Väsyttää yhteiskunnan elättinä oleminen
Vaikka vielä on eläkeikään melkein parinkymmentä vuotta ja pitää jaksaa se työttömänä olla. Eläkkeelle kun ei pääse eikä tietenkään mihinkään töihin. Kamalaa jos on vielä esim 40v elinvuosia edessä. Millä jaksaa tämä?
Kommentit (20)
Koita jaksaa ja nauttia niistä asioista joista voit edes vähän.
Itsellä on töitä riittänyt sattuman kautta eikä niinkään omista ansioistani. Tilanne voi muuttua koska vaan.
Muut miettivät nääntyneinä, miten kestää työntekoa tuo aika. Että joku kehtaa.
Mene töihin (esim. ihan hanttihommiin) tai muuta maahan, jossa on parempi työllisyys. Ja lopeta valittaminen.
Vierailija kirjoitti:
Harrasta urheilua, panosta ulkonäköön ja hyvinvointiin, tee ruokaa pitkän kaavan kautta, hanki koira, elä lähellä luontoa.
K
KAIKKIA IHMISIÄ EI KIINNOSTA URHEILEMINEN, ulkonäköön ja hyvinvointiin panostamiseen tarvii rahaa, eivätkä kaikki ole koiraihmisiä. Yksin asuvaa ei kiinnosta pöperöitten tekeminen.
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin (esim. ihan hanttihommiin) tai muuta maahan, jossa on parempi työllisyys. Ja lopeta valittaminen.
En saa mitään töitä. Mihin maahan muuttaisin?
Ala treidata pörssissä. Laitat sinne kuukauden työkkärikorvauksen ja boom - illalla se on kaksinkertainen!
Väsyttää työnantajan orjana oleminen.... noh, vttuako en tee asialle mitään niin kai se on oma vika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harrasta urheilua, panosta ulkonäköön ja hyvinvointiin, tee ruokaa pitkän kaavan kautta, hanki koira, elä lähellä luontoa.
K
KAIKKIA IHMISIÄ EI KIINNOSTA URHEILEMINEN, ulkonäköön ja hyvinvointiin panostamiseen tarvii rahaa, eivätkä kaikki ole koiraihmisiä. Yksin asuvaa ei kiinnosta pöperöitten tekeminen.
Mikä sitten kiinnostaa? Oletko vieraantunut luonnosta? Onnellisuuden löytää vapaudesta.
Vierailija kirjoitti:
Sinäkin oot varmasti niitä jotka käyttää työajasta puolet somettamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hyödyttömänä olo vuosikymmenestä toiseen väsyttää. Olen kyllä harrastanut monenlaista, tehnyt vapaaehtoistöitäkin mutta kun ei ole hyödyllinen yhteiskunnan jäsen niin kyllä se väsyttää ja tympii. Tiedän ettei tätä kaikki ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanttihommia pitäisi saada Saksasta tai Ruotsista.
Vierailija kirjoitti:
Ala treidata pörssissä. Laitat sinne kuukauden työkkärikorvauksen ja boom - illalla se on kaksinkertainen!
En treidaa, mutta avasin osakesäästötilin ja tein kivaa tiliä pörssirytäkässä. Muhikoon siellä. Pieniä osakemääriä on myös ao-tilillä. Tuo plus pientä keikkaa ja freetä niin voittaa palkkatyön kevyesti. Naapurit varmaan pitää luuserina, kun oon kotona, mutta pitäköön 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hyödyttömänä olo vuosikymmenestä toiseen väsyttää. Olen kyllä harrastanut monenlaista, tehnyt vapaaehtoistöitäkin mutta kun ei ole hyödyllinen yhteiskunnan jäsen niin kyllä se väsyttää ja tympii. Tiedän ettei tätä kaikki ymmärrä.
Kaikki ei ymmärrä, että työt voi useimmilta loppua milloin tahansa. Siksi useimmilla pitää olla suunnitelma yhteiskunnan elättinä olemiselle. Ownaa elättiys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelinmyynti? Siivous? Varastotyö?
Miltä alalta on kokemusta ja millaista kielitaitoa on? Sen perusteella voisi miettiä kohdemaata (ja googlettaa niiden työvoimatilanteen).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En treidaa, mutta avasin osakesäästötilin ja tein kivaa tiliä pörssirytäkässä. Muhikoon siellä. Pieniä osakemääriä on myös ao-tilillä. Tuo plus pientä keikkaa ja freetä niin voittaa palkkatyön kevyesti. Naapurit varmaan pitää luuserina, kun oon kotona, mutta pitäköön 😂
Miksi välität naapureiden ajatuksista? Muuta paikkaan, jossa saat olla rauhassa kyttääviltä naapureilta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen yhteiskunta on mätä salliessaan elättiyden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi välität naapureiden ajatuksista? Muuta paikkaan, jossa saat olla rauhassa kyttääviltä naapureilta?
En välitäkään itse asiassa kukaan ei ole sanonut mitään, kunhan lohkaisin et yleensä ajatellaan luuseriksi jos joku on vain kotona, ja aion kyllä muuttaa. Kaipaan omaa pihaa muutenkin.
Olen myös väsynyt työttömänä olemiseen................haluan töitä, minulla on pitkä työkokemus taustalla, ikää 50-vuotta. Ärsyttää ihmiset jotka valittavat että ovat niin väsyneitä töistä, noh, minä voin ottaa sen sinun työpaikkasi kun olet niin väsynyt. Vaihdetaan osia. Otan mieluummin palkan kuin työttömyyskorvauksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäkin oot varmasti niitä jotka käyttää työajasta puolet somettamiseen.
Millaisessa työssä olet, jos siellä pystyy somettamaan? Oletko järjiltäsi? Ptyi.