Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Appivanhemmat "vahtivat lasta"

Vierailija
01.05.2013 |

Appivanhempamme lupasivat yhtenä iltana vahtia 7-kuista vauvaa, että pääsisimme mieheni kanssa ensimmäistä kertaa pitkään aikaan ravintolaan, sinnekin vain alle kahdeksi tunniksi. Kun tulimme takaisin, kuulin vauvan huutavan sydäntä riipivää lopenuupunutta itkua makuukuoneesta. Appi luki olohuoneessa kirjaa eikä reagoinut edes tuloomme. Anoppi oli umpihumalassa ja sanoi "hys hys vauva nukkuu". Vauva oli punainen, tärisi ja likomärkä, sänky hiestä märkä. Kun kysyin, mitä tämä on olevinaan, he kertoivat yrittäneensä vähän rauhoitella vauvaa, anoppi oli kiikutellut sylissä häntä humalassa ja sitten olivat jättäneet sänkyyn.

Olen murheen murtama ja raivoissani. En enää ikinä jätä lastani valvomatta appivanhemmilleni. Syytän niin itseäni kaikesta tästä. Eikä miehenikään uskalla sanoa tästä mitään vanhemmilleen eivätkä appivanhempani edes pyytäneet anteeksi käytöstään, kun seuraavana päivänä sanoin ettei humalassa hoitaminen ole millään tavalla ok. Olin vain 100 metrin päässä vauvassa, miksi eivät voineet soittaa, jos huomasivat etteivät pystykään hoitamaan vauvaa,  ja miksi h*******ssä pitää juoda kun lupautuu hoitoavuksi!

Eipä tarvitse sitten anopinkaan ihmetellä miksi hoidan lasta mielummin itse tai menen oman äitini luokse.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2013 klo 13:48"]

Appi olo kuitenkin selvin päin?

Eli miksi ihmeessä syyttelet anoppia, jos paikalla oli vesiselvä appi, joka olisi voinut paapoa lasta? Mikä ihmeen hoitoautomaatti se isoäiti on, jos isoisäkin on paikalla? Sinäkö et koskaan ole selvin päin kun mies ottaa pari kaljaa eli olette aina molemmat raittiita?

[/quote]

Ap tässä. Onpa sekava viesti. Tietysti minä syytän anoppia, koska oli hänen oma ideansa vahtia lasta, sillä hän halusi ottaa osaa perheemme elämään ja auttaa. Syytän häntä, kun hän tuo pullon mukaan, kun lupautui itse vahtimaan lasta. Syytän appiukkoa, kun hän ei laittanut humaltunutta vaimoaan syrjään vaan antoi hänen pitää vauvaa sylissä. Kummatkin vaaransivat lapsen terveyden. Syytän itseäni, kun en osanut arvata heidän tekevän jotain tällaista.

[quote author="Vierailija" time="01.05.2013 klo 13:56"]

MIkä hätä sillä lapsella muuten oli? Jos siis ihan yllättäen alkoi kirkumaan.

[/quote]

Kun tietäisi. Vauva on levoton nukkuja, säpsähtelee usein ja rauhoittuu vasta kun huomaa vanhemman olevan paikalla. Voi olla, että hän vierasti vaikka yritimme lieventää sekaannusta sillä, että he olivat koko iltapäivän luonamme niin kuin monesti aikaisemminkin. Tai voi olla että humalainen ihminen oli pelottava. Tai voi olla että hän vai itki hämmennystään, kun häneen ei reagoitu ja jätettin lopulta yksin.

Olisi pitänyt ottaa itkuhälytin mukaan, kun aavistelin, että toimintamatka saattaa jopa riittää kadun toiselle puolelle. Kamala olo nyt kun mietin, että mutustelin jotain kyljystä kun vauva itki peloissaan ihan vieressä. :(

Vierailija
22/41 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko anopilla omat viinat kassissa kun tulivat - vai teidänkö putellit nappasi?

Mä en nyt oikein usko tätä stooria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tietenkin itsestään selvää, että appi on semmoinen vanhankansan äijä, joka ei missään tapauksessa koske lapseen ennen kuin se omin jaloin kävelee hänen luokseen?

Ja sellaisten hoitoon te lapsenne jätette. Ei sitten miehesikään ollut tietoinen äidinsä tavasta?

Vierailija
24/41 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki taas kaadetaan apn niskoille, hänhän se tässä olikin joka väärin teki. Voi luoja näitä avmammoja!

Ei kyllä ap kateeksi käy! Seuraavalla kerralla tiedät, kenelle et lasta hoitoon anna. Hienoa, ettei mitään kuitenkaan tapahtunut ja hienoa, että uskallat olla erossa lapsestasi, etkä ole koko ajan kylki kyljessä kiinni seuraavat 18 vuotta, ettei lapsi nyt vaan mene piloille, kun tajuaa, että maailmassa on muitakin kuin vain ja ainoastaan äiti! :)

Onneksi voin itse huokaista syvään, anoppini ei ikinä tekisi samoin. Eikä liiemmin kyllä omatkaan vanhempani.

Parempi onni ensi kerralla! :)

Vierailija
25/41 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi huusi omassa sängyssään ja kuitenkin anopin sylissä. Aika sekavaa tekstiä.

Vierailija
26/41 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset hoito-ohjeet annoit?

Käsittääkseni tässä on hoidettu lasta kuten ennen vanhaan oli tapana, eli kuten appivanhempasi ovat kenties hoitaneet omiaan. Jos on nukkumaanmeno aika lapsi laitetaan sänkyyn ja jos huutaa niin huutaa ja nukahtaa ajastaan. Anoppisi on kenties jännitykseen juonut, pelännyt tietenkin, miten pärjää, kun miniä kuitenkin arvostelee.

Vielä 70-luvulla oli ihan normaalia jättää lapsi omaan sänkyyn ja lähteä esim. naapuriin istumaan iltaa. Jos appivanhempasi kasvatustaidot ovat silta ajalta peräisin, etä voi odottaa, että hoitavat nykyajan standardien mukaan ellet ohjeista heitä kunnolla.

Vierailija
27/41 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minustakin tämä nyt on hieman outo juttu. Puhut ensin humalaisesta anopista joka kantaa lasta. sitten myöhemmin humaltuvasta (mitä sekin nyt sit tarkoittaa? onko anoppi juonut yhden saunaoluen?) anopista ja yksin toisessa huoneessa huutavasta lapsesta...

Ap vaikuttaa kyllä itsekin hieman seinähullulta. 

Vierailija
28/41 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2013 klo 17:20"]

Ja kaikki taas kaadetaan apn niskoille, hänhän se tässä olikin joka väärin teki. Voi luoja näitä avmammoja!

Ei kyllä ap kateeksi käy! Seuraavalla kerralla tiedät, kenelle et lasta hoitoon anna. Hienoa, ettei mitään kuitenkaan tapahtunut ja hienoa, että uskallat olla erossa lapsestasi, etkä ole koko ajan kylki kyljessä kiinni seuraavat 18 vuotta, ettei lapsi nyt vaan mene piloille, kun tajuaa, että maailmassa on muitakin kuin vain ja ainoastaan äiti! :)

Onneksi voin itse huokaista syvään, anoppini ei ikinä tekisi samoin. Eikä liiemmin kyllä omatkaan vanhempani.

Parempi onni ensi kerralla! :)

[/quote]

Mutta huomaatko: kun annat lapsen muille, nämä eivät välttämättä tee niin kuin äiti tahtoo vaan omalla tavallaan. Siksi en ymmärrä, miksi appi ja anoppi ovat haukuttavina, koska mitään ei tapahtunut ja lapselle tekee ihan hyvää huomata, että ilman äitiäkin pärjää!

Vierailija
29/41 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2013 klo 14:13"]

[quote author="Vierailija" time="01.05.2013 klo 13:48"]

Appi olo kuitenkin selvin päin?

Eli miksi ihmeessä syyttelet anoppia, jos paikalla oli vesiselvä appi, joka olisi voinut paapoa lasta? Mikä ihmeen hoitoautomaatti se isoäiti on, jos isoisäkin on paikalla? Sinäkö et koskaan ole selvin päin kun mies ottaa pari kaljaa eli olette aina molemmat raittiita?

[/quote]

Ap tässä. Onpa sekava viesti. Tietysti minä syytän anoppia, koska oli hänen oma ideansa vahtia lasta, sillä hän halusi ottaa osaa perheemme elämään ja auttaa. Syytän häntä, kun hän tuo pullon mukaan, kun lupautui itse vahtimaan lasta. Syytän appiukkoa, kun hän ei laittanut humaltunutta vaimoaan syrjään vaan antoi hänen pitää vauvaa sylissä. Kummatkin vaaransivat lapsen terveyden. Syytän itseäni, kun en osanut arvata heidän tekevän jotain tällaista.

[quote author="Vierailija" time="01.05.2013 klo 13:56"]

MIkä hätä sillä lapsella muuten oli? Jos siis ihan yllättäen alkoi kirkumaan.

[/quote]

Kun tietäisi. Vauva on levoton nukkuja, säpsähtelee usein ja rauhoittuu vasta kun huomaa vanhemman olevan paikalla. Voi olla, että hän vierasti vaikka yritimme lieventää sekaannusta sillä, että he olivat koko iltapäivän luonamme niin kuin monesti aikaisemminkin. Tai voi olla että humalainen ihminen oli pelottava. Tai voi olla että hän vai itki hämmennystään, kun häneen ei reagoitu ja jätettin lopulta yksin.

Olisi pitänyt ottaa itkuhälytin mukaan, kun aavistelin, että toimintamatka saattaa jopa riittää kadun toiselle puolelle. Kamala olo nyt kun mietin, että mutustelin jotain kyljystä kun vauva itki peloissaan ihan vieressä. :(

[/quote]

Ahaa - lapsi halusi vierelle vanhemman, koska oli tottunut siihen, että äiti tai isä saapuu paikalle ja nyt tulikin ihan vieras ihminen! Kukaan ei tehnyt mitään väärää, lapsi vai on vielä kiinni isässä ja äidissä eikä valmis eroon, mutta ei siitä pidä anoppia syyttää vaan lapsen äitiä, joka tiesi levottomista unista ja siitä, että lapsi opetettu odottamaan vanhempaa vierelle rauhoittamaan.

Eli lopeta säpsähtelevän vauvasi tyynnyttely, opeta se nukkumaan kunnolla (joka inahdukseen ei reagoida) ja vasta sitten pyydä teille joku vahtimaan.

Vierailija
30/41 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä, ymmärrän hyvin, että viestini vaikutti sekavalta. Aikajana oli siis se, että humaltuva tai jo humalainen anoppi yritti tyynnytellä jossain vaiheessa herännyttä vauvaa sylissään, mutta kun ei onnistunut, jättivät vauvan huutamaan yksin sänkyyn. En ymmärrä miksei appi tehnyt mitään, sillä ei hän ole sellainen kuin täällä jotkut vihjailevat, päinvastoin. Hän kantaa ja juttelee päivisin vauvalle paljon ja vauva vain hymisee onnellisena. Ehkä he kaikki säikähtivät, kun vauva ei rauhoittunut ollenkaan, ja jättivät hänet yksin toivoen hänen nukahtavan itsekseen.

Tiesin, että vauva heräilee välillä unistaan kitisemään ja katselemaan ympärilleen, mutta ohjeistin appivanhempia laittamaan vain tutin suuhun, koska niin itsekin aina teen, ja vauva painuu takaisin unten maille. Mokasin, kun oletin sen riittävän appivanhemmillekin. Tai sitten anoppi saanut juuri sen loistoidean sooloilla ja ruvennut hyssyttelemään ja kantamaan vähän inahtanutta vauvaa, mitä itse en tee, jolloin vauva on vain herännyt kokonaan yöuniltaan ja säikähtänyt.

Kuvittelisi, että voisin jakaa vastuuta edes tunniksi pariksi lapsen omien isovanhempien kanssa, jotka ovat aika tiiviisti olleet mukana vauvan elämässä. En ole sitä mieltä, että äidin pitää omia ja piilottaa vauva, vaan minusta koko lähisuvun pitää olla osa lapsen elämää. Tein pöhkösti, kun sijoitin nämä kaksi tuntia iltaan, mokasin kun luotin appivanhempiini. Tiedän kyllä, että anoppi juo välillä ison määrän alkoholia, mutta niin aika monet muutkin suomalaiset perheenisät ja äidit ja muutkin ihan hyvät ihmiset tekevät, eikä se ole väärin jos sitä ei tee lasten läsnä. Tiesin kyllä vauvan heräilevän, mutta niin monet tekevätkin vielä pitkälle leikki-ikään, ja silti jokun muun kuin äidin pitää monissa perheissä vahtia edes muutaman kerran nukkuvia lapsia esim. sairaus- tai työtapauksissa, jos ei yksi illallinen puolessa vuodessa aviomiehen kanssa ole riittävän hyvä syy.

AV-palstan tapaan, olen saanut kuitenkin onneksi tukea kollegoilta. Luulenpa, että pitää tehdä itsestäni lastensuojeluilmoitus, katkaista totaalisesti välit appivanhempiin niin ettei lapsi opi koskaan tuntemaan isovanhempiaan. Avioerokin kannattaisi varmaan ottaa varmuuden vuoksi tässä tilanteessa.

Vierailija
31/41 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2013 klo 19:58"]

Ap tässä, ymmärrän hyvin, että viestini vaikutti sekavalta. Aikajana oli siis se, että humaltuva tai jo humalainen anoppi yritti tyynnytellä jossain vaiheessa herännyttä vauvaa sylissään, mutta kun ei onnistunut, jättivät vauvan huutamaan yksin sänkyyn. En ymmärrä miksei appi tehnyt mitään, sillä ei hän ole sellainen kuin täällä jotkut vihjailevat, päinvastoin. Hän kantaa ja juttelee päivisin vauvalle paljon ja vauva vain hymisee onnellisena. Ehkä he kaikki säikähtivät, kun vauva ei rauhoittunut ollenkaan, ja jättivät hänet yksin toivoen hänen nukahtavan itsekseen.

Tiesin, että vauva heräilee välillä unistaan kitisemään ja katselemaan ympärilleen, mutta ohjeistin appivanhempia laittamaan vain tutin suuhun, koska niin itsekin aina teen, ja vauva painuu takaisin unten maille. Mokasin, kun oletin sen riittävän appivanhemmillekin. Tai sitten anoppi saanut juuri sen loistoidean sooloilla ja ruvennut hyssyttelemään ja kantamaan vähän inahtanutta vauvaa, mitä itse en tee, jolloin vauva on vain herännyt kokonaan yöuniltaan ja säikähtänyt.

Kuvittelisi, että voisin jakaa vastuuta edes tunniksi pariksi lapsen omien isovanhempien kanssa, jotka ovat aika tiiviisti olleet mukana vauvan elämässä. En ole sitä mieltä, että äidin pitää omia ja piilottaa vauva, vaan minusta koko lähisuvun pitää olla osa lapsen elämää. Tein pöhkösti, kun sijoitin nämä kaksi tuntia iltaan, mokasin kun luotin appivanhempiini. Tiedän kyllä, että anoppi juo välillä ison määrän alkoholia, mutta niin aika monet muutkin suomalaiset perheenisät ja äidit ja muutkin ihan hyvät ihmiset tekevät, eikä se ole väärin jos sitä ei tee lasten läsnä. Tiesin kyllä vauvan heräilevän, mutta niin monet tekevätkin vielä pitkälle leikki-ikään, ja silti jokun muun kuin äidin pitää monissa perheissä vahtia edes muutaman kerran nukkuvia lapsia esim. sairaus- tai työtapauksissa, jos ei yksi illallinen puolessa vuodessa aviomiehen kanssa ole riittävän hyvä syy.

AV-palstan tapaan, olen saanut kuitenkin onneksi tukea kollegoilta. Luulenpa, että pitää tehdä itsestäni lastensuojeluilmoitus, katkaista totaalisesti välit appivanhempiin niin ettei lapsi opi koskaan tuntemaan isovanhempiaan. Avioerokin kannattaisi varmaan ottaa varmuuden vuoksi tässä tilanteessa.

[/quote]

Miksi se lapsen suhde isovanhempiin on aina äitilähtöistä? Eli kun äiti haluaa jakaa vastuuta, täytyy lähisuvun rynnätä paikalle.

Lähisuku on osa lapsen elämää ilman vastuuta lapsesta. Se vastuu on vain ja ainoastaan sinulla, koska kaikesta päätellen vain sinä saat päättää, miten lapsesi kanssa ollaan eli sinä määräät, että ei viinaa, ei lehtien lukemista, ei oven sulkemista, ei hyssyttelyä

Kun luovutat vastuun lapsestasi, luovutat myös oikeudet! Lapsella ei ollut hengenvaaraa, häntä ei laiminlyöty, hän ei joutunut sairaalaan. Ainoa syy huutoon oli äiti, joka ei ollut paikalla, mutta siitä sinä et voi syyttää anoppia vaan itseäsi.

Vierailija
32/41 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko tilanne ihan puun takaa? Oliko molemmille täysi yllätys että anoppi juo vai onko hän ottanut teidän läsnäollessanne aikaisemmin? Olikohan hän tuonut alkoholit mukanaan vai käynyt ne hakemassa hoitovuoronsa aikana..

Todella huonosti toimittu sekä anoppi että appi. Seuraavan kerran kun olette tekemisissä, on vakavan keskustelun paikka, ja olet täysin oikeutettu sanomaan että anoppi ja appi eivät enää lasta hoida keskenään. Anteeksipyyntöä voit myös vaatia ihan ilman mitään aihetta epäilyyn että olisit millään lailla niuho.

Vierailija
33/41 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni appivanhempasi ovat epäkelpoja lapsenvahdeiksi ja on hyvä ettet enää jätä lasta heidän hoitoonsa. Niille jotka ihmettelevät tuota miten anoppi on voinut juopua parissa tunnissa...Hän on todennäköisesti kaappijuoppo tai hänellä on jokin lääkitys mikä moninkertaistaa alkoholin vaikutuksen. Lisäksi vanhemmiten alkoholinsietokyky laskee muutenkin. Joillain alkoholiongelmaisilla ihmisillä on tapana syystä tai toisesta vetää perseet olalle, kun vahtivat lapsia.

Vierailija
34/41 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuon takia minä en tahdo antaa lapsia isovanhemmille hoitoon, koska mitään neuvoja ei kuunnella ja väkisin tehdään asiat omalla tavalla/niin kuin ne on tehty 30 vuotta sitten/niin kuin mitä tahansa.

Sitten kun kaikki menee päin peetä pitäisi vaan olla vilpittömän kiitollinen kun on haluttu auttaa. Mutta kun minä en ole pyytänyt!!!

Oikeasti, lapsenlapset ehtivät kyläilemään sittenkin kun itse ymmärtävät minne ja miksi joutuvat - ja ehkä jopa haluavat itse mennä.

Terveisin nyt jo koululaisten äiti

Vierailija
35/41 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kun luovutat vastuun lapsestasi, luovutat myös oikeudet!"

Vuoden kannustuslause tässä :-D En mä vaan aina jaksa ymmärtää toisten ajatuksenjuoksua, en vaan jaksa. Ei tietty tarttekaan.

Ap sua ymmärrän:

Humalassa ei hoideta vauvaa. Kun vauva herää uniltaan, laitetaan tutti. Jos se itkee hikisenä ja kauhuissaan, se otetaan syliin tai sitä silitetään siinä vieressä. Tämän kai jokainen tietää ja voi olettaa, että näin toimitaan ilman eri neuvoa. Ei ole mielipideasia!

Vierailija
36/41 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas kauheeta ap:n syyllistämistä koko ketju :(

Ymmärrän ap täysin pettymyksesi ja hämmennyksesi. Kyllä olisin minäkin vihainen ja pettynyt.  Todella törkeää käytöstä appivanhemmilta!

Minä en pidä yhtään siitä, että lasten läsnäollessa otetaan alkoholia. Tätä tekee mun vanhemmat ja siksi en annakaan heidän hoitaa lapsiamme yhtään, vaikka joskus tarjoutuvatkin. En voisi yhtään luottaa, että eivät ottaisi alkoholia, varsinkin meidän isä varmaan joisi jotain. Hänestä se alkoholi vaan niin kuuluu iltaan ja varsinkin viikonloppuun. 

Mun yksi kaveri toimii minusta oikein hurjasti. Hänen vanhempansa vetävät jokaikinen viikonloppu pe ja la kauheet kännit. Silti tämä kaverini antaa heille lapsensa hoitoon viikonlopuksi kun lähtee itse viihteelle. On antanut vauvasta asti. Nyt lapsi on kakkosluokalla. Hänen vanhempansa vetävät silti perseet olalle kun lapsi on heillä hoidossa, ja joka kerta. En vaan käsitä. Ovat myös jättäneet tämän lapsen nukkumaan monesti kun lähtevät naapuriin vielä yöllä juomaan lisää :O

Vierailija
37/41 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin se on selvä homma että lapsen kanssa ei oteta alkoholia. Ihan sama huutaako lapsi, tapahtuuko jotain tai ei, mutta alkoholia nauttineeseen ihmiseen vain ei voi luottaa.

Tiedän olevani tässä asiassa ylihysteerinen mutta kasvoin itse alkoholistiperheessä. Meille opetettiin pienestä pitäen että kun isi ja äiti ottaa "ruokajuomaa", lapset joutuu pärjäämään itsekseen. Isä ja äiti olivat hyviä, vastuullisia vanhempia siihen asti kun korkki aukesi. Oikeasta humalatilasta puhumattakaan.

Niin että minusta alkoholin nauttimiselle lapsen seurassa, tai lapsen hylkäämiselle alkoholin vuoksi ei vain yksinkertaisesti ole minkäänlaista puolustusta. 30 vuotta sitten oli vanhat tavat ja minä kärsin niiden tapojen seurauksista vieläkin.

Vierailija
38/41 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2013 klo 17:33"]

Anoppisi on kenties jännitykseen juonut, pelännyt tietenkin, miten pärjää, kun miniä kuitenkin arvostelee.

[/quote]

Voi anoppiparkaa, hänhän tässä on todellinen uhri! Nyt ap kiireesti pyytämään anteeksi anopilta kun on raukka joutunut jännittämään miniän mahdollisen arvostelun kohteeksi joutumista niin, että on pitänyt vetää perseet olalle. Varmaan raukka jännityksestä täristen kohottanut viskilasin yhä uudelleen vapiseville huulilleen, silmissä paniikkinen kiilto hänen miettiessään miniän katkeraa kritiikkiä! Lapseen ei ole tietysti uskaltanut suunnilleen koskeakaan :D

Vakavasti puhuen ap, ihan täysin ymmärrän enkä itsekään antaisi lasta enää ikinä mokomien appivanhempien huostaan, en ainakaan ennen kuin itsekin myöntävät toimineensa väärin ja lupaavat jatkossa oikeasti hoitaa jos ovat sellaista luvanneet.

Vierailija
39/41 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen "jymäyttämisen pelko" täällä on? Lähes jokaisessa keskustelussa joku alkaa epäillä että kyseessä on ilmiselvä provo ja luomaan kauheita salaliitto- ja valheteorioita ja etsimään suurennuslasilla tarinan epäkohtia. Okei, älä ota kaikkea niin tosissasi interneetissä, mutta ihan naurettavaa provovauhkoilua. Menettääkö siinä jotenkin kasvonsa kun anonyyminä nettikansalaisena menee halpaan johonkin valestooriin? :D

Ja toisekseen en kyllä näe anopin ja apen puolelta mitään puolusteltavaa tässä tilanteessa. Yksi saunakalja ei maata kaada, mutta täyslärvit pienen lapsen vahtikeikalla on kyllä melkoinen rimanalitus. Sitä paitsi en ymmärrä, mikä tarve koko pullon korkkaamiseen oli? Jos minut kutsuttaisiin vahtimaan lasta että vanhemmat pääsisivät pariksi tunnikiksi jonnekin, ei ensimmäisenä tule kyllä mieleen ottaa pussikaljoja joukkoon ja ottaa iloa irti, "kun se vauva kuitenkin nukkuu". Siksi vahdiksi pyydetäänkin että on siinä tukena ja turvana, jos jotakin sattuukin!

Vauvalle ei käynyt kuinkaan, hyvä homma. Mutta kyllä minä tuon näen aikamoisena luottamuksen rikkomisena ja vastuuttomana toimintana. 

Vierailija
40/41 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 10:57"]

Jos minut kutsuttaisiin vahtimaan lasta että vanhemmat pääsisivät pariksi tunnikiksi jonnekin, ei ensimmäisenä tule kyllä mieleen ottaa pussikaljoja joukkoon ja ottaa iloa irti, "kun se vauva kuitenkin nukkuu".

[/quote]

Siinäpä se tuli mikä minua on ihmetyttänyt tässä keskustelussa! Minkä ihmeen takia anoppi on kylään tullut viinakassin kanssa? Kun on tiennyt tulevansa lapsenvahdiksi? Ja kun kyse oli kahden tunnin keikasta, olisi hän päässyt kahden tunnin jälkeen kotiinsa juomaan ne rentoutuskännit!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan