Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on vanhin käytössä oleva vaatteesi?

Vierailija
07.07.2020 |

Itsellä taitaa olla Rukan sadetakki, joka oli jo kotona asuessani, eli yli 20 vuotta vanha.

Kommentit (965)

Vierailija
241/965 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla ostettu paitapusero, joka on edelleen uuden näköinen.

Kangas ei kulu eikä haalistu.

Vierailija
242/965 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin kaikki mun vaatteet. On 10v vanhaa verkkaria, rukan sadetakkia 20v, muut jopa juhlavaatteet yli 10v vanhoja.

Lenkkarit ostan joka vuosi, en muita. Vaatteet haen nyk kirpputorien ilmaisosastolta mm spr ja suomen kierr k.

(Olen opiskelija ja elelly ilman lainoja ja opintotukea 3v joten 7han perus sikäli)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/965 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummovainaalta peritty  flanelliyöpaita, jota käytän tosin hyvin harvoin. Se on jostain 19760-70-luvulta. Arkikäytössä olevista v. 2004 ostettu pellavaneule, josta vähän ratkenneita saumoja korjailtu.

Vierailija
244/965 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pari henkkaämmästä viime vuosituhannen lopulla ostettua valkoista puuvillatoppia. Tänä vuonna ne alkoivat olla niin reikäisiä, että oli pakko heittää pois. Ihan hyvä hinta-laatusuhde oli niillä.

Vierailija
245/965 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faijani vanha paita, jonka anto mulle jokunen vuosi sitten. On kuulemma ostettu uutena kaupasta v. -71

Vierailija
246/965 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi vuonna 1989 ostettu musta nahkatakki, jos vielä mahtuisin siihen. Mutta aion vielä mahtua! Tavoite etenee kilo kerrallaan.

Käytössä olevista vaatteista varmaan jotkut olohousut, joilla ei kehtaisi mennä viemään edes roskia. Ikää 10+ vuotta.

Vierailija
247/965 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukan sadetakki on kyllä mullakin todella vanha, ainakin 20 vuotta. Lasketaanko leivontaessu 70-luvulta?

Vierailija
248/965 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vielä n. kuukausi sitten kotihousut, jotka oli minua itseäni n.10v vanhemmat, mutta ne tulivat tiensä päähän. Haaroihin tuli reikä. :'(

Mutta nyt tälläkin hetkellä löytyy vajaat 20v vanhoja t-paitoja ja parit yökkärihousut.

Pakko vielä sanoa, että IHANA lukea tätä ketjua. Pitäkää vaatteistanne huolta ja vaalikaa vanhoja vaatteita! <3 Käyttäkää vaatteenne oikeasti loppuun asti!

Vierailija
249/965 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla käytössä on 19 vuottaan käyvä violetinvärinen kesäjakku/takki.Tyttäreni osti sen esikoispoikansa ristiäisiin vuonna 2002 ja mulla se on ollut käytössä pitkälti toistakymmentä vuotta.

Vieläkin on niin,etten raaski käyttää kuin "menotakkina".On todella kaunis ja ajaton.

Sitten mulla on samaan aikaan ostetut vaaleat korkeakorkokengät.

Niitä vaan pidän enää harvoin,ovat vähän ahtaat,malli on ihan perusmalli,korko vähän "keskeltä halkastua"mallia,80-lukua,mutta en ole muodin orja.Muoti muuttuu,tyyli pysyy ja kengäthän ovat muutaman vuoden välein aina uudestaan kuin uudet ja nykyään on muotia kaikki.

On mulla vanhempiakin.Pitkä hame 1970-luvulta,jolloin jokainen muotitietoinen nainen meni tansseihin pitkässä hameessa.Sitä hametta oon viimeksi käuttänyt 1990-luvulla,roikkuu vaatepuulla vuoroaan odotellen.

Kyseessä ei siis ole mikään ilta-asu vaan tavallinen,puuvilla-lycratyylinen puolihame,joka vaan oli täyspitkä.Muotiahan olivat myös maksihameet,nää pitkät oli sit tanssi tms. käyttöön.

Samaa ikää on ihanavioletti huivi,jonka ostin niihin aikoihin äidille.Sitä huivia käytän tuon violetin takin kanssa nykyään.

Vierailija
250/965 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlakengät vuodelta 1979. Kotimainen villakankainen talvitakki vuosimallia 1982.

Vierailija
251/965 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekko, jota isoäitini käytti häissään vuonna 1924. On tummansinistä silkkiä, ja isoäidin itse käsin ompelema. Äitini käytti samaa omissa häissään, minulla se on ollut juhlamekkona.

Vierailija
252/965 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 vuotta vanhat mustat collegehousut. Reisissä monta paikkaa ja taskut korjattu pari kertaa. Menivät juuri reisistä lopullisesti korjauskelvottomasti rikki, mutta kotona edelleen käytössä. Melkein päivittäisessä käytössä ostopäivästä lähtien, olivat suht kalliit ja laadukkaat.

Vierailija
253/965 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

7. luokalla neulomani lapaset, noin 15 vuotta vanhat.

9. luokalla ostamani yö-/olohousut, noin 13 vuotta vanhat.

9 vuotta vanha H&M:n takki. Vielä se on ihan ehjä ja siisti ja tykkään siitä, mutta nyt tilasin uuden, joka pitää myös sadetta. Tuota olen käyttänyt ostohetkestä asti kaikki keväät ja syksyt, sen lisänä ollut viisi vuotta vain satunnaisessa käytössä toinen takki.

Vierailija
254/965 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vintageharrastaja vastaa: vanhimmat käyttövaatteeni ovat 1930-luvulta. Ne ovat oikein hyvässä kunnossa ja käytänkin niitä säännöllisesti. Toki olen niiden kanssa hyvin varovainen, sillä haluan, että ne säilyisivät vielä käyttövaatteina mahdollisimman pitkään. Muutama koru on 1920-luvulta, mutta ne säilyvät ihan eri tavalla kuin vaatteet. 

En siis tietenkään ole itse näitä vaatteita 1930-luvulla ostanut, vaan vintageliikkeestä. 

Vierailija
255/965 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopin aikoinaan mulle sitoma musta solmio. Olisko jotain 19 vuotta vanha?

Olen toki sittemmin opetellut tekemään kravattisolmut itsekin, mutta tuota en ole hennonut avata. Varsinkin kun jouduin käyttämään sitä muutama vuosi sitten anopin hautajaisissa.

Vierailija
256/965 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumiteräsaappaat 1950- luvulta, siis varret nahkaa ja jalkaosa kumia, varmaan ikuiset. Myös hirveen vanhat 1980-luvun Kontiot on hyvät vielä.

Nykyään on pakko käyttää tekijälleen ja ympäristölle myrkyttömiä valmistusaineita, ne hajoaa parissa vuodessa ja hinta on puolittunut Kontioissa.

Mullakin on 80 luvun Kontiot vielä käytössä, ovat ihan kunnossa ja hyvin pidetyt. Lisäksi mulla on 70 luvun Rukan pitkä sadetakki. Ennen tehtiin kotimaassa kunnon laatua.

Vierailija
257/965 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

noin 40 vuotta vanha sadetakki. - Kaikkien vaatteideni ikää en edes tiedä, koska olen vuosien saatossa osanu myös paljon käytettyä. Kaikki käytössäni vaatteeni eivät varmasti ole kauniita saati uniikkeja vintage aarteita mutta toimivia. Toki varmasti taas ensi-alvena mieti, että kehtaanko enää käyttää, vaikkapa laskettelupukuani, joka senään on vasta 28 vuotta vanha.  

Minulla on Rukan pitkä sadetakki ihan 70 luvun alusta eli noin 50 vuotta vanha. Se on todella kätevä kovalla vesisateella, helppo ja nopea pukea päälle ja suojaa myös alakropan, ei kastu housut niinkuin lyhyen sadetakin kanssa.

Vierailija
258/965 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2011 Anttilasta ostettu takki. Makso muistaakseni 39€. Hauskaa on, että jotkut selittää 200-300€ takkeja sillä, että ne kestää pidempään... Se on vaan tyhmää maksaa 60€ enempää takista.

Vierailija
259/965 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vielä vähän aikaa sitten olohousut 70-luvulta, itse olen housuja kymmenisen vuotta nuorempi. :) Mutta ne hajosivat juuri, joten nyt vanhimmat vaatteet on varmaan yläasteen alkupuolelta.

Vierailija
260/965 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adidaksen säämiskäverkkarit vuodelta 1997

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi