Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ns. arkista perusruokaa et ole koskaan syönyt?

Vierailija
29.04.2013 |

Itse en ole koskaan syönyt siskonmakkarakeittoa. Luulin että tässä ei ole mitään omituista, kunnes ystäväni kanssa tuli lempiruoista puhetta ja hän mainitsi tuon. Kun sanoin että en ole koskaan maistanutkaan, niin hän oli erittäin ihmeissään. Se on kuulemma tosi arkinen ruoka? No, ei meillä ole ollut koskaan...
Onko teillä vastaavia?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napanuoria

Vierailija
22/32 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 16:56"]

Ei oikeastaan. Koulussahan joutui syömään sellaistakin, jota ei kotona olisi ollut. Klimppisomppaa en ole syönyt, enkä veripalttua. Mutta varmaan aika harva muukaan niitä on syönyt.

[/quote]Mitä vikaa veripaltussa on? En ole kyllä syönyt sitten kouluaikojen, mutta ihan syötävää sekin on. Taitaa olla niitä ruokia joita ei löydy yhdenkään ravintolan menusta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta en ole koskaan syönyt. Kukaan ei ole tarjonnut ( siis veripalttua):-). Tykkään kyllä verimakkaroista ja irlantilaisesta black puddingista:-)

Vierailija
24/32 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta en ole koskaan syönyt. Kukaan ei ole tarjonnut ( siis veripalttua):-). Tykkään kyllä verimakkaroista ja irlantilaisesta black puddingista:-)

Vierailija
25/32 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskonmakkarakeitto oli ainakin 70-90-luvuilla kouluruokaloissa yhtä tavallinen kuin hernekeitto.

Eikö ap syönyt sitä koulussa?

Vierailija
26/32 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 17:02"]

Siskonmakkarakeitto oli ainakin 70-90-luvuilla kouluruokaloissa yhtä tavallinen kuin hernekeitto.

[/quote]

Itse olen käynyt kouluni v. 81-94 (lukion loppu) ja söin siskonmakkarakeittoa ensimmäisen kerran yli parikymppisenä. Ei meillä ainakaan (3 ala-astetta kahdella paikkakunnalla eri puolilla Suomea, yläaste ja lukio) ollut ikinä siskonmakkarakeittoa ruokana. "Tavallista" makkara- ja nakkikeittoa kyllä.

Vierailija
27/32 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 17:08"]

[/quote]

Itse olen käynyt kouluni v. 81-94 (lukion loppu) ja söin siskonmakkarakeittoa ensimmäisen kerran yli parikymppisenä. Ei meillä ainakaan (3 ala-astetta kahdella paikkakunnalla eri puolilla Suomea, yläaste ja lukio) ollut ikinä siskonmakkarakeittoa ruokana. "Tavallista" makkara- ja nakkikeittoa kyllä.

[/quote]

siis 1982-1994 tarkoitin.

Vierailija
28/32 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Broilerinkoipia tai -siipiä. En myöskään kyljyksiä.

Vierailija
29/32 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis tohon veripalttuun mäkään en ole koskaan törmännyt, mikäli sitä syödään jotenkin paljaaltaan, mutta täällä syödään rössypottuja.

Sitä klimppisoppaa taisi yhden kerran olla koulussa.

t.3

Vierailija
30/32 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kebabia en ole koskaan maistanut. Enkä maista.

Vierailija
31/32 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei meillä koulussakaan tuota koskaan tarjottu, tavallista makkarakeittoa kyllä (kysyin tätä kouluaikaiselta kaveriltanikin joskus, kun ajattelin että muistan väärin). Ja olen siis aloittanut koulutieni tuossa 80-luvun alkupuolella. Kouluni kävin Itä-Suomessa, olisiko tuo siskonmakkara jotenkin vähemmän käytetty tuote siellä..?
ap

Vierailija
32/32 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kebab arkista perusruokaa? No sitä mä en ole maistanut, paitsi mitä ruokakaupasta saa einestä, kebab-roiskeläppää, pitakebabia jne. Mutta sellaista ravintola-annosta en ole syönyt, en tiedä mitä siinä sitten muuta on.

Enkä ole syönyt kiinalaista, intialaista jne., jos nekin kuuluvat kastiin jo nykyään.