Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku sairaus muka lihottaa ihmistä? En ymmärrä

Vierailija
07.07.2020 |

En todellakaan ymmärrä, että miten aina, kun on keskustelu jostain, että miksi olet lihava niin puolet kirjoittajista vastaa, että sairauden tai lääkityksen takia. Mikä on muka sellainen sairaus, että se lihottaa? Miten voi tapahtua lihomista ilman, että kaloreita kuluu vähemmän kuin niitä saa?

Kommentit (164)

Vierailija
121/164 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lipedeema ja lymfedeema vaikuttavat rasva-aineenvaihduntaan suoraan, kilpirauhasen vajaatoiminta hidastaa aineenvaihduntaa, oletko koskaan Googlesta kuullut, internet sisältää paljon tietoa tyhmille.

Olen kyllä googlaillut, mutta siitä huolimatta yksikään sairaus ei itsessään kyllä ihmistä rasvavalaaksi saa.

AP

Mä lihoin ylipainoiseksi kilpirauhasen vajaatoiminnan takia. Laihdutin pätkäpaastolla, sopivalla ruokavaliolla ja kovalla treenillä. Kun kerroin siitä täällä sain joiltain alapeukkuja ja mossotusta siitä miten ei voi pitää paikkansa ja miten ihan perusterveellinen ruokavalio laihduttaa kun syö vain vähän vähemmän ilman "rääkkejäkin".

No mutta kun kyse on SAIRAUDESTA niin tämä ei enää pädekään SAIRAAN kohdalla. Olen tämän hyväksynyt, että kehoni ei

Jatkan vielä, että tämä toimi kohdallani muttei yleispätevästi toimi kaikilla. Ihminen on valtava kokonaisuus monin eri muuttujin. Mitään yleispätevää vastausta ei ole olemassa.

Vierailija
122/164 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näiden kirjoitusten perusteella kaikilla läskeillä on kilpirauhasen vajaatoiminta. :D Onpa yleinen sairaus. 

Voi tulla sulle yllätyksenä, mutta kaikki Suomen läskit eivät ole tähän ketjuun kirjoittaneet vaan juuri he, joilla on painonnousua aiheuttava sairaus tai lääkitys. Huomaatko eron?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/164 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyäänhän jokaisella on joku sairaus mikä lihottaa.

Taitaa olla eri geenit kuin 20 vuotta sitten.

Vierailija
124/164 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta on itseasiassa yllättävänkin yleinen sairaus, ja moni kärsii siitä pitkään tietämättään, mahdollisesti koko elämänsäkin väärien diagnoosien (kuten masennuksen) takia. Itse olin XS-S kokoa vielä 20 ikävuoden seudulle asti, sairauden painettua päälle lähdin nopeasti lihomaan L kokoon, isoimillaan ollut XL. Kun ei sairauden takia jaksa liikkua, tehdä töitä, opiskella, sitä tulee oltua kotona, nukuttua pitkään, ei todellakaan jaksa mitään ylimääräistä. Myös jatkuva väsymys ja 'huono olo' tekee sen että kroppa (siis aivot) vaatii ruokaa saadakseen energiaa, joskin sitä energiaa ei vaan tule vaan paino vaan nousee. Minulla lähti turvotus ja paino tippumaan melko nopeasti sen jälkeen kun sain lääkityksen, syön edelleen samalla tavalla kuin ennenkin eli melko epäterveellisesti, mutta liikun muutaman kertaa viikossa ja käyn kokoaikatöissä kun nykyään jaksaa, ja sen takia käytän nyt M kokoa eli olen suht koht normaalipainossa, pari kiloa on vielä ylimäärästä ja toki jos muuttaisi ruokailutottumukset niin pääsisin helposti S kokoon.

Siis kyllä tätäkin sairautta sairastaessa voisi pysyä laihana, mutta se vaatii jo todella tiukkaa dieettiä (koska aineenvaihdunta hidastuu). Ja toki jos zombina pystyy käydä salilla juoksumatolla vaikka 5pv vko niin se olis jo saavutus.

Vierailija
125/164 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä minäkään miten lääkkeet lihottaa. En vaikka syön itse kortisonia, e-pillereitä, mt-lääkkeitä jne. Edelleen se on ruoka mikä lihottaa ja mikään pakko ei ole syödä itseä lihavaksi.

Vierailija
126/164 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä minäkään miten lääkkeet lihottaa. En vaikka syön itse kortisonia, e-pillereitä, mt-lääkkeitä jne. Edelleen se on ruoka mikä lihottaa ja mikään pakko ei ole syödä itseä lihavaksi.

Mutta pakko on syödä pysyäkseen elossa. Jos syö alle 800kcal päivässä, se lasketaan jo paastoksi, ja se on epäterveellistä. Alkaa lähteä hiukset, kuukautiset loppuu naisilta jne.

Joku sairas ihminen voi joutua syömään jatkuvasti noin vähän, jotta ei lihoisi. Se voi johtua siitä sairaudesta tai lääkkeistä tai olla seurausta niistä. Onko se terveellistä? Onko se järkevää? Kannattaako ulkonäön takia uhrata loputkin terveydestään? No ei.

Vierailija
127/164 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en taas ymmärrä miten aloittajan kaltaiset älyltään hyvin heikot kykenevät suoriutumaan omasta elämästään. 

Vierailija
128/164 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lipedeema ja lymfedeema vaikuttavat rasva-aineenvaihduntaan suoraan, kilpirauhasen vajaatoiminta hidastaa aineenvaihduntaa, oletko koskaan Googlesta kuullut, internet sisältää paljon tietoa tyhmille.

Energiaa (läskiä) ei synny tyhjästä. Jos aineenvaihdunta hidastuu niin pitää vähentää syömistä. Se on vain mukava tekosyy syyttää muuta kuin itseään.

Vierailija
129/164 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavat naiset pitäisi kieltää 

Vierailija
130/164 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta pakko on syödä pysyäkseen elossa. Jos syö alle 800kcal päivässä, se lasketaan jo paastoksi, ja se on epäterveellistä. Alkaa lähteä hiukset, kuukautiset loppuu naisilta jne.

Joku sairas ihminen voi joutua syömään jatkuvasti noin vähän, jotta ei lihoisi. Se voi johtua siitä sairaudesta tai lääkkeistä tai olla seurausta niistä. Onko se terveellistä? Onko se järkevää? Kannattaako ulkonäön takia uhrata loputkin terveydestään? No ei.

Ei mulla lähde hiukset tai menkat. Syön normaalisti enkä liho.

Vierailija
131/164 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en taas ymmärrä miten aloittajan kaltaiset älyltään hyvin heikot kykenevät suoriutumaan omasta elämästään. 

En mäkään. Mutta jaksaa se käydä mielestään vääriä kommentteja alapeukuttamassa orjallisesti. Tälläkin on kohta se yksi miinusääni.

Vierailija
132/164 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla lähde hiukset tai menkat. Syön normaalisti enkä liho.

Jos syöt alle 800 kcal päivässä, se ei ole normaalia syömistä.

Jos syöt normaalisti, etkä liho, niin miksi kommentoit hiusten lähtöä ja menkkojen poistumista?

Oletko edes sairas tai sillä tapaa sairas, että se vaikuttaisi painoon?

Ihmettelen miten kirjoituksesi liittyy kommentoimaasi mitenkään.

Vierailija
133/164 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kortisoni kyllä turvottaa paljon, näyttää siltä kuin olisi lihonut. Tulee ns. kuukasvot.

Vierailija
134/164 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylensyönti, alkoholismi ja yleensä vähäiseen liikkumiseen johtavat mielenterveyssairaudet.

Vierailija
135/164 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, kommenteista näkee, että raivohullu norsuarmeija asialla, kun aloitus meni tunteisiin. Hupaisaa. Haen popcornia. 

Vierailija
136/164 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ovat varmaan yhtä mieltä, että monen sairauden oireena on laihtuminen ja lääkkeetkin voivat laihduttaa. Miksi sitten on niin vaikea hyväksyä, että jotkut sairaudet ja lääkkeet voivat lihottaa?

Vierailija
137/164 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Energiaa (läskiä) ei synny tyhjästä. Jos aineenvaihdunta hidastuu niin pitää vähentää syömistä. Se on vain mukava tekosyy syyttää muuta kuin itseään.

Sairauksien kanssa eläminen on h***ettiä. Ei ole ihmisarvoista elämää kärsiä lääkittynäkään monenlaisista oireista ja hitaasta aineenvaihdunnasta ja siihen päälle teeskennellä tervettä. Olen vielä hyväkuntoinen ja hoikka. Ei sairailla ole mitään prkleen tekosyitä mukavuudenhalusta. Ihme touhua tämä sairaille naljaileminen!

Vierailija
138/164 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ovat varmaan yhtä mieltä, että monen sairauden oireena on laihtuminen ja lääkkeetkin voivat laihduttaa. Miksi sitten on niin vaikea hyväksyä, että jotkut sairaudet ja lääkkeet voivat lihottaa?

Sairaus tai lääke voi lihottaa JOS ei kiinnosta tehdä mitään sen eteen ettei lihota. Ja se tekeminen on suurimmaksi osaksi sitä että tekee vähemmän.

Vierailija
139/164 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairauksien kanssa eläminen on h***ettiä. Ei ole ihmisarvoista elämää kärsiä lääkittynäkään monenlaisista oireista ja hitaasta aineenvaihdunnasta ja siihen päälle teeskennellä tervettä. Olen vielä hyväkuntoinen ja hoikka. Ei sairailla ole mitään prkleen tekosyitä mukavuudenhalusta. Ihme touhua tämä sairaille naljaileminen!

Onko joku kirjoittanut jotain mukavuudenhalusta? En minä ainakaan. Jos haluaa olla lihava niin siitä vaan mutta turha siitä on syyttää jotain muuta kuin itseään. 

Vierailija
140/164 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Vastaavasti, jos laiha ihminen sanoo, että voi syödä mitä vaan ja miten paljon vaan lihomatta, se uskotaan. Mutta jos lihava väittää, ettei laihdu vaikka syö todella vähän, sitä ei uskota. Ilmeisesti laihan uskotaan aina puhuvan totta ja lihavan valehtelevan, vai?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi