Onko nainen/parisuhde normaali jos siihen "ei todellakaan kuulu miehen omat matkat jätkien kanssa"?
Jos naisen ajatusmaailmaan ei sovi, että mies matkustaa miesporukoissa vaikka viikoksi etelän lomakohteeseen niin voidaanko puhua normaalista hyvästä naisesta/parisuhteesta?
Kommentit (202)
Tämäkin asia on palstalla käyty läpi moneen kertaan. Miehiä ei voi jättää keskenään, paitsi jos niille jättää pelastusliivit päälle ja kypärät päähän. On hyvä myös jättää ruokaa, käteistä ja esim. pillimehuja sekä kaljaa, jotta pärjäävät. Sama pätee toki lomareissuihin. Ja aina on vaarana, että ne yhdessä ollessa telakoituvat.
Kyllä seksireissut kavereiden kanssa kuuluvat normaaliin parisuhteeseen.
Riippuu varmaan aika paljon suhteesta. Jotkut miehet ei edes harrasta tuollaisia kännäys- ja rällästysreissuja, vaikka kumppani sanoisi että on täysin jees. Yleensähän näitä tehdään nuoremmalla iällä ja sitten rauhoitutaan. Mielestäni kyllä olisi ihan ok kerran/pari vuodessa, mutta ei jatkuvasti. Jatkuva kännäys on myös nou-nou.
Pian sitten kielletäänkin saunaillat, ravintolassa käyminen ja harrastuksetkin. Älä missään tapauksessa jatka suhdetta missä et voi lähteä kavereiden kanssa etelään viikoksi.
Eiköhän tässä ole aika paljon kiinni siitä, kuinka paljon rahaa ja yhteistä lomaa on käytettävissä. Jos esim vanhempien lomasta saadaan vain viikko päällekkäin, niin onhan se perseestä, että mies lähtisi silloin poikien kanssa reissuun ja kuluttaisi lomakassan siihen.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä sitä, että ollaan muutenkin yhdessä suurin osa ajasta ja sitten lomallakaan ei saa tehdä reissuja kaverien kanssa, vaan pitää viettää nekin sitä samaa naamaa katsellen niinkuin arkenakin.
Meinaan, että eikö tolla elämäntyylillä kyllästy siihen kumppanin naamaan?
Mä tiedän pariskunnan, joka tekee KAIKEN yhdessä. Ovat samassa työpaikassa, yhteinen facebooktunnus ja matkatkin tehdään yhdessä. Tulee mieleen, että onko tässä taustalla luottamuspula vai mikä? Eikö happi lopu?
Itse olen ollut mieheni kanssa reilut 10 vuotta ja nautin siitä ajasta kun saan olla yksin miehen ollessa matkoilla.
Itse valitsin sellaisen puolison, jonka seurasta nautin niin arkena kuin lomallakin, mutta kaikki toki tyylillään...
Eipä ole kokemusta, mies on nuorenakin pistänyt puolison jätkien edelle, ja näin keski-iässä niitä porukoita ei enää edes ole. Hyvät kaverit ovat tietty pysyneet, tavataan useimmiten pariskuntina.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu varmaan aika paljon suhteesta. Jotkut miehet ei edes harrasta tuollaisia kännäys- ja rällästysreissuja, vaikka kumppani sanoisi että on täysin jees. Yleensähän näitä tehdään nuoremmalla iällä ja sitten rauhoitutaan. Mielestäni kyllä olisi ihan ok kerran/pari vuodessa, mutta ei jatkuvasti. Jatkuva kännäys on myös nou-nou.
Kännäykset ja rälläykset keksit kyllä ihan omasta päästäsi.
Jos uskot, että sinun täytyy koko ajan vahtia miestäsi, koska ilman valvontaa hän alkaa välittömästi kännätä ja rällätä, niin suhteenne ei ole millään tavalla terve tai normaali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos uskot, että sinun täytyy koko ajan vahtia miestäsi, koska ilman valvontaa hän alkaa välittömästi kännätä ja rällätä, niin suhteenne ei ole millään tavalla terve tai normaali.
Tämä!
Miten nämä valvontaa tarvitsevat miehet ovat pärjänneet sinkkuina? Vai ovatko siirtyneet suoraan äitinsä helmoista av-mamman valvovan silmän alle? Se tapa, millä tällä palstalla mammat yleensäkin puhuvat miehistään viittaisi kyllä jälkimmäiseen. Ehkä kannattaisi kokeilla aikuisen miehen kanssa seurustelua välillä. Vai onko se komentaminen niin kivaa, että mammat ottavat tarkoituksella ikuiseksi kakaraksi jääneen puolison?
No eipä ole tarvinnut tuollaistakaan pohtia koskaan. Mies ei edes suostu lähtemään mihinkään reissuille ilman mua, ja vaikeaa on ollut minuakaan päästää edes sukuloimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä normaalia kenellekin. Musta on outoa ylipäänsä jo se että on olemassa sellainen ryhmä kuin "miesporukka"...ei mun kaveripiirissä jakauduta silleen sukupuolen mukaan.
Se nyt vaan on ihan luonnollista, että kaveerataan oman sukupuolen kanssa. Vai kuinka monen mies pelaa futis tai muuta lajia naisten kesken? Tai käy kalassa/ralleissa naisten kanssa?
Mun vaimon mies, eli minä. Käydään kalassa, ja on käyty ralleissakin. Yhdessä kuntosalilla. Yhdessä saunotaan, ja juodaan. Ollaan parhaat kaverit, ja seksiäkin päivittäin. Pitkä avioliitto jo. Toimii meille. En tuomitse jos jotkut haluaa muuta. Täytyy vaan löytää se kumppani jonka kanssa toiveet käy yksiin.
Myös minä teen kalareissut mieheni kanssa. Heinäkuut ollaan yleensä Norjassa, toivottavasti ei-koronavuosina koko kesät. Ollaan 41 ja 42, ei satavuotiaita, vaikka siltä kuulostaakin. 15 vuotta yhteistä matkaa, ja jatkuu :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä normaalia kenellekin. Musta on outoa ylipäänsä jo se että on olemassa sellainen ryhmä kuin "miesporukka"...ei mun kaveripiirissä jakauduta silleen sukupuolen mukaan.
Sama täällä. En ole koskaan ymmärtänyt poikien tai tyttöjen iltoja, vielä vähemmän pidempiä reissuja. Ei meilläkään kumppanit aina ole mukana, mutta emme varsinaisesti järjestä mitään "tule ilman kumppania" -juttuja. Nytkin olemme lähdössä porukalla viideksi päiväksi mökille, osa tulee pariskuntaa ja osa ei, tilanteesta riippuen. Porukan ikä 35-45, tosin ei noita sukupuolisyrjintäreissuja ollut parikymppisenäkään.
Meidän kaveriporukassamme tehdään paljon juttuja pariskuntina mutta olemme kokeneet myös ns. tyttöjen illat tärkeiksi. Siinä ympäristössä voi olla esim. helpompaa puhua sellaisista asioista joita ei halua kaikkien kumppaneillekin jakaa. Toisena tekijänä on se että aika useinkin vain yksi tyttöporukkamme jäsen on ollut sinkkuna kun muut ovat olleet parisuhteessa. Sekä parisuhteessa että sinkkuna ollessa olen ollut sitä mieltä että kiva välillä tavata vain tyttöporukalla ettei asetelma ole aina kolme pariskuntaa ja yksi sinkku tms.
Meidän kahden aikuisen väliseen parisuhteeseen ei kuulu mitään kaverimatkoja, koska matkustamme aina lomamatkoille toistemme seurassa. Olemme yhdessä siksi että haluamme olla yhdessä ja viettää aikaa yhdessä. Aina ei tietenkään voida olla samassa paikassa, eikä halutakaan olla, mies käy veljensä ja vanhempiensa luona monesti yön yli, ja minä ystäväni luona. Matkustelu on meille niin harvinaista herkkua että sitä ei tuhlata harmitteluun siitä että toinen puolisko ei päässyt mukaan.
Semmoisista parisuhteista minulla ei ole kokmeusta että vain toinen ei saisi tehdä jotain, ja itse saisi, enkä olisi missään nimessä sellaisessa suhteessa jossa mieheni prioriteetti olisi matkustella ilman minua. En pitäisi sellaista edes parisuhteena missä nimen omaan kiellettäisiin kumppanin mukaan tulo, tai että miehen kaverit eivät haluaisi minua mukaan jos miehenikin olisi menossa.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tässä ole aika paljon kiinni siitä, kuinka paljon rahaa ja yhteistä lomaa on käytettävissä. Jos esim vanhempien lomasta saadaan vain viikko päällekkäin, niin onhan se perseestä, että mies lähtisi silloin poikien kanssa reissuun ja kuluttaisi lomakassan siihen.
Miksi aina on se oletus että mies haluaisi huidella poikien kanssa ja nainen viettää perheaikaa? Moni nainen ei tahdo.
Vierailija kirjoitti:
Pian sitten kielletäänkin saunaillat, ravintolassa käyminen ja harrastuksetkin. Älä missään tapauksessa jatka suhdetta missä et voi lähteä kavereiden kanssa etelään viikoksi.
Taannoin täällä oli ketju jossa naiset olivat mieltä, millään tavalla tavoitteellinen vakava urheilu ei kuulu perheelliselle. Perheellinen mies ei voi urheilla 3 -4 x viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole kokemusta, mies on nuorenakin pistänyt puolison jätkien edelle, ja näin keski-iässä niitä porukoita ei enää edes ole. Hyvät kaverit ovat tietty pysyneet, tavataan useimmiten pariskuntina.
Tämä! Mä en koskaan ole kieltänyt, itse on aina laittanut mun seuran kaiken muun edelle.
Mun mielestä olisi kivakin jos menisi...Joskus kaipaan enemmän omaa aikaa.
Riippuu kaikesta. Jos esim. parisuhde ei saa vastaavaa aikaa KOSKAAN niin kyllä silloin on tosi perseestä, että kavereiden kanssa riittää aikaa olla.
Vierailija kirjoitti:
Mitä lisäarvoa ne kaljan- ja pilvenhuuruiset matkat damiin thai thaikkuihin tuo, etenkään, jos meinaa tehdä tämän poikainreissun siveällä mielellä? Aivan niin. Ei tarvinne ihmetellä enempää.
Miksi ihmeessä sinusta kaveriporukan reissut ovat tuollaisia? Oma mieheni ainakin käy harrastusreissuilla ympäri maailmaa eri kohteissa (kerran jopa siellä thaimaassa!), ei siellä ehdi tuhlaamaan päiviä mihinkään kaljaan saati prostituoituihin. Itse en ainakaan tuollaiselle reissulle halua mukaan, koska en harrasta samoja lajeja ja tylsistyisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No et ole varmaan hirveästi sitä menoa ole nähnyt baareissa, yökerhoissa, lomakohteissa, miesvaltaisilla aloilla ja niiden illanvietoissa, jos on ihan utopiaa, että jotkut miehet ihan oikeasti kännää ja rällästää. Kyllä sitäkin sattuu.
Pettäminen tapahtuu useimmiten olosuhteiden mukana, kun sopiva tilaisuus hyppää syliin, ei se ole mikään asia joka tapahtuu olosuhteista huolimatta jos on tapahtuakseen.