Te jotka olette tehneet jonkun rajun muutoksen ulkonäköönne (plastiikkakirurgia, suurlaihdutus ym), mikä oli lähipiirin reaktio?
Kommentit (77)
tuttava kävi vatsalaukun pienennykses,laihtui paljon oli kaunis ennestään ,on kaunis nytkin. sukulaiset otti muutoksen hyvin vastaan. terveyssyistä laihdutti. ite tekisin kans kasvoihin fiksauksia jos olis rahaa, joku pieni juttu kannattaa tehdä jos se parantaa omaa elämää,ihan sama mitä joku ajattelee siitä.
Miisa9 kirjoitti:
Sori vaan mutta julkisella ei tehdä rintojen kohotuksia. Johan siellä jonoa olis.
Tehdään! Ja jonoa on :)
Terveisin kirurgiaan erikoistuva
49v kirjoitti:
Olen tehnyt useita operaatioita kasvoilleni, esim 2 x osakasvojen kohotus, leuankärjen hionta, otsan kohotus ja rasvansiirto, olen 40 -vuotias nyt.
Itse asiassa ainoa joka oli kirurgiaa vastaan oli äitini, mutta kun hän huomasi että näytän omalta itseltäni mutta ikäänkuin en vanhene (n 10-15 vuotta iästä pois) niin hänkin on ollut tyytyväinen tai lähinnä iloinen puolestani.
Mun mielestä kysymys on siitä, miten operaatio toteutetaan. Ideahan ei ole näyttää leikellyltä (turbohuulet, tuulitunnelinaama yms karmeeta) vaan freesiltä itseltään. Mutt se vaatiikin kirurgilta todella paljon ammattitaitoa että lopputulos on luonnollinen. Sanoisin että aika pienelläkin toimenpiteellä saa itsestään karmeen näköisen, jos halvimman klinikan valitsee. Esim juuri huulten kohdalla tarkoittaa sitä, että liian paksu huulitäyte tekee sen jäykän ja törröttävän ankkaefektin, ei niinkään se ml -määrä.
Oletko siis 40 vai 49? Molemmissa tapauksissa todella hurjaa, että olet käynyt läpi jo KOLME kasvojen kohotusta! Ei kai noita yleensä tehdä kuin alkaen 50+ ikäisille. Sitä ennen ei juuri luulisi tarvetta olevan muuten terveellä ihmisellä (jos siis kasvojen roikkuminen ei johdu synnynnäisestä viasta yms).
Vierailija kirjoitti:
49v kirjoitti:
Olen tehnyt useita operaatioita kasvoilleni, esim 2 x osakasvojen kohotus, leuankärjen hionta, otsan kohotus ja rasvansiirto, olen 40 -vuotias nyt.
Itse asiassa ainoa joka oli kirurgiaa vastaan oli äitini, mutta kun hän huomasi että näytän omalta itseltäni mutta ikäänkuin en vanhene (n 10-15 vuotta iästä pois) niin hänkin on ollut tyytyväinen tai lähinnä iloinen puolestani.
Mun mielestä kysymys on siitä, miten operaatio toteutetaan. Ideahan ei ole näyttää leikellyltä (turbohuulet, tuulitunnelinaama yms karmeeta) vaan freesiltä itseltään. Mutt se vaatiikin kirurgilta todella paljon ammattitaitoa että lopputulos on luonnollinen. Sanoisin että aika pienelläkin toimenpiteellä saa itsestään karmeen näköisen, jos halvimman klinikan valitsee. Esim juuri huulten kohdalla tarkoittaa sitä, että liian paksu huulitäyte tekee sen jäykän ja törröttävän ankkaefektin, ei niinkään se ml -määrä.
Oletko siis 40 vai 49? Molemmissa tapauksissa todella hurjaa, että olet käynyt läpi jo KOLME kasvojen kohotusta! Ei kai noita yleensä tehdä kuin alkaen 50+ ikäisille. Sitä ennen ei juuri luulisi tarvetta olevan muuten terveellä ihmisellä (jos siis kasvojen roikkuminen ei johdu synnynnäisestä viasta yms).
Njoo ei kannata uskoa kaikkea mitä joku trolli tänne kirjoittelee. Ja näyttää muka 25-30 vuotiaalta. Eli parempi tulos kuin monimiljonääri gardashianilla joka käy beverely hillsin parhaimmilla kirgurgeilla.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei nyt ole megamuutos mutta laihdutin normaalipainon sisällä yli 10 kiloa. Mies ei kommentoinut mitenkään ja lähes kaikki tutut vain katsoivat tutkivasti. Olen pitkä eikä tuo 10 kilon pudotus kuihduttanut olemattomaksi. Tulin vähän siihen tulokseen, että ne joita tuo hoikkuuteni ei harmittanut kehuivat ulkomuotoani ja muut olivat hiljaa.
Ei kyse välttämättä ole siitä, että hoikistumisesi harmitti ihmisiä.
Minä INHOAN painostani puhumista ja tuntemani ihmiset tietävät tilanteen.
Syöpähoitojeni jälkeen painoni romahti ja vain vieraammat ihmiset kommentoivat tilannetta.
Työkaveri kävi laihdutusleikkauksessa enkä sanonut hänen hoikistumisestaan mitään, ennen kuin hän itse puhui tapahtuneesta.
Vierailija kirjoitti:
Olen laihduttanut 105 kilosta 64 kiloon. Ei kukaan muu ole mitenkään kommentoinut kuin että äiti aina sanoo että pian sinäkin lihot takaisin, kun se vaan on suvussa että naiset on kaikki lihavia.
Onnea päätöksestäsi! :)
Laihdutin, ystäväni totesi että olisihan se hyvä olla jotain mistä ottaa kiinni.
Kävin ulkomailla leikkauksessa täysin kosmeettisista syistä omalla rahalla. Olen keski-ikäinen ja kielitaito ei ollut ongelma asioiden järjestelyssä. Leikkaus onnistui hyvin ja lopputulos vastaa odotuksiani. Yllättävän paljon ihmiset ovat tuoneet esille avoimesti epäluuloja liittyen ulkomailla tehtyyn leikkaukseen ja siihen, että olisin mennyt halvan hinnan perässä epämääräiseen operaatioon. Leikkaukseni tehtiin luksustasoisessa yksityissairaalassa ja leikkaava kirurgini oli näihin leikkauksiin erikoistunut ja kansainvälisesti arvostettu.
Vierailija kirjoitti:
Otin itse silikonirinnat viime vuonna. Olen nyt 24-vuotias. Halusin ne jo 18-vuotiaana, mutta tarkoituksella viivästytin päätöstäni ottaa niitä. Mielestäni oli järkevää kasvaa vielä muutama vuosi ja jos sitten vielä kiinnostaa niin otan.
No viime vuonna kävin laittamassa, ja itselläni se pohjimmainen syy oli hakea silarit, koska urheilen hyvin paljon ja alakroppani on lihaksikas. Halusin tasapainoa ylävartaloon.
Lähipiiri ottanut asian hyvin. Mies oli tukenani koko tuon prosessin ajan eli päätöksenteosta leikkuupöydälle ja toipumiseen. Sanoi koko ajan minulle että teen mitä itse haluan, hän pitää kummastakin lopputulemasta; silikoneilla tai ilman.
Vanhemmat ovat olleet okei, tosin isäni kanssa emme ole tästä mitään puhuneetkaan, varmaan vain huomanut ja se siitä :D
Äitini kanssa olemme paljonkin puhuneet ja hän seisoo valintani takana.
Äitisi on okei sen suhteen, että hänen tyttärensä kasvatti syöpäriskiään?
Vierailija kirjoitti:
Minä laihdutin 65 kg sairaalloisen lihavasta normaalipainoon, koosta 56->kokoon 34-36.
Minulta on leikattu vatsalihasten erkauma, ja vatsaroikko sekä rinnat kohotettu julkisella.
Yksityisellä kävin yläluomileikkauksessa ja otatin silinkonirinnat.
Valkaisin myös hampaani ja otin rakennekynnet. Lisäksi kasvatin lyhyet hiukset pitkäksi ja värjäsin kauniin sävyiseksi. Laitoin ripsipidennykset
Lisäksi aloin urheilla käyn salilla ja kehon kiertoharjoittelutreeneissä.
Muutuin niin paljon ulkonäöllisesti, että tutut eivät tunnistaneet, moni luuli että mieheni on ottanut, uuden, hoikan ja nätimmät ja nuoremman vaimon. Kesäpaikka jossa olemme perheenä käyneet jo 10 v, kysyi tuttu mies että kuka olen. Jouduin sanomaan että olen X:n sama vaimo kuin ennenkin, olen vain laihtunut. Hän jäi suu auki ja sitten hymyili ja onnitteli. Sanoi, että luuli X:n vaihtaneen uuteen nuorikkoon, ja kehui minua todella kauniiksi.
Ennen olin näkymätön miehille lihavana, ja sain jopa halveksuntaa osakseni. Ihmisten käytös muuttui täysin. Miehet katselevat nyt hyvällä, ei pahalla. Minua on yritetty iskeä kuntosalilla, bussipysäkillä, puhumattakaan jos lähden baariin. Tosin käyn siellä vain ehkä kerran vuodessa.
Töissä sain aluksi tosi paljon kommentteja, päivittäin saattoi tulla 5 eri kolleegaa kommentoimaan (olen isossa yksikössä töissä). Nyt kun olen ollut jo 3 vuotta hoikka, ovat ihmiset tottuneet jo.
Urheilupiirissä missä urheilen moni on tullut sanomaan että toimin esikuvana heille, entisestä superlihavasta on tullut salin yksi kovakuntoisimpia naisia. Läski on vaihtunut lihakseen. He ovat ihailleet muutosta.
Miesten käytös on eniten muuttunut. Se tuntuu pahalta. Kun nyt saan esim miesmyyjiltä todella paljon parempaa palvelua, ja hymyillään, katsotaan silmiin ja saatetaan jopa kommentoida jotain ystävällistä, eli flirttaillaan minulle.
Sain myös ylennyksen ja palkankorotuksen töissä. Minua arvostetaan nyt enemmän kuin lihavana. Olen nyt ”edustava” ja siten parempi ja uskottavampi. En usko, että lihavana olisin ylentynyt, valitettavasti.
Minulla myös kokemista tuosta, että lihavana olet näkymätön niin työelämässä kuin vapaa-ajalla miehille.
Laihdutin 15 kg ja eron huomasi heti.
Vierailija kirjoitti:
Kävin ulkomailla leikkauksessa täysin kosmeettisista syistä omalla rahalla. Olen keski-ikäinen ja kielitaito ei ollut ongelma asioiden järjestelyssä. Leikkaus onnistui hyvin ja lopputulos vastaa odotuksiani. Yllättävän paljon ihmiset ovat tuoneet esille avoimesti epäluuloja liittyen ulkomailla tehtyyn leikkaukseen ja siihen, että olisin mennyt halvan hinnan perässä epämääräiseen operaatioon. Leikkaukseni tehtiin luksustasoisessa yksityissairaalassa ja leikkaava kirurgini oli näihin leikkauksiin erikoistunut ja kansainvälisesti arvostettu.
Ihan tyhjän päälle koko viesti. Pelkäät kertoa anonyymisti jollakin palstalla mitä sulle tehtiin ja missä.
Olin hieman pullea ja laihdutin 12kg. Kaikkein hauskin kehu tuli työkaverilta. Meillä töissä työtakit ovat melko muodottomia, tyyliin muumivartalo. Kun työkaveri näki minut laiduttuani ekaa kertaa omissa vaatteissani, hän huudahti että sullahan on kiva kroppa tuolla säkin alla. Oli huvittavaa kun hän oli niin ällistynyt.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei nyt ole megamuutos mutta laihdutin normaalipainon sisällä yli 10 kiloa. Mies ei kommentoinut mitenkään ja lähes kaikki tutut vain katsoivat tutkivasti. Olen pitkä eikä tuo 10 kilon pudotus kuihduttanut olemattomaksi. Tulin vähän siihen tulokseen, että ne joita tuo hoikkuuteni ei harmittanut kehuivat ulkomuotoani ja muut olivat hiljaa.
Oletko puhunut ääneen laihdutusprojektista? Toisen ihmisen ulkomuodon (ja varsinkin painon) kommentoiminen on aika herkkä alue, eikä moni sano ääneen vaikka huomaisikin muutoksen. Koskaan ei voi tietää, että onko taustalla jokin sairaus, tai vaikka huolia joiden vuoksi ruokahalu on mennyt, eikä laihtunut ihminen välttämättä halua muiden kiinnittävän huomiota muuttuneeseen ulkonäköönsä.
Leikkasin alaselkään asti olevat hiukset leukalinjaan. Osa järkyttyi, osa ei. Lopetin meikkaamisen, nykyään kysytään välillä "onko sulla meikkiä", ei ole, iho vaan jotenkin palautui terveen väriseksi ja silmiin saa "nostetta", kun kääntää ripset taivuttimella, mitä moni ei sitten usko, mutta väliäkö sillä.
Vierailija kirjoitti:
Minä laihdutin
65 kg sairaalloisen lihavasta normaalipainoon, koosta 56->kokoon 34-36.Minulta on leikattu vatsalihasten erkauma, ja vatsaroikko sekä rinnat kohotettu julkisella.
Valkaisin myös hampaani ja otin rakennekynnet. Lisäksi kasvatin lyhyet hiukset pitkäksi ja värjäsin kauniin sävyiseksi. Laitoin ripsipidennykset
Muutuin niin paljon ulkonäöllisesti, että tutut eivät tunnistaneet, moni luuli että mieheni on ottanut, uuden, hoikan ja nätimmät ja nuoremman vaimon. Kesäpaikka jossa olemme perheenä käyneet jo 10 v, kysyi tuttu mies että kuka olen. Jouduin sanomaan että olen X:n sama vaimo kuin ennenkin, olen vain laihtunut. Hän jäi suu auki ja sitten hymyili ja onnitteli. Sanoi, että luuli X:n vaihtaneen uuteen nuorikkoon, ja kehui minua todella kauniiksi.
Ennen olin näkymätön miehille lihavana, ja sain jopa halveksuntaa osakseni. Ihmisten käytös muuttui täysin. Miehet katselevat nyt hyvällä, ei pahalla. Minua on yritetty iskeä kuntosalilla, bussipysäkillä, puhumattakaan jos lähden baariin. Tosin käyn siellä vain ehkä kerran vuodessa.
Töissä sain aluksi tosi paljon kommentteja, päivittäin saattoi tulla 5 eri kolleegaa kommentoimaan (olen isossa yksikössä töissä). Nyt kun olen ollut jo 3 vuotta hoikka, ovat ihmiset tottuneet jo.
Urheilupiirissä missä urheilen moni on tullut sanomaan että toimin esikuvana heille, entisestä superlihavasta on tullut salin yksi kovakuntoisimpia naisia. Läski on vaihtunut lihakseen. He ovat ihailleet muutosta.
Miesten käytös on eniten muuttunut. Se tuntuu pahalta. Kun nyt saan esim miesmyyjiltä todella paljon parempaa palvelua, ja hymyillään, katsotaan silmiin ja saatetaan jopa kommentoida jotain ystävällistä, eli flirttaillaan minulle.
Sain myös ylennyksen ja palkankorotuksen töissä. Minua arvostetaan nyt enemmän kuin lihavana. Olen nyt ”edustava” ja siten parempi ja uskottavampi. En usko, että lihavana olisin ylentynyt, valitettavasti.
Oletpa ollut varsinainen rumilus. Tehdyt toimenpiteet ei tee sammakosta prinsessaa. Muutama vuosi ja olet sama surkimus kuin ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä 4laihdutin
65 kg sairaalloisen lihavasta normaalipainoon, koosta 56->kokoon 34-36.Minulta on leikattu vatsalihasten erkauma, ja vatsaroikko sekä rinnat kohotettu julkisella.
Oletpa ollut varsinainen rumilus. Tehdyt toimenpiteet ei tee sammakosta prinsessaa. Muutama vuosi ja olet sama surkimus kuin ennenkin.
Vain kateellinen, itseensä tyytymätön ihminen kommentoi näin. Voit olla myös typerä moukka, tai elämäänsä kyllästynyt provoilija. Luultavasti kaikkea noita.
Aivan varmasti ei tehdä mitään rintojen kohareita julkisella, kun se on vain esteettinen vaiva.
Tai jos tehdään niin haluan lakata maksamasta veroja.
Vierailija kirjoitti:
Missä maassa kävit ja kuka teki leikkauksen?
Kuka teki nämä sinulle?