Millä muumit elävät? Miten he siis ansaitsevat leipänsä?
Kommentit (150)
En tiedä, mutta juroutalaisia he eivät ainakaan ole.
Eivätkä muslimeja.
Tero
[quote author="Vierailija" time="06.05.2013 klo 21:40"]
En tiedä, mutta juroutalaisia he eivät ainakaan ole.
Eivätkä muslimeja.
Tero
[/quote]
siis juutalaisia
Tero edelleen
Kyllä muumit saa kunnon rojaltit muumimukeista, muusta muumikrääsästä, tv-sarjoista, kirjoista ja muumimaailmasta. Kyllä sellaisilla tekijänoikeustuloilla jo elää vaatmattomaan tyyliin hyvinkin ja jää vielä sukanvarteen. Japanin tulot laittavat suoraan korkorahastoihin.
Niiskuneiti voittaa missikisat ekassa sarjakuvassa!
Mutta raha-asiaan, se on vaivannut minuakin. Muumit nukkuvat yleensä talven yli ja kesällä heillä on tietysti puutarha + kalastavat. Mutta kirjoissa he syövät jatkuvasti makkara- ja juustovoileipiä, kaakaota ym. eli käyvät jossain kaupassa (en muista koskaan nähneeni missään tarinassa muumilaaksossa ruokakauppaa, mutta pakko sellainen on olla). Mun mielestä ainoa selitys on tosiaan peritty varallisuus. Muumipappahan aina miettii olevansa hienoa sukua, ja esi-isät ovat mammalle tärkeitä. Harmi kyllä, jos hieno downshiftaus-elämäntapa perustuu perintöön :(
[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 10:23"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 04:26"]
Muumimammallakin on sitten tänään äitienpäivä. Miten mahtava lapsukaiset muistaa...
[/quote]
Todennäköisesti keksivät järjestää jonkin täydelliseen katastrofiin päättyvän seikkailun, johon mamma tyynenä osallistuu silkasta velvollisuudentunnosta.
[/quote]
Mammalla on pakko olla käsilaukussa aspiriinin ohella rutkasti valiumia tai muuta rauhottavaa. Niin tyynesti ottaa lapsukaisten "pikku jekut". Ärsyttää kyllä papan vetelehtiminen. Mamma hoitaa kodin ja lapset ja äijä sen kuin makaa riippukeinussa.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 14:05"]
prostituutiolla, ihan jokainen
[/quote]
No kenelle ne sitten muka kauppaa itseään?
Ilotulitukseen päättyvät kekkerit maksavat varmaan paljon. Vaapukkamehu virtaa ja kurpitsahyydykkeet tutisevat värikkäiden lyhtyjen kelmeässä valossa.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 14:16"]
Ilotulitukseen päättyvät kekkerit maksavat varmaan paljon. Vaapukkamehu virtaa ja kurpitsahyydykkeet tutisevat värikkäiden lyhtyjen kelmeässä valossa.
[/quote]
OT.tajusin vasta aikuisena että vaapukka,josta Muumit tekee mehua,on sama asia kuin vadelma,olin aina pienenä ajatellut että se on joku oma marjansa! :D
[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 14:10"]
[/quote]
[/quote]
Aikuisille miehille, lähinnä japanilaisille businessmiehille. He tulevat sisään Muumi-tarinaan aina hetkeksi ja tekevät temput näiden kanssa. Sitten palaavat sydämet tyhjyyttä kumisten takaisin kasvottomien suuryritysten pariin.
Niillähän on oma lapsettomuusklinikka Muumilaaksossa, auttavat sateenkaariperheitä hankkimaan lapsia.
Vai miksi luulette, että se on juuri MUUMImukimenetelmä?
[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 18:17"]
[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 18:06"]
Muumithan ovat oiva esimerkki siitä, miten hiilihydraattipitoisella ruokavaliolla lihoo.
[/quote]
Kuinkahan paljon hiilareita männynneulasissa on?
[/quote]
Ihan liikaa, olen lihottanut itseni niillä. Toivoo voikahvin litkijä
[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 23:03"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 19:48"]
Niin mistä nuo saa maitoa ja lihaa. No, eiväthän nuo välttämättä lihaa syö. Mutta entäs huonekalut, kaikkiko nikkaroivat itse? Mistä pappa saa piippuunsa tupakkaa?
Missä paskovat?
Olen yli 20 ja katson edelleen muumeja aamuisin televisiosta. Harvoissa lastenohjelmissa olen tänä päivänä nähnyt tuollaista huumoria (joka näin vanhemmallakin iällä puree tai ehkä jopa ainoastaan nyt) ja opettavaisuutta. Mamma on ihana äidinkuva :) Osallistuvia ja rakastavia vanhempia.
Ja ihanat värit :)
[/quote] Valio lähettää niille raejuustopurkkeja ja paskovat sinne. Siitä tulee osa muumien tuloista. Raejuustohan siis on muumien paskaa.
[/quote]
Ootko vähän pumpulissa kasvanut? Raejuusto on jauhettua muuminlihaa.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 14:30"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 14:10"]
[/quote]
[/quote]
Aikuisille miehille, lähinnä japanilaisille businessmiehille. He tulevat sisään Muumi-tarinaan aina hetkeksi ja tekevät temput näiden kanssa. Sitten palaavat sydämet tyhjyyttä kumisten takaisin kasvottomien suuryritysten pariin.
[/quote]
lol
eiköhän muumimaailman lipputuloilla talven nuku.
kuka maksaa muumilaakson poliisimestarin palkan?
Mä epäilen, että niillä on salainen puutarha, jossa ne kasvattavat kannabista. Myyvät sitä sitten eteenpäin tai vaihtavat näihin muniin ja maitoihin.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 21:03"]
Tarjolla olisi vielä Mymmeli ja Louhi, en tiedä onko Louhi niissä animaatioissa, mutta vanhoissa sarjakuvissa esiintyy useassakin.
[/quote]
Louska. Epäilty huumeidenkäyttäjä.