Mikä on vanhin käytössä oleva vaatteesi?
Itsellä taitaa olla Rukan sadetakki, joka oli jo kotona asuessani, eli yli 20 vuotta vanha.
Kommentit (965)
Isomummon vanha kansallispuku 40-luvulta, jo monen sukupolven käyttämä. Itse hankituista yksi liivi on 80-luvun lopulta Aleksi13-liikkeestä ostettu, tädiltä saatu jakkupuku hieman sitä vanhempi.
Mulla on muutamia 30 vuotta vanhoja paitoja ja villatakkeja. Silloin osattiin tehdä hyvälaatuisia vaatteita. Esim.tuota villapaitaa olen käyttänyt melkein joka päivä. Yksi äitini kauluspaita 70-luvulta.
Oisko 60 vuotta vanha alushame ja 50vuotta vanha villakangastakki. Ei ne tosin mulla ole niin kauaa olleet, hame mummun vanha ja takki kirpparilta mutta ikää vaatteella kuitenkin
Ihana ketju, lisää. Itsellä on 70 l alusta äidin villajersey mekko ja käytössä talvisin kotona. Se on aivan ihana materiaali. Ihan siisti yhä.
Burberryhuivi 1970-luvun alusta. Ihan hyvä vieläkin.
Supikarvainen karvahattu. Korjattuna toimii vieläkin 50 vuoden jälkeen.
Vuonna 1985 hankittu Lacoste "villa takki" värit ovat, kuin uudessa, hieman rispaa ranne resorissa...
Välikausipusakka, ehkä jostain vuodelta 2008 tai 2009.
Polan t-paita 1990-luvun alkupuolelta. Edelleen kuin uusi.
Mun vanhin vielä käytössä oleva Reflexin (Seppälä) on musta edestä napitettava minihame jonka ostin 9-luokalla joulujuhliin ja nyt vieläkin, 43-vuotiaana mahtuu päälle ja on vielä ihan siisti,värinsä pitänyt ja ehjä.
Ja sitten vielä niitä ns. Jenkkisukkia jotka myös ysärillä oli kova sana,niitä olen välillä jopa korjaillut,muutamat valkoisetkin on,ne ehjät kun en ole raaskinut käyttää,kaipaan niitä niin...mistään en ole löytänyt sellaisia enää.
Takki/pusakka vuodelta 1994. Täysin iätön, kermanvärinen, käytössä välikaudella keväin syksyin. Tallessa on vielä vanhempaakin, muttei käytössä.
M54
Isoäidin huivi, peräisin 60-luvulta. Kerran hukkasin sen Kumpulan tiedekirjaston naulakkoon ja löysin sen unohtuneiden vaatteiden laatikosta pari vuotta myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viidennen luokan joulujuhliin ostettu punainen samettihame, puen päälle edelleen jouluna, täytin just 51.
Tähän täytyy kyllä kommentoida, että olit aika kookas 11 -vuotias!
Luokkani pisimpiä kyllä, mutta sen jälkeen en enää montaa senttiä kasvanut ja lapsenpyöreyskin katosi aikuistuessa.
Toki hame oli lapsen päällä aika erinäköinen kuin aikuisen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on muutamia 30 vuotta vanhoja paitoja ja villatakkeja. Silloin osattiin tehdä hyvälaatuisia vaatteita. Esim.tuota villapaitaa olen käyttänyt melkein joka päivä. Yksi äitini kauluspaita 70-luvulta.
Tämä on mukava liioittelupostaus. Jos melkein joka päivä käyttää 30v vanhaa villapaitaa, sille kertyy tuossa ajassa 10 500 käyttöpäivää (35030). Epäilen hyvin paljon että 14h päivässä (147 000h) tuollaista käyttöä ei näkyisi niin, että käyttäjää epäiltäisiin laitapuolen kulkijaksi. Toki risaisia vaatteita saa käyttää ei siinä mitään.
Äitini 30 vuotta sitten minulle kutoma villapaita. Ostetuista vaatteista goretex tuulipuku joka on 20 vuotta vanha, pihahommissa käyttelen nykyään.
Mekko jonka ikää en tiedä, mutta tiedän varmuudella sen, että esiäidilläni oli tämä mekko päällä Nooan arkissa vedenpaisumuksen aikana josta kerrotaan Raamatussa.
Vierailija kirjoitti:
Mun vanhin vielä käytössä oleva Reflexin (Seppälä) on musta edestä napitettava minihame jonka ostin 9-luokalla joulujuhliin ja nyt vieläkin, 43-vuotiaana mahtuu päälle ja on vielä ihan siisti,värinsä pitänyt ja ehjä.
Ja sitten vielä niitä ns. Jenkkisukkia jotka myös ysärillä oli kova sana,niitä olen välillä jopa korjaillut,muutamat valkoisetkin on,ne ehjät kun en ole raaskinut käyttää,kaipaan niitä niin...mistään en ole löytänyt sellaisia enää.
Noita jenkkisukkia etsitty mut ei löydä mistään. Raaskisitko luopua yksistä valkoisista korvausta vastaan?
Varmaan 15 vuotta nuori tai vanha villatakki.Rakastan sitä eja näyttää vieläkin hyvält.
Pojan liituraitaliivi, joka on ollut isoveljelläni, -18v, syntymäni aikoihin 50-luvun alussa. Ei näytä tehdastekoiselta ja on ollut ilmeisen vähällä käytöllä, kun se näyttää kuin uudelta. Ei tahroja, ei kulumaa, ei tekokuituja. Vuori on pehmeää puuvillakangasta, päällinen villakangasta. Nyt se pitää minut lämpimänä, kun sisälämpötilaa on laskettu. Kukahan sen haluaa minulta periä, veikkaanpa ettei se jouda kirpparille menemään. Ehkäpä annan sen veljeni tyttärenpojalle rippilahjaksi.
Tähän täytyy kyllä kommentoida, että olit aika kookas 11 -vuotias!