Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko varastanut?

Vierailija
07.07.2020 |

Muutakin kuin työpaikan tavaroita tai vastaavia? Itse näpistin pienesti makeisia kaupasta, kun olin sellainen reilun palosammuttimen kokoinen nappula.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutamia kertoja jännityksen vuoksi. Olen ihan hyvätuloinen ja normaali ihminen. Jäin kerran kiinni näpistettyäni alennuspokkarin mielijohteesta. Sain 50e sakot. En kuitenkaan ole kleptomaani ja kavereilta tai yksityisihmisiltä en varastaisi.

Vierailija
2/29 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä, ottanut vain tarpeeseen.

-Leif-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein joskus parikymppisenä viinapullon alkosta, mutta eipä se enää myöhemmin näkynyt rekisterissä kun piti yhtä työtä varten hankkia. Kun se oli vain sakko. Olisiko ollut joku 60 euron sakko.

Vierailija
4/29 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isompia sakkojahan nykyään saa ylinopeudesta kuin siitä että vie kaupasta kossua tai kaljaa omin luvin.

Itselle tuli 15km/h ylityksestä joku käsittämätön 180€ sakko vaikkei muita autoja ollut mailla eikä halmeilla. Kävi vaan huono tuuri kun vastaantuleva oli toisella kaistalla poliisi jolla tutka päällä.

Vierailija
5/29 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena. Se riitti.

Vierailija
6/29 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulihan sitä nuorena hölmöiltyä vaikka mitä, suklaapatukka joskus kouluaikoina, alkoholia Alkosta myöhempinä vuosina jne.

Ihan normaali tylsä perheellinen äiti minusta silti tuli enkä ole +30 ikävuoden jälkeen oikeastaan edes saanut pysäköintivirhemaksua.

Vierailija
7/29 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään muulla MUITA kokemuksia kuin vain nuo iänikuiset juoksukalja/viina/karkkipatukat? Joita on tehnyt n. miljoona muutakin.

Onko kukaan esim. vienyt jonkun harvinaisen aarteen, kultaharkon jne. jostain holvista tai muuta jännää.

Vierailija
8/29 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään muulla MUITA kokemuksia kuin vain nuo iänikuiset juoksukalja/viina/karkkipatukat? Joita on tehnyt n. miljoona muutakin.

Onko kukaan esim. vienyt jonkun harvinaisen aarteen, kultaharkon jne. jostain holvista tai muuta jännää.

Massarikkeet joissa viety joku makeinen tai alkoholipullo ovat niitä joita löytyy ns. tavallisilta ihmisiltä nuoruuden hölmöyksinä varmaan joka neljänneltä tai kolmannelta kansalaiselta. Ja sitten tietenkin iso liuta niitä jotka tehneet noin teininä tai parikymppisenä mutteivät jääneet kiinni.

Erittäin harva ihminen joka ammatikseen jotain isoja puhalluksia tekee vaikka jalokiviliikkeisiin postaa jonnekin vauvapalstalle...

Vierailija
9/29 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vein joskus parikymppisenä viinapullon alkosta, mutta eipä se enää myöhemmin näkynyt rekisterissä kun piti yhtä työtä varten hankkia. Kun se oli vain sakko. Olisiko ollut joku 60 euron sakko.

Sakko tai rikemaksu ei mene rikosrekisteriin vaan sakkorekisteriin jossa se pysyy 5 vuotta. Sakkorekisterin näkevät vain poliisit, sitä ei ole mahdollista tilata esim. työnantajan.

Ainoa mihin sakkomerkintä näpistyksestä, ylinopeudesta jne. voi vaikuttaa on turvallisuusalan ammatti kuten vartija tai poliisi, mutta niihinkin voi hakea sen jälkeen kun tuo 5 vuotta on mennyt umpeen eikä ole tehnyt uusia rikkeitä sen jälkeen.

Vierailija
10/29 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen on reilu palosammutin?

Vierailija
11/29 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En ole romani.

Vierailija
12/29 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on pääelinkeinoni, ravivalmentamisen ja rikosilmoitusten rustaamisen lisäksi.

Vierailija
13/29 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan varastanut. Kynä on töistä kulkeutunut kotiin ja kerran olin vahingossa varastaa, kun olin kirjakaupassa ja otin parin euron tuotteen käteeni ostaakseni sen. No, sitten kiertelin vielä kaupassa tovin ja en huomannut enää, että minulla oli kassikädessäni se tuote. Kävelin ajatuksissani ulos ja ulkona havahduin tähän, ja juoksin takaisin maksamaan unohtamani. Myyjät nauroivat.

Kait moni muu olisi kävellyt vaan, ja ajatellut tehneensä voittoa. Mutta jos sen sallii itselleen, pitäisi se sallia myös muille. En tykkäisi, jos minulta varastetaan ja varas vielä oikeuttaisi mielessään väärää tekoaan. Siksi en varasta. Lisäksi kun on jo lapsesta oppinut rehellisyyteen, se on niin luonnollista, ettei rehellisesti toimiminen tuota vaivaa. Siksi tulet, mitä teet.

Vierailija
14/29 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse elän varastamalla ja yhteiskunnan tuilla Joka päivä varastan jotain. Kiinni jään noin joka 45. kerta. Yleensä maksan sakot, mutta joskus nekin on puolestani maksettu. Olen laskenut, että varastaminen kannattaa jos jää kiinni korkeintaan joka 20-25. kerta.

Vierailija
15/29 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutakin kuin työpaikan tavaroita tai vastaavia? Itse näpistin pienesti makeisia kaupasta, kun olin sellainen reilun palosammuttimen kokoinen nappula.

Palosammuttimia on viiteensataan kiloon asti ja ylikin...

Vierailija
16/29 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy vaan kuinka paljon.

Vierailija
17/29 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä mitään. En edes lapsena tai nuorena. Mulla on tosi ankara omatunto. Lapsi löysi kerran tonnin kultakorun maasta, vietiin sekin poliisilaitokselle. Eivät meinanneet ottaa vastaan kun oli heidän mielestään rihkamaa, sen verran "överi" koru oli. Käytin kultasepänliikkeessä arvioitavana ja vein uudestaan poliisille sen. Ottivat vastaan sitten lopulta. No sain sen itselleni kuitenkin, kun sitä ei kukaan kysellyt muistaakseni vuoteen. 

Vierailija
18/29 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse elän varastamalla ja yhteiskunnan tuilla Joka päivä varastan jotain. Kiinni jään noin joka 45. kerta. Yleensä maksan sakot, mutta joskus nekin on puolestani maksettu. Olen laskenut, että varastaminen kannattaa jos jää kiinni korkeintaan joka 20-25. kerta.

Millä tavalla olet yleensä jäänyt kiinni?

Vierailija
19/29 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastan monesti likaisia pikkareita kohteista. Olen huoltomies.

Vierailija
20/29 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä kaverin kanssa varasteltiin ihan harrastuksena. Tienattiin rahaa sillä, että koulun jälkeen kierreltiin kaupoilla ”keikkaamassa” ja sitten myytiin saalista koulukavereille seuraavana päivänä. Joskus otettiin jotain tilauksesta, useimmiten mitä nyt huvitti. Kaikki saatiin aina kaupaksi, mitä ei haluttu pitää itse.

Ei siis keikattu mitään karkkia tai viinaa vaan vaatteita, meikkejä, koruja, musiikkia, leffoja jne. Joitakin satoja euroja tienattiin viikossa tällä tavalla. Ikinä ei jääty kiinni.

Ihan tavallinen asiantuntijatehtävässä toimiva maisterisnainen olen tänä päivänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme