Minkä tutkimusmenetelmän valitsisit?
Jos eteesi lätkäistäisiin käsinkirjoitettua tekstiä sisältävä paperinivaska ja sanottaisiin, että tee tuosta tutkimus. Silmäiltyäsi tekstiä huomaisit sen olevan vanha elämäkerta, jossa kuvataan suomalaista arkielämää ja matkakertomuksia eri työmaiden välillä.
Kommentit (74)
41, Sinä voit perustaa oman ketjusi aiheellesi, tee aloitus, ehkä tulen vastaamaan. ap
Ihme rageemista. Auttakaa nyt hyvät akateemiset av-mammat poloista ihmistä. Täällähän yleensä on tungokseen asti korkeakoulutettuja ihmisiä, joilla kokemusta nimenomaan tutkimusmenetelmistä. Minä, onneton naapurin lähihoitaja en tässä valitettavasti pysty auttamaan.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 16:21"]
Vaikutat ihan hirveän rasittavalta tyypiltä. En yhtään ihmettele, että olet yksin tutkimuksesi kanssa.
[/quote]Tuossa olet oikeassa, olen todella rasittava tyyppi. Vaadin täydellisyyttä, vaikkakin siitä tavasta olen pyrkinyt eroon. Yksin olen tutkimukseni kanssa siitä syystä etten edes ole mihinkään yliopistoon kirjoilla, enkä välttämättä tule olemaankaan enää. ap
[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 16:28"]
Ihme rageemista. Auttakaa nyt hyvät akateemiset av-mammat poloista ihmistä. Täällähän yleensä on tungokseen asti korkeakoulutettuja ihmisiä, joilla kokemusta nimenomaan tutkimusmenetelmistä. Minä, onneton naapurin lähihoitaja en tässä valitettavasti pysty auttamaan.
[/quote]
Yritetty on.
[/quote]Kiitos lähihoitaja sympatioistasi. Taitaa asia vain olla niin, että nämä palstan akateemiset ovat saaneet gradunsa siinä ja siinä läpi ja valmistuneet maistereiksi, mutta todellisuudessa heillä ei välttämättä ole tutkimusmenetelmistä tietoutta tai korkeintaan juuri siitä yhdestä, jolla jonkinlaisen gradun kyhäsivät kasaan. Ja oliko sillä gradulla sitten kovinkaan suurta yhteiskunnallista merkitystä? ap
[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 16:32"]
[/quote]Kiitos lähihoitaja sympatioistasi. Taitaa asia vain olla niin, että nämä palstan akateemiset ovat saaneet gradunsa siinä ja siinä läpi ja valmistuneet maistereiksi, mutta todellisuudessa heillä ei välttämättä ole tutkimusmenetelmistä tietoutta tai korkeintaan juuri siitä yhdestä, jolla jonkinlaisen gradun kyhäsivät kasaan. Ja oliko sillä gradulla sitten kovinkaan suurta yhteiskunnallista merkitystä? ap
[/quote]
Ei gradulla tarvitsekaan olla yhteiskunnallista merkitystä, se on opinnäytetyö. Sinä taas et voi tehdä edes opinnäytetyötä, ellet kerran ole yliopistolla kirjoilla.
Jos et kerran ole yliopiston kirjoilla, miten voit käydä graduseminaarissa?
Taisi olla Porvoosta koko homma.
46, Minä puhuin lähihoitajalle enkä sinulle. Ja miksen voisi tehdä opinnäytetyötä? Olen tehnyt niitä aikaisemminkin. Ei se nyt niin vaikeata sentään ole. Voinhan tehdä sitä jo valmiiksi etukäteen tai vaikkapa jollekulle toiselle. :b ap
[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 16:37"]
Jos et kerran ole yliopiston kirjoilla, miten voit käydä graduseminaarissa?
[/quote]Siinäpä sinulle täksi iltaa miettimistä. :D ap
Jos ei kuulu mihinkään organisaatioon joka tutkimusta tekee, on tutkimusta mahdotonta saada julkaistua vakavastiotettavissa kansainvälisissä julkaisuissa (kuten varmasti tiedät, tiedeyhteisöt päättävät sen mitä julkaistaan ja mitä ei). Tällöin yhteiskunnallinen merkitys kyseisen tutkimuksen osalta on mitätön. Varmasti henkilökohtaisena egonpönkittäjänä toimii ihan hyvin sinulle ap.
46, Minä puhuin lähihoitajalle enkä sinulle. Ja miksen voisi tehdä opinnäytetyötä? Olen tehnyt niitä aikaisemminkin. Ei se nyt niin vaikeata sentään ole. Voinhan tehdä sitä jo valmiiksi etukäteen tai vaikkapa jollekulle toiselle. :b ap
[/quote]
Voi luoja...
[/quote]
Et voi tehdä opinnäytetyötä, sillä kuten siinä nimi jo sanoo, sellaisen tarkoitus on näyttää opinnoissa omaksumasi tietotaito. Ellet siis ole oppilaitoksessa, et voi näyttää siellä oppimaasi tietoa. Ja nähtävästi et muuten ole näytettävää omaksunut muuallakaan, et kai muuten tehtailisi täällä näitä amatöörimäisiä aloituksia?
50, Eihän mikään tutkimus valmistu hetkessä, ainakaan korkeatasoinen. Se on vuosikausien työn tulos. ap
52, Hyvinhän tuo keskustelu sujuu, tai ainakin osan kanssa, jos ei näitä epäileviä tuomaksia joukossa pyörisi. Ja ketjuahan on luettukin jo vaikka kuinka. ap
[/quote]
No lähihoitajuus oli lähinnä vitsi. Olen kyllä yliopistolla kirjoilla mutta joskus harkinnut lähihoitajan uraakin. En kyllä osaa ap:ta auttaa tuossa kysymyksessä, kun takana on vain onnettomasti kyhätti kandin työ.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 16:48"]
52, Hyvinhän tuo keskustelu sujuu, tai ainakin osan kanssa, jos ei näitä epäileviä tuomaksia joukossa pyörisi. Ja ketjuahan on luettukin jo vaikka kuinka. ap
[/quote]
Miten tuo kommentti liityi omaani? Ja mistä tässä ketjussa mielestäsi keskustellaan? Ei ainakaan otsikon aiheesta...
52, No siis siten, että väitellään nyt tutkimuksen tekemisesta ja menetelmistä vauvapalstan tyyliin ja tasoon sopivalla tavalla. ap
Onko sulla ap ihan oikeasti joku väärinymmärretyn neron konpleksi? Puhut yhtä aikaa korkeatasoisesta tutkimuksesta, vauva-palstan mainitsemisesta tutkimuksesi alkulehdillä ja katso nyt tämän ketjun vastauksia. Kerran ylistit minulle vauva-palstaa ja sanoit, että täältä saa korkeatasoisia vastauksia ja syytit minua mammojen aliarvioimisesta. Nyt puhut kommentissasi 58 "vauvapalstan tyyliin ja tasoon sopivasta tavasta".
Pöytälaatikkotutkimuksia ei yksikään tiedeyhteisö arvosta, ei Suomessa eikä ulkomailla. Kehottaisin, että haet sisään yliopistoon ja hoida tämä homma ihan normaalin, akateemisen tutkimuksen marssijärjestyksessä.
Mä voisin ap testata sun osaamista asennustekniikan saralla. Kokeillaanko? Jokainen on pro omalla alallaan. Kaikilla se ei ole jonninjoutavien historiallisten paperinippujen pähkäily.