Millä muumit elävät? Miten he siis ansaitsevat leipänsä?
Kommentit (150)
Esittelevät itseään ilma vaatteita.
Esittelevät itseään ilma vaatteita.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 19:48"]
Niin mistä nuo saa maitoa ja lihaa. No, eiväthän nuo välttämättä lihaa syö. Mutta entäs huonekalut, kaikkiko nikkaroivat itse? Mistä pappa saa piippuunsa tupakkaa?
Missä paskovat?
Olen yli 20 ja katson edelleen muumeja aamuisin televisiosta. Harvoissa lastenohjelmissa olen tänä päivänä nähnyt tuollaista huumoria (joka näin vanhemmallakin iällä puree tai ehkä jopa ainoastaan nyt) ja opettavaisuutta. Mamma on ihana äidinkuva :) Osallistuvia ja rakastavia vanhempia.
Ja ihanat värit :)
[/quote]
Kreivin kartano jaksossa siellä on lehmiä, että kai niitä lehmiä on sitten muuallakin :D Ja muumipappa voittaa maalauskilpailusta 75-vuoden sanomalehdet. Itsekkin katselen vielä muumeja, sekä poikani :)
Mä ihmettelen enemmän, että miksi osa käy töissä ja osa ei. Esim. Poliisi luonnollisesti käy töissä, mutta esim. Muumipappa ei. Muistelmien kirjaamista tuskin voi työksi kutsua. Muumipappa on myös käynyt koulua. Miksi Muumipeikko ja kumppanit eivät käy kuitenkaan koulua?
Yhdessä jaksossa mamma kertoo, että Muumipappa hankkii heille ruokatarvikkeet. Mistä?? Kysympähän vaan. Ja mistä tulevat esim. naulat, joita Nipsu yhdessä jaksossa lähtee hakemaan tai muumitalon rakennustarvikkeet.Tosin ehkä nekin on tehty kaikki itse kun yhdessä jaksossa kerrotaan muumitalon rakennukseen menneen kymmenen vuotta.
Astiat ja sen sellaiset ovat kaiketi perintöä, mutta onko kaikki sitten Muumimamman, sillä muumipappahan on löytölapsi.
Entä onko kukaa miettinyt minne Mymmeli aina välillä matkustaa? Ja kenen lapsia ovat Nipsu, Niiskuneiti ja Niisku? Entä onko Nuuskamuikkunenkin lapsi??
[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 13:37"]
Kuka niiden plastiikkakirurgian hoitaa kun ovat vuosikymmenestä toiseen mamma ja pappakin niin rypyttömiä? Muumipeikko ja niiskuneiti eivät koskaan näytä tulevan sukukypsäksi tai sitten niillä on vain platoninen suhde, mikä on hyvin ymmärrettävää olennoilla joilla ei ole genitaaleja. Luonnotonta muumipeikossa ja niiskuneidissä on myös se, että muumipeikko ei normaalien pikkupoikien tapaan huuda "ällöä" kun niiskuneiti jauhaa "voi kuinka romanttista" ja pussailee ja halailee ja haaveilee yhteisestä kodista ja noin miljoonasta muurmi-niisku-risteytyksestä.
[/quote]
Yhdestä jaksosta käy ainakin ilmi että muumit ovat tosi pitkäikäisiä. Kenties vaikka eläisivät sata vuotta tai paljon enemmänkin, joten se ehkä selittää sen etteivät ole ryppyisiä tai sukukypsyys iske.. Voi toki olla ettei perheohjelmassa ihan kaikkea näytetä ;)
Eivät silti seiskan lööppeihin ole päätyneet, vaikka noin värikästä elämää elävät... kumma kyllä.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 14:56"]
Miettikää pikku myyn äitiä: muijalla on 10 kakaraa, joihin ei saa mitään kuria. Kuka/ketkä lienee isä? Tuskin tietää itsekään. Hylkää lapsensa noin vain täysin vieraan perheen vastuulle. Pikku myy joutuu nukkumaan talvisin ompelukorissa! Missä on muumilaakson ls??
Tuutikki on varmasti pahasti alkoholisoitunut, nuuskamuikkunen sosiaalisesti rajoittunut, haisuli taparikollinen, hemuli gay, vilijonkka anorektinen neurootikko, niiskuneiti pahemman luokan pissis, pikku myy adhd, mörkö mt-potilas ja niisku asperger ja poliisimestari muuten vaan vittumainen.
[/quote]
Pikku Myyn äidillä on ainakin 12 lasta, on ne kymmenen pientä, jotka lienevät, ei kaksosia vaan kymmenösiä? :D sen puolesta että ovat kaikki saman ikäisen näköisiä. Ja sitten on vielä tietysti Myy ja Mymmeli. Kuria on eritavalla, koska on "annan heidän olla vapaasti, vaikka joskus kyllä joudun puuttumaan tappeluihin". Kaataa vettä pukareiden niskaan.
Eikä hylkää ketään lapsistaan. Pienten kanssa on itse koko ajan ja Myy asuu siskonsa Mymmelin luona ja välillä muumeilla kun itse lähtee hermolomalle.
Myy nukkuu talvet muumeilla tai siskollaan. Ompelukorissa hän nukkuu vain jouduttuaaan tulvassa eroon muumeista ja verenvaraan, jolloin sattuu kelluvan ompelukorin löytämään. Ja nukkuu siellä koska se on niin mukava.
Suonette anteeksi muutamassa edellisessä kommentissani kirjoitusvirheet... Pirun älyttömät puhelimet...
Ne myyvät serkkujaan leipäjuustotehtaalle
Ravintoloiden lastenlistoilla olen joskus nähnyt muumipeikon leikettä yms. liharuokaa. Saavatkohan osan rahoistaan muumien myymisestä? Onkohan evira jo tutkinut nämä tuotteet, että sisältävätkö sitä mitä luvataan. Itsellä on ainakin epäillyjä myös mummonlihapullien suhteen.
Kerran silmäillessäni menua kysäisin tarjoilijalta että mahtaako muumipeikkon leikkeen lihan olla tuoretta tähän aikaan vuodesta (helmikuu). Tarjoilija ei vastannut kysymykseen vaan alkoi jorista jostan paneroidusta porsaanleikkeestä....
Mä jäin pohtimaan tuota erään vastaajan epäilyä, että Psykomamma on oikeasti muumimamma. Sehän selittäisi kaiken skitsoilun!
Kuvitelkaa, että joutuisitte olemaan ikuisesti kodinhengetteräne, puhumaan lempeästi, tulemaan toimeen ilman sähköä ja juoksevaa vettä jne jne. Pienemmästäkin pimahtaa välillä ja pitää päästellä höyryjä, edes anonyymisti!
Muumiperhehän = muumilaakson lastensuojelu.
Muumipappa esiintyy eläköityneenä merikarhuna, liekö vähän ollut merirosvonkin taipumuksia. Elää kuni bätrre folk konsanaan, piippua poltellen takkatulen ääressä.
Nyt oli kyllä aika erikoinen kysymys, mutta yritän vastata.
Haudankaivaja hautaa ruumiit maahan ja sitten ihmisen ruumis maatuu ja luut jää jäljelle. Myös elinten ruumiit maatuu. Ruumiit ei tarvitse mitään leipää tai vettä, koska kyllä elo loppuu siihen kun ihminen kuolee. Sielu on vain ikuinen ja sen käy sitten sen mukaan mitä valintoja on elämässä tehnyt.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2013 klo 06:20"]
Ravintoloiden lastenlistoilla olen joskus nähnyt muumipeikon leikettä yms. liharuokaa. Saavatkohan osan rahoistaan muumien myymisestä? Onkohan evira jo tutkinut nämä tuotteet, että sisältävätkö sitä mitä luvataan. Itsellä on ainakin epäillyjä myös mummonlihapullien suhteen.
Kerran silmäillessäni menua kysäisin tarjoilijalta että mahtaako muumipeikkon leikkeen lihan olla tuoretta tähän aikaan vuodesta (helmikuu). Tarjoilija ei vastannut kysymykseen vaan alkoi jorista jostan paneroidusta porsaanleikkeestä....
[/quote]
Miten olenkin voinut sulkea silmäni tältä. Viimeksi lapset söivät huoltiskalla pikku myyn nakkivartaan! Mitä helkuttia siellä muumitalon keittiössä tapahtuu???
[quote author="Vierailija" time="04.05.2013 klo 10:08"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2013 klo 06:20"]
[/quote]
Miten olenkin voinut sulkea silmäni tältä. Viimeksi lapset söivät huoltiskalla pikku myyn nakkivartaan! Mitä helkuttia siellä muumitalon keittiössä tapahtuu???
[/quote]
Ahaa, Pikku Myyllä on siis ollut identiteettihämmennys ja sen vuoksi hän käyttäytyy miten käyttäytyy. Noh, joutaahan se nakkeroinen vaikka syötäväksi sitten.
Paapapapaappa pappa tahtoo panna, maammamamamma mamma ei anna.
illan skuuppi:muumimamma provoilee vauvapalstalla.