Jos kipu päivittäistä niin syyllinen/syylliset jokapäiväisessä käytössä päivittäin. Eli joutuisi kokeilla muutaman päivän ilman maitoa, kanamunaa, vehnää, ruista jne.
Mistä syystä jotkut vanhemmat jättävät lapsensa rokottamatta? Pitääkö taudin ensin iskeä, ennen kuin uskotaan??
Siinä oli toinen juttu maaliskuulta, toipuminen oli kesken vielä.
https://www.aamulehti.fi/kotimaa/art-2000007407702.html
Voi helvv...Miksi ei saanut rokotetta? Lapsella on oikeus saada se!!
Rokote on vissiin paha, kun sen sijaan on valittu influenssa....? Vai miksi ei ole rokotettu?
Mulla oli influenssassa halvaus, kun olin 23 v. Ei kiva.
Meidän lapsella influenssan kuumevaihe kesti kolme viikkoa ja se oli ihan kauheaa. Ja se kuume ei ollu mitään normikuumetta vaan 39-40 astetta ja läökkeet ei purru. Tytöltä täysin veto veks, piti kantaa kuin pikkuvauvaa. Sen jälkeen korvatulehdusta ja jäi hakkaava yskä.
Ei joutunut sairaalaan, koska säilyin terveenä (kiitos rokotuksen) ja pysyin hoitamaan. Olin lopulta itse niin poikki, että oli pakko käyttää lomapäiviä lepäämiseen.
Yli 7 miljardia ihmistä maailmassa ja joka yksittäistapausta pitäisi kauhistella. Onko kukaan muuten miettinyt sitä, miten hitossa Intiassa ei ole kuollut tähän satoja miljoonia kun siellä on yli miljardi ihmistä ja pääosin kurjat elinolot? Mikä niitä pitää hengissä?
Meillä rokotettu 3v oli joulukuussa sairaalassa 2 vko flunssan takia. Ei kuulemma voinut olla influenssa, koska oli rokotettu eikä ollut korona.
Koronan lapsi sairasti päiväkotiryhmän kanssa samaan aikaan tammikuun lopussa. Itse ei olisi tajuttu koko tautia, jos ei ryhmää olisi käsketty testeihin. Mitään oireita tyttö ei valittanut, ei ollut kuumetta eikä hengitysoireita.
Vierailija kirjoitti:
Meillä rokotettu 3v oli joulukuussa sairaalassa 2 vko flunssan takia. Ei kuulemma voinut olla influenssa, koska oli rokotettu eikä ollut korona.
Koronan lapsi sairasti päiväkotiryhmän kanssa samaan aikaan tammikuun lopussa. Itse ei olisi tajuttu koko tautia, jos ei ryhmää olisi käsketty testeihin. Mitään oireita tyttö ei valittanut, ei ollut kuumetta eikä hengitysoireita.
influenssa on niin agressiivinen virus, että se voi iskeä rokotettuunkin. ilman rokotusta tauti olisi ollut vielä rajumpi.
influenssarokote suojaa koronalta. pöpö ei pääse infektoimaan ja ei tule tautia.
Jostain syystä influenssa puhkaisee monilla pysyvän allergian. En tiedä miksi, mutta tunnen useammankin tapauksen.
Ilmeisesti influenssan aiheuttama erittäin raju immuunireaktio jää päälle ja iskee omaa kroppaa päin.
Vierailija kirjoitti:
jessica halvaantui.
olisi kiva kuulla käveleekö jo?
Varmaan tälläkin hetkellä moni ajattalee, ettei omille lapsille käy noin, vaikka ei ole mitään syytä miksi ei voisi käydä. Paitsi rokotus.
meilläpäs onkin influenssa rokotus koko perheellä!!!
Meidän 5 vee oli tehohoidossa vuosia sitten saatuaan influenssa A:n ja ei silloin ollut mielessäkään hakea huomiota asialla. Lievää aivohäiriötä enää eli tosi hyvin on toipunut.
Linkki ei enää toimi, mutta tiedän että influenssa voi johtaa halvaantumiseen niin kuin Jessicankin tapauksessa.
Kannattaa siis mennä ottamaan se nyt kun sitä vielä on.