Mikä on vanhin käytössä oleva vaatteesi?
Itsellä taitaa olla Rukan sadetakki, joka oli jo kotona asuessani, eli yli 20 vuotta vanha.
Kommentit (990)
Vaimon vaarin vanha kauluspaita jostain 60-70-lukujen tietämiltä. Pari kertaa käytössä per vuosi.
Kymmeniä vuosia vanha kerrasto, reikäiset
Kravatti vuodelta 1984. Oli minulla alun perin omissa rippijuhlissa.
Nahkatakki 52 vuotta . välillä unohtui kaappiin mutta nyt päällä
Mate in vinlandia.
Adidaksen punaiset satiiniset urheilushortsit 90-luvulta on nyt jalassa.
Isoisäni 60-luvun safaripaita.
Aivan käsittämättömän kestävää puuvillaa.
Vierailija kirjoitti:
Joku villapaita, en tiedä mikä niistä on vanhin. Vähintään 23 vuotta vanha, jossei vanhempikin.
Sama. Nyt jo edesmenneen mummon kutoma norjalaisvillapaita, sain kun olin 15v.. nyt oon 55v.
Kashmir-villatakit, jotka on ostettu joskus 15 v sitten. Pidetty hoito-ohjeiden mukaisesti eli ei monta päivää samaa takkia kerralla ja hellävarainen pesu Marseille-saippualla. Yhtä vanha on Andiatan villableiseri, jota olen käyttänyt pari kertaa hautajaisissa (musta).
Nelisenkymmentä vuotta vanhat lämpimät sukkahousut. Teräosan olen leikannut pois kun reikiintyi, haaroista ovat kovin hiutuneet.
Monena vuonna olen ajatellut jo luopua niistä mutta edelleen ovat käytössä, nyt pakkasilla mukavat ulkoiluhousujen alla.
On villatakki ja ihana ponzo, molemmat vuodelta 1991. Ja yhä kuosissaan. Käsilaukku tai oikeastaan salkku nahkaa samana vuonna ostettu.
Windstopper-vuorella varustettu tekninen villapaita, ainakin reilut 30 vuotta. Samoin muutama GoreTex-hard shell -takki joilla melkein saman verran ikää. Ovat kovasta käytöstä huolimatta sen näköisiä kuin olisivat uusia ja samojen takkimallien uudet versiot on myös designiltaan lähes identtisiä ja ajattomia. Tonnin luokkaa kappale, mutta lähes ikuisia.
Isomumman musta,silkkinen,hapsullinen kirkkohuivi. Arvioisin iäksi reilun sata vuotta. Aivan ihana.
Prätkätakki ja toinen nahkatakki 90- luvun lopulta tulevat seuraavina.
Vierailija kirjoitti:
Kymmeniä vuosia vanha kerrasto, reikäiset
Oooh. Onko Metsäman vauvapalstalla kirjottelemassa? 😘
Musta hupullinen toppatakki, jonka äiti osti mulle Prismasta kun olin 13. Nyt olen 36 ja edelleen käytän.
90-luvulla vakosamettiset paitapuserot olivat muotia. Käytän edelleenkin yhtä tiilenpunaista varsinkin talvisin. Väri säilynyt hyvin ja mukava päällä.
Mulla on 1985 ostettu musta lämpimällä vuorilla oleva polven alle musta popliinitakki. Olin raskaana joten malli on semmonen joten sopii senjälkeen tulleet kilotkin. Olen nuorelta polvelta varmistanut mallin olevan niin ajaton ja käypänen takki viileen kelin hautajaisiin. Muulloin en sitä pidä. Ja moneen kertaan ollut tarpeen isossa suvussa.
Vierailija kirjoitti:
Ihokas.
😂😂 Onko koskaan tullut niin pahaa koettelemusta,että olisit halunnut repäistä sen?
Venus merkkinen kortonki,ollut kerran polkupyörän sisäkumina ,mutta vielä aivan kuin uusi.tarvittaessa käytän?
17 vuotta vanhat H&M:n salihousut :D