Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttaisitko tutkimuskysymysten muotoilussa?

Vierailija
29.04.2013 |

Raakaversioina olisi seuraavat, kaipanevat ehkä hiomista:

Miten elämäkerrassa kuvastuu 1800-luvun lopun ja 1900-luvun alun maalaiselämä? (maalaiselämä hiukan ongelmallinen termi, koska kirjoittaja oleilee myös kaupungeissa)

Miten elämäkerran kirjoittaja hankki elantonsa?

Millaisia elämänvaikeuksia pohdittu elämäkerrassa?

Renki-identiteetti?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 18:24"]

ps. ja lukijamäärää kun vilkaisee, niin voi havaita, että aihe kiinnostaa melko runsasta määrää väkeä. :) ap

[/quote]

Väkeä kiinnostaa tämä loputtomalta suossa tarpomiselta tuntuva "keskustelu". Työsi edistymistä tämä ei auta yhtään.

Vierailija
22/47 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette vain ap:lle kateellisia, kun hällä on noin loistava idea ja osaa hyödyntää myös av-palstaa prosessissaan. Hän tekee tutkimushistoriaa, on aivan omaa luokkaansa. Ei mikään pölyttynyt muumio, vaan trendikäs.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan hauska lukea näitä keskusteluja, mutta johtuu osin varmasti siitä että olen samassa tilanteessa itsekin! Tosin täysin erilaisen tutkimuksen edessä.. Olen aiemmin sinulle myös vastaillut mm. analyyseistä. 

Minuakin kiinnostaisi millaista teoriaa olet ajatellut tuon materiaalin lisäksi? Minusta aihe on kiintoisa ja materiaalina kun on autenttista päiväkirjaa. Itse kokoan tutkimustietoa luultavastikin survey-tyyliin, jota käsittelen sitten osittain laadullisesti.. Sellaiseen on melko helppo löytää tuota teoreettista kehystä laajemmin ja toisaalta tarkemmin.

Vierailija
24/47 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa tämän trollin ruokkiminen!! Hyvät ihmiset pliis!

Vierailija
25/47 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen täällä muutaman kerran vastaillut. (Olen pian tohtori.) Minusta tämä on jo ennemminkin surullista kuin hauskaa. Ei täällä kukaan pysty ottamaan ap:n gradusta sellaista vastuuta kuin oma ohjaaja tai seminaarinvetäjäkin voivat. Ei ole reilua antaa hänelle sitä kuvaa, että homma voisi sujua näin. Sitäpaitsi, mistä ap edes tietää että olemme lisensiaatteja ja tohtoreita emmekä vain lämpimiksemme väitä olevamme ja anna hänelle ihan mitä sattuu neuvoja? Minusta tuntuu siltä, että ap:n arvostelukyky heittää muutenkin ja hänen tilanteensa on jotenkin vähän huolestuttava.

Minä en aio enää ottaa osaa tähän keskusteluun.

Vierailija
26/47 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

40, Teoriaosuus tulee ainakin olemaan laaja tutkimusmenetelmiin ja -prosessiin liittyen. ap

Vierailija
27/47 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

42, Eiköhän jokainen täällä lämpimikseen keskustele, kun ei ole muuta sen kummempaa tekemistä sillä hetkellä. Toinen keskustelee aidan seipäästä ja toinen aidasta, kuka mistäkin. ap

Vierailija
28/47 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 19:37"]

40, Teoriaosuus tulee ainakin olemaan laaja tutkimusmenetelmiin ja -prosessiin liittyen. ap

[/quote]

Niin niin, mutta mitä teoriaa/teorioita aiot hyödyntää? Mitkä ovat työsi tärkeimmät käsitteet ja lähteet ja mistä sen teoreettinen tausta rakentuu? Miten se suhteutuu alan aikaisempaan tutkimukseen?

Vierailija
29/47 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

45, Enpä vielä ole noin pitkälle pohtinut mainitsemiasi kysymyksiä, joten ei ole antaa selkeitä vastauksia. Kiitos sinulle mielenkiinnosta, mutta tästä ketjusta meni jo maku muutoin. ap

Vierailija
30/47 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

TROLLI

Vierailija
31/47 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 14:34"]

Raakaversioina olisi seuraavat, kaipanevat ehkä hiomista:

Miten elämäkerrassa kuvastuu 1800-luvun lopun ja 1900-luvun alun maalaiselämä? (maalaiselämä hiukan ongelmallinen termi, koska kirjoittaja oleilee myös kaupungeissa)

Miten elämäkerran kirjoittaja hankki elantonsa?

Millaisia elämänvaikeuksia pohdittu elämäkerrassa?

Renki-identiteetti?

[/quote]

Hei ap, miten sujuu?

Vierailija
32/47 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

4, Onhan minulla sinut, mihin tässä muita vielä tarvitaan. ;) ap

Vierailija
33/47 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

4, Aineistossa tulee itseasiassa todella hyvin esille juuri noita mainitsemiasi asioita, kuten muun muassa papin asema yhteisössä verrattuna renkiin. Ja mukava maininta on myös ylioppilaasta verrattuna tavalliseen työläiseen. ap

Vierailija
34/47 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 14:50"]

[/quote]

Eli on ihan fine, kun täällä muut tekevät tuota gradua puolestasi? Miten kuvittelet, että pärjäät työelämässä koskaan, jos et uskalla mennä keneltäkään kysymään kasvotusten yhtään mitään?

Vierailija
35/47 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 14:50"]

[/quote]

Olet hankalin ohjattavani, muut suostuvat tulemaan graduseminaariin! (4)

Vierailija
36/47 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki yliopistot eivät ole vielä Suomessa esteettömiä.

Vierailija
37/47 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tässä muuten on mistään gradusta puhunut? Voihan ap tehdä jotain muutakin tutkimusta tai jopa tutkimusta jonkun toisen puolesta tai oikeasti aivan jostain muusta aiheestakin.

Vierailija
38/47 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 15:09"]

Kuka tässä muuten on mistään gradusta puhunut? Voihan ap tehdä jotain muutakin tutkimusta tai jopa tutkimusta jonkun toisen puolesta tai oikeasti aivan jostain muusta aiheestakin.

[/quote]

Silloin hän ei kysyisi meiltä tutkimuskysymystä, se olisi annettu. Yleensä tilaaja tietää, mitä haluaa selvittää.

Vierailija
39/47 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 15:09"]

[/quote]

Ap on täällä jo useamman ketjun verran pohtinut palstalaisten kanssa milloin tutkimukseensa sovellettavia analyysimenetelmiä, milloin sopivia tapoja käydä aineistoa läpi ja raportoida... nyt ollaan sitten jo niin pitkällä että aletaan tutkimuskysymyksiä miettimään, kun aiheen taustat on suurinpiirtein tutut. 

Vierailija
40/47 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tutkimuksesi ala ja teoreettinen viitekehys?