Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AMK vs. yliopisto

Vierailija
06.07.2020 |

Kumpi parempi jos haluaa oikeasti oppia tärkeitä asioita siitä alasta, mistä on kiinnostunut?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni siis yksi yliopistotutkinto suoritettuna. Mietin opintovapaata ja lisäkouluttautumista Aalto-yliopistossa, niin pomoni (AMK:sta valmistunut) sanoi, että ammattikorkeakoulusta on enemmän hyötyä työelämässä. Mietin, että tämä voi oikeasti ollakin näin. Että AMK on käytännön- ja työelämän läheisempi oppilaitos. Itse oon vaan tottunut yliopiston tyyliin opiskella.

Ap

Opiskelin markkinointia ja viestintää AMKssa, siellä opettelimme kampanjasuunnittelua ja tapahtumien järkkäämista oikeille organisaatioille. Harjoittelimme WordPressiä, somekanavia, kuvankäsittelyä ja julisteiden ym. tekoa. Tämä ryhmätöinä.

Yliopistossa (siellä nyt) taas luetaan paljon alan (markkinointi) artikkeleita/tutkimusta, puhutaan strategiasta ja brändäyksestä, toisin kuin käytännön opinnoissani.

Teemme yrityksille projekteja, mutta toisin amkissa, emme pääse toteuttamaan niitä ja ovat teoriapainotteisia.

Rakastan yliopistossa oloa ja jopa gradun tekoa, mutta ei täällä sitä uran alkuvaiheessa tarvittavaa käytäntöä opi..

No käytäntöä minulle on kertynyt jo 10 vuotta valmistumisen jälkeen. Tämän perusteella yliopisto olisi mielekkäämpi.

Vierailija
22/23 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni siis yksi yliopistotutkinto suoritettuna. Mietin opintovapaata ja lisäkouluttautumista Aalto-yliopistossa, niin pomoni (AMK:sta valmistunut) sanoi, että ammattikorkeakoulusta on enemmän hyötyä työelämässä. Mietin, että tämä voi oikeasti ollakin näin. Että AMK on käytännön- ja työelämän läheisempi oppilaitos. Itse oon vaan tottunut yliopiston tyyliin opiskella.

Ap

Opiskelin markkinointia ja viestintää AMKssa, siellä opettelimme kampanjasuunnittelua ja tapahtumien järkkäämista oikeille organisaatioille. Harjoittelimme WordPressiä, somekanavia, kuvankäsittelyä ja julisteiden ym. tekoa. Tämä ryhmätöinä.

Yliopistossa (siellä nyt) taas luetaan paljon alan (markkinointi) artikkeleita/tutkimusta, puhutaan strategiasta ja brändäyksestä, toisin kuin käytännön opinnoissani.

Teemme yrityksille projekteja, mutta toisin amkissa, emme pääse toteuttamaan niitä ja ovat teoriapainotteisia.

Rakastan yliopistossa oloa ja jopa gradun tekoa, mutta ei täällä sitä uran alkuvaiheessa tarvittavaa käytäntöä opi..

No käytäntöä minulle on kertynyt jo 10 vuotta valmistumisen jälkeen. Tämän perusteella yliopisto olisi mielekkäämpi.

Voipi olla ellei juuri ole tarve päivittää taitoja/oppia uutta käytäntöä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ensimmäinen kysymys on: mikä ala? Jos kaupallinen tms. niin ehdottomasti yliopisto. Nuo tradenomit ym. ovat ihan kakkoslaatua verrattuna kauppatieteisiin yliopistossa. Jos taas fysioterapeutti tai kätilö, niin vaihtoehto on amk.

Tekisin kaupallisia opintoja, ainakin perusopinnot ja jos jaksan, ehkä jatkaisin siitä sitten. Aalto-yliopistossa mielenkiintoisemmat vaihtoehdot.

Tuttu DI päätti tehdä tradenomin tutkinnon Haaga-Heliassa. Kuulemma on todella laajoja kokoanaisuuksia, joita käydään sitten ihan pintaraapaisuna läpi. Aina tulee hyvä arvosana, kunhan vaan palauttaa tehtävän. Ei vakuuta.

Ap

Aivan ehdottomasti yliopisto. Valitettavasti olen kuullut kaupallisen puolen AMK-opinnoista pelkkää huonoa. Aalto on hyvä koulu.