Lue keskustelun säännöt.
Kumpi siivoaa kokkauksen jäljet, kokki vai se toinen?
02.05.2013 |
Jos oletetaan, että parisuhteen toinen osapuoli tekee ruuan, siivoaako hän itse myös jälkensä hellalta, tiskipöydältä yms. vai jääkö tämä homma kumppanille? Kumpi systeemi on reilumpi?
Kommentit (23)
Kokki siivoaa, mutta syömisen jälkeen toinen korjaa pöydän.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Meillä siivotaan aina kokkauksen yhteydessä niin, että keittovälineet ovat tiskikoneessa/tiskattu ja pinnat ovat puhtaat kun ruoka on tarjoiluvalmis. Sen jälkeen vain astiat koneeseen tai käsintiskaus.
En tajua miten joku voi kokatessa saada aikaan hirveän sotkun jälkeenpäin siivottavaksi.
Ehdottomasti se toinen. Jos minä kokkaan ja teen jotain todella hyvää ja monimutkaista, niin en minä sen reilun tunnin keittiössä raatamisen jälkeen enää tiskaamaan tai siivoamaan ala. Sillä aikaa toinen on maannut sohvalla ja lukenut kirjaa, joten on reilua että toinen tekee sitten ruuan jälkeen hommia ja minä siirryn sinne sohvalle. Kun kaikki muutkin kotityöt menevät tasan, on reilua jakaa myös ruuanlaitosta koituvat työt tasan. Olen kuitenkin parempi kokki kuin mieheni, joten menisi aika epäsuhtaiseksi se, että kokki hoitaisi keittiön siistimisen, jos toinen tekee ruokaa kerran kahdessa viikossa.