mistä voi johtua joka aamuinen toisen luomen turvotus?
Niin eli jo jonkin aikaa joka ikinen aamu vain toinen yläluomi on todella turvoksissa! Onko kenelläkään mitään kokemuksia? Olen kokeillut vaikka mitä mutta ei auta. Ja se on aina tuo sama vasen silmä ja oikea ei koskaan edes vähää turvoksissa. Turvotus on selkeästi nähtävissä, ja päivän mittaan tasoittuu mutta ei täysin. Kertokaa näkemyksiä jos jotain tulee mieleen. Kiitos ja hyvää vappua :)
Kommentit (7)
En käytä silmänympärysvoidetta! Eniten tässä häiritsee kun turvotus tosiaa on aina toispuoleinen ja aina vasen silmä
Mulla on välillä tuommoista. Ei ole varmaa tietoa syystä, mutta olen aina ajatellut että se liittyisi siihen että nukun enemmän sillä kylljelläni, että ehkä silmä hankaa jotenkin tyynyyn tai lakanoihin tms. En ole asiasta ikinä mitenkään huolissani ollut, koska turvotus laskee aika nopeasti heräämisen jälkeen.
Mullakin tuli mieleen tuo, että saattaa liittyä siihen jos nukkuu aina kyljellään tai vatsallaan pää samaan suuntaan käännettynä.
Oletko käynyt asian takia lääkärillä ? Jos olet mitä hän sanoi ? Kun tosiaan ei ole mitään pienintäkä epäilystä mitä tämä voisi olla.. ja vaikka turvotus laskee huomattavasti aamun aikana jää silmäluomeen " ryppy" koko päiväksi
Mulle on sanottu että johtuu toisella kyljellä nukkumisesta.
Tosin mulla, äidillä ja siskolla kaikilla on vasen silmä sellainen "huonompi", joka aina vuotaa herkemmin ja luomi turpoaa väsyneenä tai kännissä. Hassun näköistähän se on kun iltasella kolme akkaa istuu rivissä vasemmat silmät lupsottaen.
Vakavasti puhuen, sulla voi olla kyynelkanavassa joku tuke. Käyppä lääkärissä puhkotuttamassa.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2013 klo 10:39"]
Oletko käynyt asian takia lääkärillä ? Jos olet mitä hän sanoi ? Kun tosiaan ei ole mitään pienintäkä epäilystä mitä tämä voisi olla.. ja vaikka turvotus laskee huomattavasti aamun aikana jää silmäluomeen " ryppy" koko päiväksi
[/quote]
En ole käynyt, en ole pitänyt mitenkään vakavana. Mulla tosiaan on muuten myös tullut tuolle puolelle pysyvä monen sentin mittainen ryppykurttu silmän alle, hassun näköinen kun toisella puolella ei ole yhtään ryppyjä ja tuolla puolella alaspäin silmänurkasta osoittava oikein syvä kunnon ryppy. Naamallehan parasta olisi selälleen nukkuminen mutta miten sen pakottaisi, kun minä ainakin käännyn heti unissani tuolle samalle kyljelle sikiöasentoon. Tulee sitten toispuoleisesti roikahtanut ja ryppyinen naama mutta ei voi mitään.
Silmänympärysvoide?! Levitätkö luomelle vai sen ymprärille?