Röntgen
Mitä röntgen voi aiheuttaa jos on käynyt n.5 päivää oviksen jälkeen. Toisella palstalla sanottiin että tulee keskenmeno, mutta ei kait se nyt ihan näin mene...vai?
Kommentit (3)
Lapsella oli röntgentutkimus jokunen aika sitten ja minä en päässyt mukaan just siks et sanoin siellä etten oo varma oonko raskaana (se oli kp24 ja luulen et ovis oli ed viikolla). Eivät kyselleet enempää vaan iskä meni sitten lapsen " seuraksi" . En tiedä onko siitä vaaraa, tuskin nyt kesken menee koska kyllähän siellä vartalo suojataan aina. Voit varmaan soittaa vielä sinne ja kysyä jos mieltä jäi askarruttamaan. Kyllähän raskaudenkin aikana röntgentutkimuksia tehään jos tarvis vaatii vaik kai niitä pyritään välttämään.
Lue ihmeessä se ketju missä mä kirjotin, otsikko tais olla Epävarma raskaudesta ja röntgen tai jotain... Siellä jotkut " viisaammat" vastailivat hyvin mun kysymykseen, taisi joukossa olla oikeesti joku asiantuntijakin!
Luin aikaisemmankin ketjun, kiitos. Mutta huoli jä....jos raskaus onnistuu niin onko lapsen terveyden takia viisasta tehdä abortti?
Itsellä on alaselän kanssa ollut ongelmia ja lantion seudulla kipuja. Mulle sanottiin näin, että jos vauvan teko on päällä, niin että voidaan sulkea haitat mahdollisesti alkavasta raskaudesta pois, niin röntgen- tai magneettikuvat pitäs ottaa kuluvaa kiertoa kp10 viimeistään. Eli ennen ovista. Jälkikäteen ei suositella säteilyn vuoksi. Tai alkuraskaudessa röntgen ja magneettikuva voi aiheuttaa keskenmenon. En tiedä mitä se säteily voi sikiölle tehdä.
Hassuinta tässä itellä oli just se, että mä kävin noi molemmat; sen lannerankaröntgenin ja magneettikuvan just sillain, että röntgen otettiin joskus kp6 ja se magneettikuva osui just kp10 päiväksi ja mulla on ovis aina siinä kp13 tai 14. Ja mikä hassuinta mä tosiaan plussasin tästä samaisesta kierrosta. Eli itekkin nyt vielä mietin, että toivottavasti kävin riittävän ajoissa, ettei alkiolle mitään pahaa tapahdu.
Onnea matkaan Sinulle myös. =)
Titi75 (rv 4+4)