Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalainen menestysresepti 2020

Vierailija
07.07.2020 |

Keskustellaan ohjelmasta täällä! Mikä tuote on suosikkisi? Saa veikata voittajaa! :)

Kommentit (291)

Vierailija
241/291 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kotikaupunkini Sokoksen Herkusta oli loppu sekä Rostikset että Villipesto. Huonoa Äitiä oli jäljellä toodella paljon (monta, monta kymmentä pakkausta kumpaakin makua). Kalalastuja oli enää n. 8-10 kpl, ostin yhden kokeiluun viikonlopuksi. Äidin patukoita oli mennyt myös hyvin, ostin sen suolaisen maun, nokkosta yms. Oli mielenkiintoinen makuyhdistelmä, tykkäsin kyllä!

Tänään lähden metsästämään Rostiksia ja Villipestoa vähän aikaisemmin eli nyt.

Vierailija
242/291 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime vuonna Boltsia kehuttiin maasta taivaaseen, ja aivan kaameita olivat. Jos niitä joskus tulee K-ryhmän kauppoihin, niin toivon, etten pety samalla lailla.

Mä tykkään niistä chili-tomaatti -Boltseista. Maussa on tarpeeksi jytyä ja siemenet tuo kivaa purutuntumaa. Maistoin vasta myöhemmin originalia ja uutta moroccoa, mutta niiden maku oli liian valju. Chili-boltsia ostan jatkossakin, muita makuja en.

Joo, ytyä on, mutta myös kuivuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/291 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on Lapin Maria, eikä Lapin Marja.

https://www.villipesto.fi/tuotteet

Juuri niin, me kansan syvät rivit emme edes muista koko valmistajan nimeä oikein, eihän nyt tällaisen sovi voittaa. En tosin tiedä myöskään miten lausua Leipomo Rosten oikein, ruotsalainen nimi kun on. Lausutaanko se kuten suomeksi sanotaan, vai "Ruusteen", kuten ainakin vanhempani sen turussa lausuvat. En tiedä tietävätkö itsekään enää, jos se on Ruusteen tuon tuotteen nimihän olisi Ruustis. Jos taas on kylmästi suomalaisesti Rosten se tarkoittaa ruotsiksi ruostetta. Onneksi ei ole metallialan yritys niin sillä ei niin väliä.

Vierailija
244/291 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen Menestysresepti -kisan voittanut paistopistetuote herätti kummastelua, näin leipomo vastaa

https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000006615226.html

Vierailija
245/291 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostaisin niitä kalalastuja, ne ovat ainoita noista, jotka minua kiinnostavat. Vaikka Huono äiti-brändin valmisruoka olisi maailman parasta, en silti ostaisi sitä. Huono äiti brändin nimenä on minusta halveksiva ja siksi en osta mitään, mitä sen brändin nimen alla myydään.

Mulle tulee tosta nimestä käsitys, että tällaista moskaa tekevät huonot äidit.

Vierailija
246/291 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleekohan ne 1. jakson karsinnoissa esiintyneet marjalastut ja tofusnackit joskus myyntiin?

Minä jäin myös kaipaamaan niitä marjalastuja. Vääryys tapahtui, kun pudottivat jatkosta. Ja aivan varmasti ostaisin.

Vierailija
247/291 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haettiin eilen testiin muutama tuote. Lapset rakastivat Rostiksia, tulee varmasti jatkossakin ostettua. Itse söin tänään Huonon äidin kala-aterian ja pidin kovasti vaikka en muista koska olisin syönyt mitään valmisruokaa, yleensä ne on mössöä tämä oli oikeasti maukasta. Villipestoa ei ollut kaupassa, sitä olisin myös halunnut testata. Huomenna testiin vielä kalalastut. Niitä odotan myös kovasti kun järkisärki ollut säännöllisessä käytössä ja tämänkin ideologia puhuttelee.

Vierailija
248/291 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jo tv näkyy mainokset noista sapuskoista.Esiin mainoksesta tulee Huonon äidin boksi.Näyttää räikeineen väreineen joltain lasten lelupaketilta.Voittajan ruoka jää mainoksessa varjoon.Huonosti tehty mainos.

Vierailija
249/291 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa nuo kalalastut, mitä niistä voisi tehdä, onko mukana reseptejä?

Vierailija
250/291 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetäänkö niitä kilpailijoiden ohjelmassa tekemiä radio- ja tv-mainoksia missään?

Vierailija
251/291 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime vuonna Boltsia kehuttiin maasta taivaaseen, ja aivan kaameita olivat. Jos niitä joskus tulee K-ryhmän kauppoihin, niin toivon, etten pety samalla lailla.

Mä tykkään niistä chili-tomaatti -Boltseista. Maussa on tarpeeksi jytyä ja siemenet tuo kivaa purutuntumaa. Maistoin vasta myöhemmin originalia ja uutta moroccoa, mutta niiden maku oli liian valju. Chili-boltsia ostan jatkossakin, muita makuja en.

Joo, ytyä on, mutta myös kuivuutta.

Kuivuus ei haittaa, jos syö pastakastikkeeseen upotettuina tai esim. hummuksen, guacamolen, perunasalaatin, tsatsikin tai sinapin kanssa.

Vierailija
252/291 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaa nuo kalalastut, mitä niistä voisi tehdä, onko mukana reseptejä?

Kuusamon Kalan nettisivuilla on muutamia esimerkkireseptejä (hyvin yksinkertaisia) Kalalastulle.

Vierailija
253/291 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten valmistit? Mä teen boltsi pyttipannua ja on aivan älyttömän hyvää. Ei enää makkara pyttistä tee mieli.

Vierailija
254/291 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rostiksia maistettu. Ensimmäiset pari puraisua olivat pettymys, mutta sitten kun mukaan tuli myös munavoi, niin maku parani heti. Mikrossa hieman lämmitin ennen syömistä ja se selkeästi teki mausta paremman. En sitten tiedä, kuinka hyvin rostis toimii ilman lämmitystä nopeasti mukaan napattuna eväänä, joka on tarkoitus syödä heti. 

Vierailija
255/291 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt ties kuinka monessa s-kaupassa monena päivänä ja aina on Rostikset loppu. Ehkä vielä joskus onnistaa! :---D

Ostin tänään molemmat Villipesto-maut. Ne pienet purnukat on tosi kauniita! Näyttää tosi laadukkaalta tuotteelta, paremmalta kuin kuvissa. Lapin Maria -logo on söpö sekä kannessa että hohtavana leimana etiketin kyljessä. En ole vielä testannut makua, otan mökille mukaan. Lukee, että säilyy avattuna jääkaapissa 5 päivää, joten siksi hyvä, että purkki on sopivan pieni näin yksineläjälle :)

Vierailija
256/291 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo kalalastu on harmillisen kallis, kun vertaan esim. Apetit lohimurekepihveihin (pakaste). Paketissa on 4x60g pihvejä ja maksaa Prismassa 2,45. Nuo kalalastut maksaa 200g 4,49. Noissa Apetit lohimurekepihveissä on kalapitoisuus 85% ja kalalastuissa 90%. Toki kotimaisuus on iso plussa lastuille (siis kala kotimaista), mutta pienituloisella ei ole varaa aina tätä ajatella. 

Vierailija
257/291 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva, jos paistopisteen myyntikaukalot olisivat sellaisia, että uunista tulleet tuotteet pysyisivät niissä vähän pidempään lämpiminä. Nyt on tuurista kiinni saako mukaan lämpimän vai pidempään paikallaan seisseen rostiksen.

Jos rostiksen kuori ei ole ostettaessa rapsakka, se kannattaa pistää ihan pieneksi hetkeksi uuniin (mikäli sellaiseen on mahdollisuus). Tällaista vinkin luin somesta.

Vierailija
258/291 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me maistettiin rostiksia ja koko perhe tykkäsi. Hieman olisi mun mielestä saaneet olla isompia...

Vierailija
259/291 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleekohan ne 1. jakson karsinnoissa esiintyneet marjalastut ja tofusnackit joskus myyntiin?

Minä jäin myös kaipaamaan niitä marjalastuja. Vääryys tapahtui, kun pudottivat jatkosta. Ja aivan varmasti ostaisin.

Minusta oli suuri vääryys, että nämä marjalastut jäi pois kisasta ja HÄ äiti oli mukana einesruoalla!

Vierailija
260/291 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Rostikset ovat yhtä suuri pettymys kuin Boltsit, niin ohjelma ei saa kovin hyvää mainosta. Boltseissa häiritsee murenevaisuus, niitä pitäisi syödä lusikalla. Kun veitsellä ottaa palan, niin se leviää lautaselle ja sitä saa kauhoa haarukalla. Lisäksi niissä häiritsee se, että siemenet jäävät pyörimään suuhun. Ja ennen kaikkea, Boltsit maistuvat todella pahalta ja niissä on liikaa suolaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä