taidan jättää suomen, kaipaan läsimaisia arvoja
minulla on sellainen oikeudenmukainen arvomaailma, kärsin suomessa sosialistisesta väärentyneestä kulttuurista, kiva maa muuten ja paljon kivoja ihmisiä täällä lounaissuomessa ainakin. haluan kuitenkin kokea länsieurooppalaisen elämän, (ei tietenkään latinomaihin) enkä lähde ovet paukkuen.
Kommentit (50)
Suomi on nykyiselläänkin jo ihan paska maa. Eikä mene kauaakaan, kuin täällä ei makseta enää mitään tukia, eikä eläkkeitäkään, koko tämä maa maa sortuu ennen pitkää samaan kuin joku Kreikka.
Mene vaan pois, jos vaan pystyt.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 22:25"]
Suomi on nykyiselläänkin jo ihan paska maa. Eikä mene kauaakaan, kuin täällä ei makseta enää mitään tukia, eikä eläkkeitäkään, koko tämä maa maa sortuu ennen pitkää samaan kuin joku Kreikka.
[/quote]
Tämän mukaan ap:n kannattaisi sitten jäädä vain Suomeen, kun tästä kerta on tulossa "länsimaa", jossa ei ole mitään sosiaaliturvaa. :)
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 23:57"]
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 22:25"]
[/quote]
Tämän mukaan ap:n kannattaisi sitten jäädä vain Suomeen, kun tästä kerta on tulossa "länsimaa", jossa ei ole mitään sosiaaliturvaa. :)
[/quote]
tää systeemi ei toimi, jos työssäkäyvä ei tule toimeen ilman tukia, jotain on pielessä
miksi suomalaisille normaali länsimaalaisuus on niin mahdotonta, miksi haluamme että raha kiertää aina valtion kautta ja julkinentalous koetaan niin hyvänä asiana vakka on vain menoa. miksi emme voi mennä natoon niikuin romania, bulgaria, puola, tsekki, slovakia, liettua, latvia, viro, norja, tanska. miksi verorahoilla pitää esittää amerikkalaista tv roskaa, onko verot jotenkin itsetarkoitus, miksi meillä kokonaisveroaste poikkeaa muusta euroopasta niin radikalisti, alv 24%, miksi meidän maassa muistellaan punikkeja hyvällä.
Minä taidan muuttaa Kreikkaan. Sinnehän sitä rahaa kärrätään, jospa minäkin saisin osani.
En osaa,enka halua manipuloida,joten ole hyvaa.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 00:35"]
miksi suomalaisille normaali länsimaalaisuus on niin mahdotonta, miksi haluamme että raha kiertää aina valtion kautta ja julkinentalous koetaan niin hyvänä asiana vakka on vain menoa. miksi emme voi mennä natoon niikuin romania, bulgaria, puola, tsekki, slovakia, liettua, latvia, viro, norja, tanska. miksi verorahoilla pitää esittää amerikkalaista tv roskaa, onko verot jotenkin itsetarkoitus, miksi meillä kokonaisveroaste poikkeaa muusta euroopasta niin radikalisti, alv 24%, miksi meidän maassa muistellaan punikkeja hyvällä [/quote]
Nämä asiat ovat ihmetyttäneet minuakin jo kauan. Ehkä Suomi sitten ei vain oikeasti sovi mulle.
Kai se todella on pakko alkaa uskoa, ettei se sovi mulle. Olin toivonut viimeiseen saakka voivani palata, mutta viime aikaiset uutiset osoittavat muuta.
Minäkin haaveilen muutosta Kanadaan. Pitäisi vain löytää työnantaja etukäteen, ja se ei ole helppoa.
Miksi haluat Kanadaan? Onko totta, etta maahantulosaadoksia on taalla tiukennettu?
Minä haaveilen muutosta johonkin etelään ja lämpimään, mutta eipä taida toteutua koska sielläpäin on talous kuralla ja työtä tuskin ulkomaalainen saisi... Espanja tai Italia ollut pitkään haaveena.
Minäkin haaveilen muutosta ulkomaille juuri AP:n mainitsemista syistä. Olen aiemminkin tosin asunut ulkomailla yhteensä noin 7 vuotta elämästäni, mutta tällä kertaa muuttaisin lopullisesti, kunhan vain saisin mieheni houkuteltua saman idean taakse.
Suomi on yksi niitä maita joissa oikeasti noudatetaan länsimaisia arvoja. Jenkitkin myöntään että oikeasti amerikkalainen unelma toimii Suomessa, ei Usassa. Että terve menoa vaan..
Haluaisin Suomeen "amerikkalaisuudesta" huolimatta, en sen takia. Alan alistua siihen, etten sinne enaa palaa. Ahdistaa todella. Tilanne, jonka vuoksi jouduin lahtemaan oli viela lisaksi suuri vaaryys, vaikea unohtaa. Olen katkera.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 10:43"]
Suomi on yksi niitä maita joissa oikeasti noudatetaan länsimaisia arvoja. Jenkitkin myöntään että oikeasti amerikkalainen unelma toimii Suomessa, ei Usassa. Että terve menoa vaan..
[/quote]
usa onkin sitten ihan oma lukunsa
[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 06:48"]
Miksi haluat Kanadaan? Onko totta, etta maahantulosaadoksia on taalla tiukennettu?
[/quote]
Kanada on monessa suhteessa Suomen kaltainen maa, rauhallinen hyvinvointivaltio jonka asuttujen seutujen ilmastokaan ei paljon poikkea meikäläisestä. Mutta byrokratia ja verotus ovat vielä tolkullisella tasolla. Esimerkiksi siellä saa uuden auton V6-moottorilla puolella siitä hinnasta, mitä täällä maksetaan samanmerkkisestä dieselpötpöttimestä.
Kanadan maahanmuuttosäännökset ovat hyvin paljon samanlaiset kuin Suomenkin, mutta ottavat väkilukuun suhteutettuna kaksin verroin enemmän maahanmuuttajia.
Tuo autojuttu sai minutkin innostumaan Kanadasta. Pitaisikohan sittenkin?
Joo, ei demokraattisessa länsimaassa pakoteta kansaa vasten tahtoaan opiskelemaan 5% kielivähemmistön tarpeetonta kieltä. Eikä demokraattisessa länsimaassa ole hallituksessa vakipaikkaa yhdelle tietylle n. 4% kannatusta nauttivalle puolueelle.