Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka moni teistä kummeista on oikeasti antanut kristillistä kasvatusta?

Vierailija
06.07.2020 |

Tunnen paljon lapsia ja tuota kummikulttuuria seuranneena en usko, että minkäänlaista uskonnollista kasvatusta pahemmin tapahtuu. Mielestäni kummin tärkein tehtävä on olla aikuisystävä. Siinä mielessä kummin uskonnollisella taustalla ei ole mitään väliä.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalit synttäri- ja joulupukin lahjat.

Pubissa käytiin kun täytti 18.

Vierailija
42/43 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ekaksi kuvaamasi on kyllä ihan tavallista ja hyvää, vastuullisen aikuisen antamaa kasvatusta. Jälkipuolisko tunnustettakoon kristilliseksi kasvatukseksi.

Vierailija kirjoitti:

Kristillistä kasvatusta on se ihan tavallinen elämä: osoittaa, että lapsi on tärkeä, ja esim. kyselee hänen kuulumisiaan. Näin on sekä mallina siitä, että miten toimitaan toisten kanssa, että ositetaan, että lapsi on tärkeä. Jos lapsi ei ole aikuiselle tärkeä, niin miten lapsi kokisi olevansa Jumalalle tärkeä?

Tietopuolista: Olen käynyt muutamassa perhemessussa, lasten tapahtumassa, perheleirille otin kummilapsen mukaan. Aikoinaan annoin lahjaksi myös lapsen Raamatun ja iltarukouskuution. Muuten on lahjaksi annettu sitä, mikä on ollut lapsen/nuoren toiveissa.

No tuota, myös alkupuoli nimenomaan on tunnistettavissa kristilliseksi.

Muslimimaan "tavallinen hyvä, vastuullisen aikuisen antama kasvatus" voi esimerkiksi tarkoittaa muita asioita.

Kyllä se on normaalia hyvän aikuisen antamaa kasvatusta. En väitä, ettei sitä voi sisällyttää omaan kristinuskon tulkintaansa myös, mutta sopii yhtälailla ateistiseen, humanistiseen maailmankatsomukseen.

Ei vaan sinä et tajua sitä, että se on kristillistä kasvatusta. Samoja arvoja on toki monessa uskonnossa. Kristillinen elämä on suurimmaksi osaksi arkielämää, ei mitään kirkossa juoksemista.

On tottakai suurimmaksi osaksi arkielämää, jossa on kylläkin suureksi osaksi samoja arvoja kuin ei-kristillisessäkin arkielämässä. Anteeksi nyt pikku provokaatio, mutta minun mielestäni tuo arkielämän korostaminen on kuitenkin vähän pakenemista siitä, ettei ole pokkaa opettaa sitä uskonnollista diipadaapaa totuutena.

Eikö sinulla ole joka sunnuntai mahdollisuus mennä kirkkoon??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt tehtäväni olen opettanut paljon saatanasta ja vihkinyt verellä kummityttöni salaisuuksiin.