Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyörävarkaat tekevät pyöräilystä mahdotonta muuten kuin urheiluna

Vierailija
06.07.2020 |

Pyörävarkauksista on huomattavaa haittaa yhteiskunnalle, joten miksei näitä voi rangaista kunnolla? Laitetaan vaikka 10 vuotta linnaa.

Kommentit (137)

Vierailija
41/137 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin niitten pitäisi jäädä kiinni, mutta sitähän ei tapahdu, koska poliisi ei tutki pyörävarkauksia edes valvontatallenteista. Ei kiinnosta.

Miksi pitäisi kiinnostaa? Sama palkka sille poliisille tulee, tutkii niin juttuja tai ei.

Vierailija
42/137 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei auta vaikka rangaistus olisi 20 vuotta linnaa kun poliisi ei tutki pyörävarkauksia. Menee priorisoinnissa alimpaan kastiin kun ei resursseja. Ihan itse poliisi on asian myöntänyt.

Kyllä se silti saattaisi hiukan laittaa miettimään, että kannattaako varastaa pyörää.

Minä kannattaisin yhteiskuntapalvelua rangaistuksena. Voisi vaikka siivota rantoja yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/137 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei auta vaikka rangaistus olisi 20 vuotta linnaa kun poliisi ei tutki pyörävarkauksia. Menee priorisoinnissa alimpaan kastiin kun ei resursseja. Ihan itse poliisi on asian myöntänyt.

Kyllä se silti saattaisi hiukan laittaa miettimään, että kannattaako varastaa pyörää.

Minä kannattaisin yhteiskuntapalvelua rangaistuksena. Voisi vaikka siivota rantoja yms.

Esimerkiksi putsata joutopyörät pois jukisilta paikoilta?

Vierailija
44/137 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupungille on ikävä kuljettaa monta lukkoa ja vielä löytää pyörälle jokin kiinteä kiinnityspaikka. Olen mennyt sitten julkisilla mieluummin, mutta kun pyörän huolto maksoi paljon niin pitäisi sitä sitten pyöräillä junan/bussin sijasta.

Paljon parjattu sähköpotkulauta on kaikista kätevin, koska sen voi yleensä taittaa kasaan ja kantaa vaikka omalle työpisteelle.

Juuri näin. Itse harrastan pyöräilyä urheiluna, mutta olen mennyt töihin yleensä omalla sähköpotkulaudalla. Maailman paras keksintö. Viime talvenakin pystyi ajelemaan yllättävän paljon.

Siinä van jää se hyötyliikunta tekemättä.

En kaipaa hyötyliikuntaa, koska urheilen ihan riittävästi erikseen. Aika vähän bussissakin tulee hyötyliikuntaa.

Sinä et, mutta kaikki eivät varta vasten harrasta liikuntaa.

Vierailija
45/137 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupungille on ikävä kuljettaa monta lukkoa ja vielä löytää pyörälle jokin kiinteä kiinnityspaikka. Olen mennyt sitten julkisilla mieluummin, mutta kun pyörän huolto maksoi paljon niin pitäisi sitä sitten pyöräillä junan/bussin sijasta.

Paljon parjattu sähköpotkulauta on kaikista kätevin, koska sen voi yleensä taittaa kasaan ja kantaa vaikka omalle työpisteelle.

Juuri näin. Itse harrastan pyöräilyä urheiluna, mutta olen mennyt töihin yleensä omalla sähköpotkulaudalla. Maailman paras keksintö. Viime talvenakin pystyi ajelemaan yllättävän paljon.

Siinä van jää se hyötyliikunta tekemättä.

Ja se on elämää dorkemman näköistä...

Henkilöautollako sitten saa enemmän hyötyliikuntaa tai linja-autolla?

Olen jo aikuinen, joten evvk minkä näköistä jokin asia on.

Vierailija
46/137 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olis mikä lukko kiinteään rakenteeseen kiinni niin nopeasti akkukäyttöisellä rälläkällä lukko rikki. Siitä vaan pyörä nostetaan pakkuun ja pois paikalta. Aikaa menee pari minuuttia eikä ihmiset edes piittaa mitä muut puuhastelee.

Vierailija
47/137 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

äänestä vaan vihreitä nehän tukevat pyöräilyä ja kommunismistä yhteis kuntaa kaikki on yhteistä. saat mitä tilaat kapitalisti

Vierailija
48/137 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kuka ostaa noita varastettuja pyöriä vai meneekö ne kaikki rajan toiselle puolen?

Kalliimmat pyörät saatetaan purkaa ja myydä osina, koska osatkin ovat suhteellisen arvokkaita.

Mutta kuka ostaa osan, joka on todennäköisesti varastettu? Luulisi siinä juuri hälytyskellojen soivan, jos yleensä joku harvinaista ja kallista osaa myy.

Osat menee kuumille kiville eikä kukaan kysy mitään. On pyöräharrastajia jotka ostaa konkurssihuutokaupasta maastopyöriä halvalla ja sitten kasaa tai fiksaa niitä.

Vierailija
49/137 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei poliisi ehdi tai jaksa jahdata narkkareita, jotka ne pyörät yleensä pöllivät, että saavat aineensa maksettua.

Narkkareita säälittävämpää porukkaa ei kyllä löydy. 

Vierailija
50/137 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pyöräilen vain urheilumielessä juuri varkaiden takia. Säilytän fillariani vain kotona sisällä. Muuten liikun yksityisautolla vaikka olisi kuinka lyhyt matka.

Satsaa 2xlukkoon ja peruspyörään lyhyille matkoille.

Tulee halvemmaksikin kuin turha autoilu.

Vierailija
51/137 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olis mikä lukko kiinteään rakenteeseen kiinni niin nopeasti akkukäyttöisellä rälläkällä lukko rikki. Siitä vaan pyörä nostetaan pakkuun ja pois paikalta. Aikaa menee pari minuuttia eikä ihmiset edes piittaa mitä muut puuhastelee.

https://yle.fi/uutiset/3-9746855

U-lukko on pyörävarkaan painajainen – näillä vinkeillä pyörääsi ei helpolla varasteta

Vierailija
52/137 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on Suomessa rakenteellinen ongelma samalla tavalla kuin suojatierikokset. Niistäkään ei haluta rangaista kunnolla kuten monessa muussa maassa. Täällä ehkä otetaan vain kortti pois ja silti voi jatkaa ajamista ja jäädä kiinni 40 kertaa vuoden aikana kortitta ajosta (ei ole edes vitsi). Suomessa on auto on pyhä ja kaikki muu toissijaista.

Mikä on suojatierikos?

Mietipä sitä.

Aha, ok, eli ei mikään, semmoista ei ole olemassakaan. Selvä.

Vierailija
53/137 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on pyörässä kolme erilaista lukkoa. Kunnon u-lukko, vaijeri ja pyörässä kiinni oleva lukko.

Seurantalaitteet johkin rungon sisään. Jäis edes joskus joku kiinni. Vai oletteko koskaan kuulleet, että ois pyörävaras jäänyt kiinni?

Olen kuullut että jäänyt kiinni rysän päältä tai sitten on jäänyt kiinni kun on tehty kotietsintä muista syistä. On näistä välillä poliisin tiedotteissa.

Sähköpyörävarkaus poliisin tiedotteissa:

https://www.poliisi.fi/tietoa_poliisista/tiedotteet/1/1/kuopio_sahkopyo…

Vierailija
54/137 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kuka ostaa noita varastettuja pyöriä vai meneekö ne kaikki rajan toiselle puolen?

Kalliimmat pyörät saatetaan purkaa ja myydä osina, koska osatkin ovat suhteellisen arvokkaita.

Mutta kuka ostaa osan, joka on todennäköisesti varastettu? Luulisi siinä juuri hälytyskellojen soivan, jos yleensä joku harvinaista ja kallista osaa myy.

Ihan tavallisia (netti)pyöräkaupoista löytyviä osia ne kalliitkin osat ovat. Aika vähän on olemassa mitään niin harvinaista, että se olisi jotenkin erityisen epäilyttävää. Ellei sitten myyjä ole epäilyttävä jo itsessään.

Vierailija
55/137 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on korkeatasoiset sekä u-lukko, että taittolukko, niin luulisi pyörän kuin pyörän pysyvän. Kunhan on vain joku kiinteä kaide tms. mihin kiinnittää.

Pyörästä voi silti irrottaa vaikka mitä yleensä pelkällä 5/6 mm kuusiokololla.

No, satula ehkä voi lähteä mukaan, mutta on se sen verran halpa, että menee ilkivallan puolelle. Renkaat ja runko kun ovat kiinni, niin ammattilaiset jättävät rauhaan. Tietenkään se ei estä sitä, että joku puhkoo kumit tai potkii vanteen kasiksi.

Vierailija
56/137 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulehti uutisoi, että arvopyörien lukkoja rälläköidään auki jopa keskellä päivää:

https://www.aamulehti.fi/a/611f6cdc-9b1d-4be7-82ab-cceb5df57260

Vierailija
57/137 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ne menee rajan taa,sinne missä kukatkin laulavat.

Vierailija
58/137 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

U-lukko on pyörävarkaan painajainen – näillä vinkeillä pyörääsi ei helpolla varasteta

Akkurälläkällä 10s ja lukko poikki. Siinä ei silminnäkijät kerkeä kissaa sanoa kun pyörä nostetaan pakettiautoon. Näin ammattivarkaat toimii.

Vierailija
59/137 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akkurälläkällä 10s ja lukko poikki. Siinä ei silminnäkijät kerkeä kissaa sanoa kun pyörä nostetaan pakettiautoon. Näin ammattivarkaat toimii.

Ei mene Kryptonite poikki ihan 10 sekunnissa kyllä.

Vierailija
60/137 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pyöräilen vain urheilumielessä juuri varkaiden takia. Säilytän fillariani vain kotona sisällä. Muuten liikun yksityisautolla vaikka olisi kuinka lyhyt matka.

Poliisilla menee nykyään niin paljon aikaa kivapuheen tutkimiseen, että pyörät ja muut jonninjoutavat asiat päätyvät ö-mappiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan