Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heräsin neljän vuoden sumusta

Vierailija
01.05.2013 |

ja olo on järkyttynyt. Miksi annoin 4v mennä elämästäni hukkaan? Miten olen voinut olla niin sumussa, etten ole tajunnut kuinka elämä viruu eteenpäin ja viemäristä alas? Eikö niitä vuosia voisi mitenkään saada takaisin?

Nyt kaivattaisiin neuvoja, miten keskittyä vain tulevaan ja unohtaa mennyt. Miten oppisin olemaan märehtimättä hukkaan menneitä vuosia?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Märehtimällä hukkaat vain lisää aikaa. Keskity elämään nykyhetki hyvin.

Vierailija
2/9 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, et voi saada millään menneitä vuosia takaisin. Mutta voit alkaa elää NYT, antamatta sen menneen murehtimisen varjostaa nykyhetkeäsi. 

Itse en kyllä usko että hukkaan menneitä vuosia on olemassakaan. Minultakin voisi sanoa, että meni "hukkaan" paljonkin, koska olin 15 vuotta alkoholin suurkuluttaja joka en saanut elämässäni aikaan oikein mitään. Ei ollut haaveita enkä tavoitellut muuta kuin että jaksan töissä käydä sentään, ylevin unelmani oli tissutella alkoa iltaisin ja viikonloppuisin. Mutta en minä ajattele että ne vuodet on hukkaan menneet. Nekin ovat olleet osa sitä polkua joka on tehnyt minusta minut. Ne ovat opettaneet sellaista rentoa asennetta että ei ole niin kovin tärkeää pyrkiä eteenpäin, kohti jotain tiettyjä juttuja, vaan elämästä voi nauttia sellaisenakin kuin se kulloinkin sattuu olemaan. Ja muuttaa toki sitä jos niin haluaa, mutta ilman pakkomielteistä kuumetta päästä tiettyyn lopputulokseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity nyt elämään tähän hetkeen. Kiinnitä huomiota todellisiin asioihin, esim. siivoamiseen, pukemiseen, ruokaan jne. Elin teet ne siinä hetkessä, jossa olet. Hyvä keino on myös illalla sängyssä miettiä kolme hyvää asiaa siltä päivältä. Ne voivat olla pieniäkin tyyliin, että laittoi tiskikoneen tms. Voimia! Ajan kanssa helpottaa.

Vierailija
4/9 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda maisemaa, jos mahdollista.

Vierailija
5/9 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2013 klo 23:42"]

Vaihda maisemaa, jos mahdollista.

[/quote]

Tämä olisi niin ihanaa, mutta ei valitettavasti mahdollista..

Kiitos paljon tsempeistä. Mä menen nyt nukkumaan ja ajattelen kolme hyvää asiaa tästä päivästä. Ihan pakko yrittää unohtaa mennyt ja keskittyä vain tulevaan. Kovin on vaikeaa. :(

ap.

Vierailija
6/9 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea hyvää!

Vierailija
7/9 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ajattelet, että olisit voinut toimia toisin? Sinulla ei ollut sitä kokemusta ja viisautta, jonka avulla nyt ymmärrät tilanteesi. Älä tuomitse menneisyyden minääsi, sillä hänkin teki päätöksensä sillä ymmärryksellä, joka hänelle tuolloin oli.

Vierailija
8/9 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin hukkasit ne?

Vierailija
9/9 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohtori Phil aina sanoo, että on vielä pahempaa kuin hukata 4 vuotta, hukata 4 vuotta ja yksi päivä. Sen kun itsekin tajuaisi. Ja että jos huomaat olevasi kuopassa, lopeta kaivaminen :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi