Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

6-vuotias Jessica SAI TARTUNNAN. :( Kolme viikkoa sairaalassa.

Kauhea tauti
07.07.2020 |

https://www.aamulehti.fi/a/24222057

Lienee äidillä ollut kauhea huoli. Näkeekö joku koko jutin miten tuossa on käynyt?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä talvena rokotetta EI riitä kaikille (Iltalehti 24.9.2020).

Kannattaa siis mennä ottamaan se nyt kun sitä vielä on.

Vierailija
22/41 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virustaudit on joskus vittumaisia.

Mutta se ei ole mikään peruste sille, että korona voitaisiin unohtaa ja päästää vapaasti tarttumaan kaikkiin. Pikemminkin päinvastoin.

Meillä lapsi sai pari vuotta sitten noron. Se tarttui koko perheeseen ja muut kuin tämä lapsi sairastuvat sen rajuin oirein.

Lapsella itse tauti oli aika lievä ja meni nopeasti ohi. Mutta mahakivut, ripuli, voimattomuus ja uupumus jäivät päälle ja jopa pahenivat. Toipumiseen meni yli puoli vuotta eikä lapsi ole täysin toipunut ennalleen vieläkään. Tarvitsee edelleen kipulääkkeitä mahakipuun (hänelle on kirjoitettu litalginia vaikka sitä ei saisi lapsille antaa - kivut ovat niin voimakkaita että pakko jotain helpotusta saada)

Koronaan olen suhtautunut varovaisemmin kuin hallitus tai THL. En todellakaan halua sitä perheeseeni kun tavallinen norokin jätti pitkäaikaisia vaurioita.

Ihan vinkkinä että onko allergioita testattu? Joskus tuollainen sairastaminen Laukaisee ruoka-aine allergioita. Jos kipu päivittäistä niin syyllinen/syylliset jokapäiväisessä käytössä päivittäin. Eli joutuisi kokeilla muutaman päivän ilman maitoa, kanamunaa, vehnää, ruista jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä syystä jotkut vanhemmat jättävät lapsensa rokottamatta? Pitääkö taudin ensin iskeä, ennen kuin uskotaan??

Vierailija
24/41 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä oli toinen juttu maaliskuulta, toipuminen oli kesken vielä.

https://www.aamulehti.fi/kotimaa/art-2000007407702.html

Vierailija
25/41 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helvv...Miksi ei saanut rokotetta? Lapsella on oikeus saada se!!

Vierailija
26/41 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokote on vissiin paha, kun sen sijaan on valittu influenssa....? Vai miksi ei ole rokotettu?

Vierailija
27/41 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli influenssassa halvaus, kun olin 23 v. Ei kiva.

Vierailija
28/41 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsella influenssan kuumevaihe kesti kolme viikkoa ja se oli ihan kauheaa. Ja se kuume ei ollu mitään normikuumetta vaan 39-40 astetta ja läökkeet ei purru. Tytöltä täysin veto veks, piti kantaa kuin pikkuvauvaa. Sen jälkeen korvatulehdusta ja jäi hakkaava yskä.

Ei joutunut sairaalaan, koska säilyin terveenä (kiitos rokotuksen) ja pysyin hoitamaan. Olin lopulta itse niin poikki, että oli pakko käyttää lomapäiviä lepäämiseen.

Vierailija
29/41 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 7 miljardia ihmistä maailmassa ja joka yksittäistapausta pitäisi kauhistella. Onko kukaan muuten miettinyt sitä, miten hitossa Intiassa ei ole kuollut tähän satoja miljoonia kun siellä on yli miljardi ihmistä ja pääosin kurjat elinolot? Mikä niitä pitää hengissä?

Vierailija
30/41 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä rokotettu 3v oli joulukuussa sairaalassa 2 vko flunssan takia. Ei kuulemma voinut olla influenssa, koska oli rokotettu eikä ollut korona.

Koronan lapsi sairasti päiväkotiryhmän kanssa samaan aikaan tammikuun lopussa. Itse ei olisi tajuttu koko tautia, jos ei ryhmää olisi käsketty testeihin. Mitään oireita tyttö ei valittanut, ei ollut kuumetta eikä hengitysoireita.

Vierailija
31/41 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä rokotettu 3v oli joulukuussa sairaalassa 2 vko flunssan takia. Ei kuulemma voinut olla influenssa, koska oli rokotettu eikä ollut korona.

Koronan lapsi sairasti päiväkotiryhmän kanssa samaan aikaan tammikuun lopussa. Itse ei olisi tajuttu koko tautia, jos ei ryhmää olisi käsketty testeihin. Mitään oireita tyttö ei valittanut, ei ollut kuumetta eikä hengitysoireita.

influenssa on niin agressiivinen virus, että se voi iskeä rokotettuunkin. ilman rokotusta tauti olisi ollut vielä rajumpi.

influenssarokote suojaa koronalta. pöpö ei pääse infektoimaan ja ei tule tautia.

Vierailija
32/41 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä influenssa puhkaisee monilla pysyvän allergian. En tiedä miksi, mutta tunnen useammankin tapauksen.

Ilmeisesti influenssan aiheuttama erittäin raju immuunireaktio jää päälle ja iskee omaa kroppaa päin.

Vierailija
33/41 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jessica halvaantui.

Vierailija
34/41 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jessica halvaantui.

olisi kiva kuulla käveleekö jo?

Vierailija
35/41 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tälläkin hetkellä moni ajattalee, ettei omille lapsille käy noin, vaikka ei ole mitään syytä miksi ei voisi käydä. Paitsi rokotus.

Vierailija
36/41 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

toipuiko tietääkö kukaan????

Vierailija
37/41 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläpäs onkin influenssa rokotus koko perheellä!!!

Vierailija
38/41 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

halvaantui

Vierailija
39/41 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 5 vee oli tehohoidossa vuosia sitten saatuaan influenssa A:n ja ei silloin ollut mielessäkään hakea huomiota asialla. Lievää aivohäiriötä enää eli tosi hyvin on toipunut.

Vierailija
40/41 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki ei enää toimi, mutta tiedän että influenssa voi johtaa halvaantumiseen niin kuin Jessicankin tapauksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi