Reilusti ylipainoinen salilla
olen yrittänyt tsempata itseäni lähtemään kuntosalille, mutta heikko itsetunto ja runsas ylipaino on ollut esteenä. katsooko nämä fitnessmimmit ja bodaripojat kieroon jos tämmöinen mamma sinne lyllertää. Ja millainen olisi sopiva vaatetus lihavalle liikuntaan?
Kommentit (23)
Ei ole mikään häpeä jos ihminen pitää huolta työkyvystään treenaamalla.
No ainakin minä katson ja mietin, että miten on mahdollista ahmia näin paljon ruokaa, että on tullut tällaiseksi. Pakostihan sen läski näkee. Onhan jokaisella silmät! Jokainen varmaan mietti. Mutta auta armias, jos sen sanoo tääällä ääneen...
Mä olen kaikkea muuta kuin fitness, enkä katso kieroon. Päinvastoin olen iloinen, kun ihmiset ulkomuotoon katsomatta tulevat liikkumaan.
Ylipainoiselle sopii liikuntaan ihan sama kuin kaikille muillekin eli joustavat, tekniset asut.
No, joku voi katsoa. Äitini pahastui siitä kun käytiin joskus yhdessä. Hän ei ollut pahasti ylipainoinen, huonokuntoinen vain. Ja kyllä siinä oli pari kireetä pikkulikkaa irvimässä, näin sen itsekin. Hävetti niiden teinien puolesta, itse olen 30+ ja todella hienossa kunnossa, mutta elämänkokemusta kuitenkin jo sen verran, ettei naurata huonompikuntoiset ihmiset. Mutta eiköhän niillekin tapahdu sama kuin suurimmalle osalle kireistä pikkulikoista - tehdään pari lasta ja muututaan muodottomaksi...
Itsekin äitinä ymmärrän tosi hyvin, että eri elämäntilanteissa se liikkuminen ja syöminen vaanm voi olla tosi vaikeaa, monesti vaikenee vaan kun ikää tulee lisää. 98 % salilla kävijöistä ei ainakaan kyttää arvostellen, ja mene kaupungin salille vaikka, tai uimahallin salille. Koin itse kyttäysmeininkiä noissa trendipaikoissa aikanaan kun kokeilin. En pahaa, mutta "värettä ilmassa". Ei kuulu salille, sinne mennään treenaamaan.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 16:46"]
Mä olen kaikkea muuta kuin fitness, enkä katso kieroon. Päinvastoin olen iloinen, kun ihmiset ulkomuotoon katsomatta tulevat liikkumaan.
Ylipainoiselle sopii liikuntaan ihan sama kuin kaikille muillekin eli joustavat, tekniset asut.
[/quote]
kyllä sinne salille voi mennä ihan ilman mitään teknisiä asusteitakin. Puuvillaa ylle ja menoksi.
Mun mielestä kaikki timmit ja treenatut vois perustaa oman kuntosaliketjun ja tuijotella ja valokuvata siellä toisiaan. Jättäisvät meidät tavikset rauhaan.
Rohkeasti vaan!
Ei alille ole pullaposuna menemistä. Löydät pian itsestäsi otetun kuvan netistä.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 16:49"]
Mun mielestä kaikki timmit ja treenatut vois perustaa oman kuntosaliketjun ja tuijotella ja valokuvata siellä toisiaan. Jättäisvät meidät tavikset rauhaan.
Rohkeasti vaan!
[/quote]
Öööö...what? Mä olen timmi ja treenattu enkä todellakaan katso tai arvostele muita (saatika valokuvaa ketään)? Minusta on vain ja ainoastaan hemmetin hienoa että isokokoisemmatkin rohkaistuvat tulemaan saleille ja liikkumaan.
Minä käyn salilla, jonka luulin olevan snobisali.Mutta siellä on kaikenikäisiä ja -kokoisia! Sekaan vaan. Jos joku tuijottaa, se on hänen ongelmansa, ei sinun. En tietenkään voi luvata, etteikö siellä joku naurettava teiniflikka vähän katsoisi, mutta itsenpähän tekevät siinä naurettavaksi ja suurin osa meistä paljon treenaavista katsoo heitä paheksuen, ei sinua.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 00:54"]
olen yrittänyt tsempata itseäni lähtemään kuntosalille, mutta heikko itsetunto ja runsas ylipaino on ollut esteenä. katsooko nämä fitnessmimmit ja bodaripojat kieroon jos tämmöinen mamma sinne lyllertää. Ja millainen olisi sopiva vaatetus lihavalle liikuntaan?
[/quote]
Cosmontavaajat kuntopyörällä katsovat vinosti ja joku sofiaruusila ottaa kuvan ja laittaa ivateksteillä varustettuna facebookkiin. Niinhän siinä käy.
Läski kälykin aina kuvittelee, että muut ihmiset katsovat häntä ja miettivät hänen tekemisiään. :D Oikeasti ketään kiinnosta.
Mene kaupungin salille. Siellä on lähinnä mummoja ja paappoja, jotka ei tasan arvostele. Kun ei ole trendikäs mesta. Paljon rennompaa ja mukavampaa. Ja halvempaa.
Ei katso, Suomessa ei ole reilusti ylipainosia
Ei katso, en minä ainakaan kuntosalilla keskity muuhun kuin omaan treenaamiseen. Ja joskus saatan olla ainoa kävijä sillä hetkellä, riippuu päivästä. Joten rohkeasti vain salille, jos joku katsoo niin siinäpähän katsoo kun treenaat itsesi terveemmäksi. :)
Ei ihan takuulla katso kieroon! =) Tai ainakaan meidän salilla katsota ketään kieroon, tai katsota oikein muutoinkaan... =D Joskus yrittää hakea katsekontaktia moikatakseen tutulta näyttäviä naamoja, mutta kyllä ne niin tosissaan treenaa jokainen, että ei puhettakaan. Eli sinne vaan, tuskin kukaan edes huomaa sinua. Ei ainakaan pahalla, jos jotain, niin eiköhän ajattele, että onpa hyvä että tuokin "läski" on ryhtynyt liikkumaan. =)
Rohkeasti mukaan vaan! Ja mistä sä tiedät miltä ne nykyiset fitness-tyypit ovat näyttäneet vuosi tai kaksi sitten, salitreeni kun auttaa ylipainoon ;)
Minä treenaan kovaa salilla enkä yleensä juuri kiinnitä huomiota keneenkään muuhun. Meidän salilla käy muutama isompi ihminen ja itse koen ainoastaan hienona ja positiivisena asiana sen että käyvät salilla ja tekevät jotakin kuntonsa eteen. Älä siis häpeä, rohkeasti vaan salille!
Valitettavasti jotkut saattaa katsoa. Olin ylipainoinen niin kuntosalilla oli yksi joka katseli kieroon ja virnuili, kun tein liikkeitä. Tosin yksi on aika vähän, eikä välttämättä satu sinun kohdallesi. Lisäksi aloitin juoksemisen ja alkuun oli sellaisia 100m pyrähdyksiä (välissä reipasta kävelyä), kun kunto oli todella huono. Juostessa tuli usein vastaan naisia, jotka ihan suoraan purskahtivat nauruun. Olipa kannustavaa. :( Yritin vain ajatella, että ovat idiootteja jos nauravat lihavalle ihmiselle joka yrittää tehdä jotain asialle. Varmaan samat ihmiset nauravat toisille, että miksei tee mitään lihavuudelle ja seuraavaksi nauraa, kun jotain yrittää tehdä. Eli ei niistä kannata välittää. :)
Kaikki ylipainoiset, epätimmit, huonosti pukeutuvat ja epämuodikkaat ihmiset voisivat täyttää vaikka ihan protestiksi kaikki Suomen kuntosalit. Näytetään joukolla, että olennaista ei ole ulkokuori.