Minkä tutkimusmenetelmän valitsisit?
Jos eteesi lätkäistäisiin käsinkirjoitettua tekstiä sisältävä paperinivaska ja sanottaisiin, että tee tuosta tutkimus. Silmäiltyäsi tekstiä huomaisit sen olevan vanha elämäkerta, jossa kuvataan suomalaista arkielämää ja matkakertomuksia eri työmaiden välillä.
Kommentit (74)
Edelleen, tämä ei ole keskustelua vaan jankkaamista. Miksi et palaa niihin aiempiin ketjuihin ja nostele niitä? Jatka siitä mihin niissä jäätiin? Se on keskustelua. Uuden aloituksen tekeminen samasta aiheesta uudestaan ja uudestaan on jankkaamista.
Tässä oli kyllä eri aihe, kysyin mielipidettä, että minkä valitsisit. Minä olen jo itse valintani tehnyt, mutta tahdoin vain vielä kysyä ja varmistaa sen oikeellisuutta ja josko olisin jotain uutta lisävinkkiä saanut. ap
Mun mielikuvan mukaan sä oot saanu vaikka kuinka paljon eväitä jo aiemmin tähänkin tutkimusmenetelmäkysymykseen tällä palstalla, joten ihmettelen todella, ettet ole edistynyt yhtään.
Onko sulla jokin yhteys mun tietokoneeseen, vai mistä päättelet etten olisi edistynyt? Ei se tarkoita sitä ettenkö olisi edistynyt, jos tahdon edelleen keskustella aiheesta. Sitä paitsi en kirjoita tekstiäni tällä tietokoneella. ap
[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 15:54"]
Onko sulla jokin yhteys mun tietokoneeseen, vai mistä päättelet etten olisi edistynyt? Ei se tarkoita sitä ettenkö olisi edistynyt, jos tahdon edelleen keskustella aiheesta. Sitä paitsi en kirjoita tekstiäni tällä tietokoneella. ap
[/quote]
Siis että olet edistynyt tutkimusmenetelmissä, mutta pohdit edelleen sitä ensimmäistä tutkimusmenetelmiin liittyvää kysymystä, eli minkä tutkimusmenetelmän valitsen? Ei kerro edistymisestä. Edistymisestä kertoisi lähinnä se, että kysymyksesi alkaisivat koskea jo hiukan täsmällisempiä menetelmällisiä asioita, ei tuota peruskysymystä yleisellä tasolla.
Siis minä olen jo valinnut tutkimusmenetelmän ja listannut tutkimuskysymyksiä, joiden avulla aion aineistooni syventyä. Onko nyt hyvä? ap
Ootko sä jankannut itsesi ulos tiedeyhteisöstäsi ja siksi käännyt av:n puoleen? Vaikuttaa siltä, että ihmiset myös täällä alkaa pikku hiljaa vittuuntua suhun. Take a hint!
[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 16:02"]
Siis minä olen jo valinnut tutkimusmenetelmän ja listannut tutkimuskysymyksiä, joiden avulla aion aineistooni syventyä. Onko nyt hyvä? ap
[/quote]
No mitä uutta sinulle tuovat vastaukset kysymykseesi, "minkä tutkimusmenetelmän valitsisit" jos kerran olet jo ajattelussasi pitemmällä?
Rehellisesti ottaen: minusta voit nettikeskusteluissa saada vastaukseksi kaikenlaista sälää. Tuskin sellaista spesifiä, joka hyödyttäisi juuri sinun tutkimustasi.
Minusta ei ole positiivista, että väheksyt tiedeyhteisöä (vaikka sinulla olisikin siitä negatiivisia ajatuksia), ennemmin minusta on kyseenalaista, jos haluat ajatella olevasi väärinymmärretty nero.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 16:02"]
[/quote]
Hyvä sinulle, mutta vilpittömästi ihmettelen, miksi sitten yleensä kysyt av-mammoilta minkä tutkimusmenetelmän valitsisit? Teetkö gallupia? Luulin, että haet eväitä omaan tutkimustyöhösi.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 16:06"]
Ootko sä jankannut itsesi ulos tiedeyhteisöstäsi ja siksi käännyt av:n puoleen? Vaikuttaa siltä, että ihmiset myös täällä alkaa pikku hiljaa vittuuntua suhun. Take a hint!
[/quote]Taisi kolahtaa kalikka :D ap
Jos ap tekisi tutkimustyötä ihan rutiinina, niin se ei tarvitsisi neuvoja vauvafoorumin av:osiosta. Jos siis olisi akateemisia opintoja taustalla edes sen verran että kyse olisi kandin tai maisterin tutkielmasta. Yleensä noihin kun saa ohjausta yliopistolta, ja jos kyse taas tutkijan ammattiin kuuluvasta työtehtävästä, niin vittuako sitä täällä kyselemään, varmaan tietää itsekin mistä löytyy tietoa eri tutkimusmenetelmistä.
31, Toki haen vinkkejä omaan työhöni, mutta miksen saisi testata mammojen osaamista tieteentekemisen saralla? ap
33, Kukin viettää aikaansa miten haluaa. Ei sun ole pakko osallistua. ap
[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 16:11"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 16:06"]
[/quote]Taisi kolahtaa kalikka :D ap
[/quote]
Mikä vitun kalikka?
Mua vaan yksikertaisesti vituttaa sunlaiset jankkaajat, jotka pesiytyy tälle palstalle. Meillä on palstan oma ikäerojankkaaja, etunimijankkaaja ja nyt tutkimusmenetelmäjankkaaja.
Lue ihan ajatuksella nää vastaukset, jotka olet tässäkin ketjussa saanut. Ja mieti sitten kalikoita ihan tykönäsi.
Ja lopettakaa se vee-sanan viljely, koska se ei oikein istu sivistyneen ihmisen puheeseen eikä kuulosta hyvältä. Hylkäisin armottomasti kuulustelun, jos puhetta täytyy korostaa moukkamaisin voimasanoin. ap
Siis kuka on väittänyt että tää olis joku sivistyksen kehto? :D:D:D voiiiiiihan vee-sana sentään :D
kehis mä tiedän että se oot sä...
[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 16:15"]
Mikä vitun kalikka?
Mua vaan yksikertaisesti vituttaa sunlaiset jankkaajat, jotka pesiytyy tälle palstalle. Meillä on palstan oma ikäerojankkaaja, etunimijankkaaja ja nyt tutkimusmenetelmäjankkaaja.
[/quote]Mene sitten ja tee jotain muuta kuin vietä ylenpalttisesti aikaa tällä palstalla, jos se kerran noin ketuttaa. Miksi avaat ketjuja, jotka eivät sinua miellytä? Ja kiroilusi kyllä kertoo jotain sinusta itsestäsi. ap
[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 16:17"]
Ja lopettakaa se vee-sanan viljely, koska se ei oikein istu sivistyneen ihmisen puheeseen eikä kuulosta hyvältä. Hylkäisin armottomasti kuulustelun, jos puhetta täytyy korostaa moukkamaisin voimasanoin. ap
[/quote]
Tää on vauva-palsta, mitä sä oikeen odotit?
Vaikutat ihan hirveän rasittavalta tyypiltä. En yhtään ihmettele, että olet yksin tutkimuksesi kanssa.
21, Huoh. Eli minä en saisi keskustella mieleisistäni aiheista tällä palstalla? Jos mieleni ei tee keskustella täällä olevista tyypillisistä aiheista vaan tutkimusmenetelmistä ja tutkimuksen teosta, niin miksi sitä en saisi tehdä? Tarvitseeko siihen luvan yliopistolta ja Sinulta? ap