Oletko varastanut?
Muutakin kuin työpaikan tavaroita tai vastaavia? Itse näpistin pienesti makeisia kaupasta, kun olin sellainen reilun palosammuttimen kokoinen nappula.
Kommentit (29)
Voin ylpeänä kertoa että olen VARASTANUT MUSTA - LAISILTA auton talvirenkaat😂😂😂😂.
Kumit möin torissa musta - laisille😂😂😂 ja vanteet jollekin tyypille.
Kerran varastin muovipussin. Olin ottanut yhden ja kertonut siitä kassalle. Tavaroita pakatessani huomasin, että mukana oli tullut toinenkin.
Varkauden asiasta teki se, etten antanut pussia takaisin vaan otin sen mukaani.
työskentelen pankissa jossa käy eliittiä. kerran olin palvelemassa vanhaa papparaista joka oli tutkimassa omaisuuttaan. asiakkaan huomaamatta nappasin kultaharkon jonka laitoin taskuuni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vein joskus parikymppisenä viinapullon alkosta, mutta eipä se enää myöhemmin näkynyt rekisterissä kun piti yhtä työtä varten hankkia. Kun se oli vain sakko. Olisiko ollut joku 60 euron sakko.
Sakko tai rikemaksu ei mene rikosrekisteriin vaan sakkorekisteriin jossa se pysyy 5 vuotta. Sakkorekisterin näkevät vain poliisit, sitä ei ole mahdollista tilata esim. työnantajan.
Ainoa mihin sakkomerkintä näpistyksestä, ylinopeudesta jne. voi vaikuttaa on turvallisuusalan ammatti kuten vartija tai poliisi, mutta niihinkin voi hakea sen jälkeen kun tuo 5 vuotta on mennyt umpeen eikä ole tehnyt uusia rikkeitä sen jälkeen.
Näkyyhän se turvallisuusselvityksessä, jos työnantaja sellaisen tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vein joskus parikymppisenä viinapullon alkosta, mutta eipä se enää myöhemmin näkynyt rekisterissä kun piti yhtä työtä varten hankkia. Kun se oli vain sakko. Olisiko ollut joku 60 euron sakko.
Sakko tai rikemaksu ei mene rikosrekisteriin vaan sakkorekisteriin jossa se pysyy 5 vuotta. Sakkorekisterin näkevät vain poliisit, sitä ei ole mahdollista tilata esim. työnantajan.
Ainoa mihin sakkomerkintä näpistyksestä, ylinopeudesta jne. voi vaikuttaa on turvallisuusalan ammatti kuten vartija tai poliisi, mutta niihinkin voi hakea sen jälkeen kun tuo 5 vuotta on mennyt umpeen eikä ole tehnyt uusia rikkeitä sen jälkeen.
Vain laajassa, joita teettävät mm. poliisi ja ydinvoimalat.
Ei näy suppeassa tai normaalissa joita on 99,9% turvallisuusselvityksistä.
Myöskään ei tosiaan näy rikosrekisterissä koska sakot eivät siellä näy. Vain PATJA (poliisiasiain tietojärjestelmä) näyttää ne jokusen vuoden ajan esim. partioautoille tai konttoripoliiseille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain laajassa, joita teettävät mm. poliisi ja ydinvoimalat.
Ei näy suppeassa tai normaalissa joita on 99,9% turvallisuusselvityksistä.
Myöskään ei tosiaan näy rikosrekisterissä koska sakot eivät siellä näy. Vain PATJA (poliisiasiain tietojärjestelmä) näyttää ne jokusen vuoden ajan esim. partioautoille tai konttoripoliiseille.
Mitä ihmettä niissä sitten näkyy, jos ei edes sakot?
Omenoita tuli kaverin kanssa varasteltua harva se syksy ja kivaa oli! Paatunut rikollinen siis olen.
Kuka istuvista ministereistä sinä olet?