Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä lapsesi vei koulun/pk:n/kerhon vappunyyttäreihin?

Vierailija
30.04.2013 |

Huomioitko mahdolliset ruokarajoitteet jotenkin?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkotiin sai pukeutua, ei tarvinnut viedä mitään. Synttäreille olen vienyt mehujäät, koska ryhmässä on keliaakikko, maito allergikkoja sekä lapsia jotka eivät syö sianlihaa (=esim liivate karkit eivät toimi).

Vierailija
2/31 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehmätoffeepussin ja sourcream-sipsipussin. Toinen perussipsipussin ja smartiesrasiapussin. Ei huomioitu allergioita tai muita, ihan sai lapset itse valita kaupasta mitä halus viedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi ikinä mieleenkään, että liivatetta sisältäviä ei voisi viedä. En edes tiedä mitkä karkit sisältävät liivatetta kun emme itse sitä ole vältelleet :O

Meidän muksu halusi viedä vaahtokarkkeja.

Vierailija
4/31 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi vei päiväkotiin karkkeja.

Iso osa muslimeista muuten hyväksyy liivatteen siinä kuin vaikkapa siannahkaiset tuotteet. Liivate kun ei ole sianlihasta tehty, eikä siten Koraanin vastainen.

Vierailija
5/31 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2013 klo 09:17"]

Päiväkotiin sai pukeutua, ei tarvinnut viedä mitään. Synttäreille olen vienyt mehujäät, koska ryhmässä on keliaakikko, maito allergikkoja sekä lapsia jotka eivät syö sianlihaa (=esim liivate karkit eivät toimi).

[/quote]

Vaahtokarkkien viejä jatkaa vielä..

Eihän kaikkien rajoitteita voi mitenkään huomioida. Yksi ei voi syödä maitoa, toinen ei siedä laktoosia ja kolmas on keliaakikko eikä siten voisi viedä pullaa tai tavanomaisimpia keksejä. Yksi on astmaatikko, jonka henki salpautuu atsovärillisistä karkeista ja yhden perheessä halutaan välttää sokeria.

Mikä olisi siis sellainen maidoton-munaton-mausteeton-viljaton-atsoväritön-lihaton-veretön-liivatteeton-sokeriton herkku jota kaikki sitten voisivat syödä?

Tarkoitan vain, että hyvähän olisi viedä esim. leivonnaiset laktoosittomina jos tietää sellaisia ryhmässä olevan paljon, mutta kaikkia mahdollisia rajoitteita ei vain millään voi ottaa huomioon ja on hyvä jos lapsi vie jotain, mitä voi ainakin itse syödä. :)

Vierailija
6/31 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkkipussin vei. Kun kuulemma kukaan ei anna maistaa omistaan, niin hän halusi sellaisia, mistä itse tykkää.

Vierailija
7/31 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumi-rusinoita.

Vierailija
8/31 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vastailee vielä. Tosiaan jos lapsi olisi niitä muumikeksejä välttämättä halunnut, olisin vienyt. Mutta kysyin edellisenä päivänä, että onko muilla lapsilla ruoka-aine rajoituksia, niin päädyttiin mehujäähän :) 

Vierailija
9/31 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

5,tuo on totta ja monet muslimut ja veget syövät kalvopäällysteisiä lääkkeitä, vaikka niissä on lähes poikkeuksetta liivatetta -2-

Vierailija
10/31 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehujäitä meilläkin. Lapsen ryhmässä on monenlaisia ruokavalioita, ja lapsi itsekin tietää ettei kaveri voi syödä kananmunaa eikä toinen laktoosia. Sen perusteella päädyttiin mehujäihin - ne sopivat useimmille. Ville Vallaton -paketissa on vielä kahdenlaisia, mansikkaa ja päärynää, joten mansikka-allergisillekin passaa.

Vierailija
11/31 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluun ekalle luokalle vei paketin Karnevaalikeksejä. Itse halusi juuri niitä viedä. Aikoi ottaa Prinsessa keksejä, mutta ajatteli, että on pojille kivampi, kun on Karnevaaleja :)

Vierailija
12/31 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pointti tuskin oli nyt kellään se että kaiken pitäisi sopia kaikille, mutta kivahan se on joskus ainakin minusta viedä semmoista joka sopii myös "erityisruokavalioita" noudattaville. Tylsät nyyttärit, jos keliaakikko tuo itse ainoat jutut joita voi syödä jne.

Vierailija
13/31 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi vei nyyttäreihin viinirypäleitä. 

Vierailija
14/31 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika karua toimintaa ohjaajilta seiskan lapsen ryhmässä. Meillä nyyttäriherkut jaetaan kippoihin kaikkien syötäviksi. Ja ojennetaan tietenkin aamulla suoraan ohjaajille/hoitajille.

Joo, mutta tästä kaikkien huomioimisesta tuli mieleeni, että jos mehujään on jokainen todennut sellaiseksi, että sopii kaikille, niin onpa kiva, jos ryhmän kaikki 30 lasta tuovat paketilliset mehujäitä. Siinä on nyyttärifiilis huipussaan. Varsinkin kun minun omani ei syö mehujäitä ollenkaan.

Vierailija
15/31 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä vein 2 pakettia keksejä ja karkkipussin. Kysyin myyjältä mitkä olis hyviä ja luetteli tässä ei ole sitä, tää sopii niille jne.

Kun vietiin ohjaajat vaan ihmetteli kun oli puhe vain 1 paketti tuodaan ja me tuotiin 3. No, rahaa meni reilu 5 euroa, eipä tuntunut missään summan.

Tarharyhmässä 1 ei saa vehnää, eli se on tosi helppo välttää kun avaa kaupassa suun.

Vierailija
16/31 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2013 klo 09:58"]

Joo, mutta tästä kaikkien huomioimisesta tuli mieleeni, että jos mehujään on jokainen todennut sellaiseksi, että sopii kaikille, niin onpa kiva, jos ryhmän kaikki 30 lasta tuovat paketilliset mehujäitä. Siinä on nyyttärifiilis huipussaan. Varsinkin kun minun omani ei syö mehujäitä ollenkaan.

[/quote]

No, tässä ketjussa vain kaksi on päätynyt mehujäihin. Eli älä turhaan murehdi sen oman kullannuppusi puolesta, eiköhän joku tuo myös niitä karkkeja/rusinoita/keksejä/rypäleitä/sipsejä. ;-)

Vierailija
17/31 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyyttärien kanssa voi aina sattua niin hullunkurisesti että kaikki tuovat samaa, jos ei tuomisista ole mitään suuntaa antavaa erikseen sovittu. Onko 30 sipsipussia pienempi paha kuin 30 mehujääpakkausta?

Vierailija
18/31 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2013 klo 09:58"]

Aika karua toimintaa ohjaajilta seiskan lapsen ryhmässä. Meillä nyyttäriherkut jaetaan kippoihin kaikkien syötäviksi. Ja ojennetaan tietenkin aamulla suoraan ohjaajille/hoitajille.

[/quote]

Tää on koulussa, tokalla. Periaatteessa tuodaan yhteiseksi, mutta käytännössä kaikki syövät omiaan. Eipä tuo lapsi tuntunut siitä pahasti kärsivän.

Vierailija
19/31 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 jos nyt vielä väännetään, niin kaksi joo, mut ne oli ne ainoat, jotka olivat miettineet kaiken mahdollisen allergian. Eli jos kaikki miettisivät, niin lopputulos olisi se 30 kertaa mehujää. 

Muuten ei kenenkän lapseni ryhmässä ole sattunut koskaan sellaista, että kaikki 30+ lasta olis tuonut samaa. Eikä kyllä millään todennäköisyydellä niin tapahdu, paitsi jos kaikki tosiaan tuovat sitä yhtä ainoaa tuotetta, joka sopii varmasti kaikille.

Ja normaalistihan jokainen vielä puhelee parin kolmen parhaan kaverin vanhempien kanssa, ettei osteta ihan samaa. Eli norminyyttäreissä tulee väkisinkin kaikille jotain. Vain todella pahasti allergiset joutuvat tyytymään ehkä pelkästään siihen omaan tuomiseensa. 

Eli väittäisin edelleen lopputuloksen olevan parempi, jos jokainen vanhempi ei huolehtisi kaikkia mahdollisia allergioita/allergiamahdollisuuksia nyyttärieväitä ostaessaan. Pahasti ruokarajoitteiset ovat varmasti tottuneet jo siihen, että aina eivät saa kaikkea samaa kuin muut.

Vierailija
20/31 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljäsluokkalainen vei luumuja ja viinirypäleitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi