Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nainen/parisuhde normaali jos siihen "ei todellakaan kuulu miehen omat matkat jätkien kanssa"?

Vierailija
06.07.2020 |

Jos naisen ajatusmaailmaan ei sovi, että mies matkustaa miesporukoissa vaikka viikoksi etelän lomakohteeseen niin voidaanko puhua normaalista hyvästä naisesta/parisuhteesta?

Kommentit (202)

Vierailija
21/202 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia. En itse jatkaisi suhdetta naiseen, joka kokee, että on oikeutettu rajoittamaan menojani. Sellaiset naiset menköön tossukoiden kanssa yksiin.

Vierailija
22/202 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään viikon loma yksin vie perheen resursseja (budjettia ja vuosilomaa) niin paljon, että pitää tosiaan miettiä miten sen järjestää. Jos nyt on etelälomakohde kyseessä, en näe mitään syytä, miksei puoliso voisi lähteä myös. Eri asia on, jos haluaa mennä esim. laskettelemaan, eikä toinen pidä laskettelusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/202 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän iästäkin. Jos parikymppinen mies haluaa lähteä jätkäporukassa lomalle ulkomaille, kuulostaa se ihan erilaiselta kuin jos joku kolmevitonen haluaa samaa. Nuorena tuollainen kuuluu asiaan, mutta kun alkaa neljäkymppiä lähestyä jo uhkaavasti, alkaa jätkäporukassa rällääminen olla menneen nuoruuden kaikuja.

Vierailija
24/202 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä normaalia kenellekin. Musta on outoa ylipäänsä jo se että on olemassa sellainen ryhmä kuin "miesporukka"...ei mun kaveripiirissä jakauduta silleen sukupuolen mukaan.

Se nyt vaan on ihan luonnollista, että kaveerataan oman sukupuolen kanssa. Vai kuinka monen mies pelaa futis tai muuta lajia naisten kesken? Tai käy kalassa/ralleissa naisten kanssa?

No mun tuntemilla miehillä ei ole tuollaisia harrastuksia. Kuulostaa junteilta. Ihan samoja juttuja miehet ja naiset tekee.

Ahaa, no mitä te punavuorelaiset sitten harrastatte? Lähinnä miehet? Macrame-kudontaa ja lattekaffeja?

Itähelsinkiläinen mieheni lukee ja pelaa videopelejä. Säiden salliessa käydään pyöräilemässä. Joku ralleissa käyminen on ihan ääliöharrastus.

Vierailija
25/202 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan aika normaali? Taustalla voi olla kaikenlaista. Mun mies sai mennä vapaasti 11 vuotta kunnes paljastui laivapettämiset ja salasuhteet. Halusi kuitenkin itse jatkaa suhdettamme sanoen, ettei hän enää välitä vaikkei saisikaan mennä vapaasti ja vaikka katsoisin kaikki puhelutiedot yms... joten on lyhyessä lieassa nyt. Eli ei varmaan kerro suoranaisesti että toinen olisi tossun alla tai jotain...

Vierailija
26/202 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No riippuu täysin niistä ihmisistä ja heidän elämäntilanteistaan. Jos perheessä on esimerkiksi pieniä lapsia tai jatkuvasti puutetta rahasta, ei todellakaan kuulu poikien matkat siihen elämään. Jos taas on kaksi hyvätuloista lapsetonta nuorta sinkkua, niin mikäs siinä. 

Normaali työssäkäyvä pystyy säästämään helposti etelänmatkan verran vuodessa. 80€/kk on tonni vuodessa.

Pitäiskö mun kieltää vaimolta kosmetiikka, laukut, huivit ja parturissakäynti kun niihin menee helposti parin matkan verran vuodessa?

No tottakai voit kieltää, jos teillä ei oikeasti ole siihen varaa. Taas täällä on porukkaa, joka ei tajua pienituloisuudesta mitään. Työssäkäyvälläkin voi olla pienet tulot, ja esim pienten lasten kanssa usein joku on kotona. Juu, pystyy säästämään tonnin vuodessa, mutta sitä ei välttämättä ole varaa käyttää mihinkään matkaan, vaan voi olla muitakin säästökohteita, esim auto, kodinkoneet tai lasten menot. Tai sitten vaikka sen perheen yhteinen matka. 

Vierailija
27/202 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä sitä, että ollaan muutenkin yhdessä suurin osa ajasta ja sitten lomallakaan ei saa tehdä reissuja kaverien kanssa, vaan pitää viettää nekin sitä samaa naamaa katsellen niinkuin arkenakin.

Meinaan, että eikö tolla elämäntyylillä kyllästy siihen kumppanin naamaan?

Mä tiedän pariskunnan, joka tekee KAIKEN yhdessä. Ovat samassa työpaikassa, yhteinen facebooktunnus ja matkatkin tehdään yhdessä. Tulee mieleen, että onko tässä taustalla luottamuspula vai mikä? Eikö happi lopu?

Itse olen ollut mieheni kanssa reilut 10 vuotta ja nautin siitä ajasta kun saan olla yksin miehen ollessa matkoilla.

Vierailija
28/202 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä normaalia kenellekin. Musta on outoa ylipäänsä jo se että on olemassa sellainen ryhmä kuin "miesporukka"...ei mun kaveripiirissä jakauduta silleen sukupuolen mukaan.

Se nyt vaan on ihan luonnollista, että kaveerataan oman sukupuolen kanssa. Vai kuinka monen mies pelaa futis tai muuta lajia naisten kesken? Tai käy kalassa/ralleissa naisten kanssa?

No mun tuntemilla miehillä ei ole tuollaisia harrastuksia. Kuulostaa junteilta. Ihan samoja juttuja miehet ja naiset tekee.

Ahaa, no mitä te punavuorelaiset sitten harrastatte? Lähinnä miehet? Macrame-kudontaa ja lattekaffeja?

Itähelsinkiläinen mieheni lukee ja pelaa videopelejä. Säiden salliessa käydään pyöräilemässä. Joku ralleissa käyminen on ihan ääliöharrastus.

Videopelit on kakaroiden harrastus.

Vierailija
29/202 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vaimon mies, eli minä. Käydään kalassa, ja on käyty ralleissakin. Yhdessä kuntosalilla. Yhdessä saunotaan, ja juodaan. Ollaan parhaat kaverit, ja seksiäkin päivittäin. Pitkä avioliitto jo. Toimii meille. En tuomitse jos jotkut haluaa muuta. Täytyy vaan löytää se kumppani jonka kanssa toiveet käy yksiin.

Vierailija
30/202 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sylki kirjoitti:

Varmaan aika normaali? Taustalla voi olla kaikenlaista. Mun mies sai mennä vapaasti 11 vuotta kunnes paljastui laivapettämiset ja salasuhteet. Halusi kuitenkin itse jatkaa suhdettamme sanoen, ettei hän enää välitä vaikkei saisikaan mennä vapaasti ja vaikka katsoisin kaikki puhelutiedot yms... joten on lyhyessä lieassa nyt. Eli ei varmaan kerro suoranaisesti että toinen olisi tossun alla tai jotain...

Tuo teidän suhde on kaukana normaalista.

Vierailija
31/202 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En asu Punavuoressa, mutta kaveripiirissä kokataan, pyöräillään, käydään punttiksella, luetaan, katsotaan leffoja, reissataan...ihan tavallisia juttuja miehille ja naisille. Yksi kaveri (nainen) kalastaa isänsä kanssa vanhempiensa luona maalla.

Vierailija
32/202 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelisin, jos oikeassa parisuhteessa vähät lomat käytettäisiin "poikien" lomiin. Etenkin, jos on lapsia, niin perheen aikuisten täysin eri aikaan pidetyt lomat eivät edes riitä koulun lomiin, saati sitten perhe viettäisi yhteistä lomaa.

Perheellisellä(kin) on vuodessa min 5vko lomaa, lisäksi on joulu, juhannus, pääsiäinen ja kymmenen muuta pyhäpäivää. Päällä vielä vuodessa on 100päivää viikonloppua!

Joo, kyllä siinä menee kaikki lomat poikaporukassa jos parin vuoden välein heittää etelän tourin.

Vierailija
33/202 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä sitä, että ollaan muutenkin yhdessä suurin osa ajasta ja sitten lomallakaan ei saa tehdä reissuja kaverien kanssa, vaan pitää viettää nekin sitä samaa naamaa katsellen niinkuin arkenakin.

Meinaan, että eikö tolla elämäntyylillä kyllästy siihen kumppanin naamaan?

Mä tiedän pariskunnan, joka tekee KAIKEN yhdessä. Ovat samassa työpaikassa, yhteinen facebooktunnus ja matkatkin tehdään yhdessä. Tulee mieleen, että onko tässä taustalla luottamuspula vai mikä? Eikö happi lopu?

Itse olen ollut mieheni kanssa reilut 10 vuotta ja nautin siitä ajasta kun saan olla yksin miehen ollessa matkoilla.

Miksi oletat, että kaikki pariskunnat ovat yhdessä muutenkin suuren osan ajasta? Voihan se mies olla suuren osan päivästä töissä ja sitten vielä jossain harrastuksissa ja todellisuudessa viettää paljon enemmän aikaa sen kaverin kanssa kuin puolisonsa tai tyttöystävänsä. Ja silti pitäisi päästä reissuun. 

Vierailija
34/202 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää ajatus siitä, että kaikkien lomat olisi jotain, joka puolison olisi syytä kieltää. Käyn itse paljon matkoilla itsekseni, jonkun kaverin kanssa, ja joskus matkustan lasten kanssa. Puolisoni kanssa en ole ollut koskaan missään kahdestaan, mutta koko perheenä ollaan matkustettu pari kertaa. Meillä on jonkin verran erilaiset toiveet matkoilta, ja miehelläni on myös haittana sellainen liikkumista häiritsevä vamma, ettei hän erityisesti nauti matkustamisesta. Olisi kieltämättä käsittämätöntä, jos hän kieltäisi minua reissaamista tai millään tavalla sitä paheksuisi. En keksi millä perusteella voisin matkat häneltä kieltää, jos olosuhteet kohdallamme olisivat toisinpäin. Meillä on myös aivan erilaiset loma-ajat töistä, emme suinkaan vietä kaikkia vuoden loma-aikoja yhdessä muutenkaan. Olemme olleet yhdessä noin 25 vuotta, eikä ainakaan mikään matkustelu ole parisuhdettamme koskaan horjuttanut.

Vierailija
35/202 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes asu naisystäväni kanssa yhdessä, eikä suunnitelmissa ole koskaan hankkia yhteistä asuntoa. Olisi aika absurdia, jos alkaisimme urputtaa toisillemme vapaa-ajan matkoista.

Parisuhteita on monenlaisia. Tällä palstalla enemmistö vaikuttaa tykkäävän sellaisesta, että kaikki vapaa-aika ollaan yhdessä. Oikeassa elämässä enemmistö ihmisistä on itsenäisempiä kuin palstamammat.

Vierailija
36/202 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mites toisinpäin, ap? Onko sinun mielestäsi normaalissa parisuhteessa naisella esim. viikon etelänmatkoja tai laskettelureissuja tyttöporukoissa?

Samat säännöthän kuuluvat molemmille tietenkin.

Vierailija
37/202 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vuosia ollut molemmilla viikko "omaa lomaa", itse olen käynyt mm. briteissä ystävälläni tai tehnyt pitkiä viikonloppureissuja yksin ja lapsen kansssa Berliiniin tai Krakovaan. Mies on käynyt paikan päällä katsomassa jääkiekon MM-otteluita kavereiden kanssa.

Jos taloudellinen tilanne olisi erilainen, niin ei meillä onnistuisi että toinen lähtee viikoksi kavereiden kanssa pitämään hauskaa. Ei tulisi mieleenkään pelätä pettämisiä reissuilla, aivan varmasti miehelle olisi ottajia kotimaassakin.

Vierailija
38/202 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sylki kirjoitti:

Tuossa ei ole mitään normaalia, tietenkään. Ei pettämisessä, eikä lyhyessä lieassa.

Vierailija
39/202 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mites toisinpäin, ap? Onko sinun mielestäsi normaalissa parisuhteessa naisella esim. viikon etelänmatkoja tai laskettelureissuja tyttöporukoissa?

Samat säännöthän kuuluvat molemmille tietenkin.

On ainakin meillä. Tai siis saa mennä jos haluaa.

T. Mies

Vierailija
40/202 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on siitä, kokeeko omistushaluisuuden normaaliksi ja rakkauden osoitukseksi. Jotkut todella kokevat osoittavansa rakkauttaan rajoittamalla puolisoaan. Normaalit ihmiset tietävät, että se kumpuaa itsekkäistä tarkoitusperistä eikä sillä ole rakkauden kanssa mitään tekemistä. Normaalissa parisuhteessa on kaksi aikuista ihmistä, yksittäisiä yksilöitä. Rajoittava rakkaus kuuluu aikuisen ja (pienen) lapsen suhteeseen, ei kahden aikuisen välille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme