Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkosuomalainen kysyy, kumpi on parempi

Vierailija
28.04.2013 |

1. Vuokraa mökin tai asunnon, ja ilmoittaa ystäville ja sukulaisille, että tervetuloa käymään aikavälillä x-y, vai

2. Ilmoittaa ystäville ja sukulaisille, että on tulossa käymään aikavälillä x-y, ja odottaa, kuka kutsuu kylään.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksei voisi suoraan kysyä, että tarvitsisi majapaikkaa tuona aikana, siis niiltä joita haluaa tavata.

Vierailija
2/15 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama miten teet, herkkänahkaiset suomalaiset suuttuu joka tapauksessa kuin pienet lapset... tai edes pienet lapset ei osaa suuttua niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 19:49"]

No miksei voisi suoraan kysyä, että tarvitsisi majapaikkaa tuona aikana, siis niiltä joita haluaa tavata.

[/quote]

Koska sitten se jolta kysytään ilmestyy tänne vinkumaan kuinka häneltä kehdattiin taas vaatia ilmaista majoitusta ja vitun ulkosuomalaiset. Kuulostaako tutulta?

Vierailija
4/15 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 19:52"]

Aivan sama miten teet, herkkänahkaiset suomalaiset suuttuu joka tapauksessa kuin pienet lapset... tai edes pienet lapset ei osaa suuttua niin.

[/quote]

hahaan niiiin totta!!! 

t. suomalaisen vihan vieläkin nahoissaan tunteva

Vierailija
5/15 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla, ainakin USA:ssa on tottunut siihen, että matkat on pitkiä ja joku muutaman tunnin ajomatka tapaamaan jotakuta ei ole ongelma, Suomessa se ei onnistu ilman muutaman viikon/kuukauden suunnittelua ja varoittelua, vaikka olisi lomilla ja vapaalla......

Vierailija
6/15 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi sinä haluaisit tavata tuollaisia ihmisiä? Jotka eivät halua sua kotiinsa? Kenties on vaan parempi asua hotellissa tai mökissä jos tilanne on tuo.

Vierailija
7/15 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. juuri silloin kun pitäs tavata, lapsella on harkat... sillä ei ole väliä tai merkitystä, että lapsi on menny/tullut poiskin,  niihin harkkoihin viimiset 3v yksin....

Vierailija
8/15 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen ykkösen aina kun mahdollista! Hauskaa ja rentoa seurustelua, harvinaista herkkua muutenkin saada viettää kaunista kesäaikaa Suomessa.

Vierailija
9/15 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä vuokaraisin oman, en vaan tykkäisi asustella kenenkään vieraana, en vaikka tietäisin olevani mieluisa vieras. 

Vierailija
10/15 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 19:55"]

[/quote]

hahaan niiiin totta!!! 

[/quote]

Parasta varmaan ihan pysyä siellä ulkomaan kamaralla, koska suomalaiset ovat karua ja tylyä kansaa.

Vierailija
11/15 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 20:14"]

[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 19:55"]

[/quote]

hahaan niiiin totta!!! 

[/quote]

Parasta varmaan ihan pysyä siellä ulkomaan kamaralla, koska suomalaiset ovat karua ja tylyä kansaa.

[/quote]

Niin pysynkin! 

T. suomalaisen vihan vieläkin nahoissaan tunteva

Vierailija
12/15 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut molempia, ja aina on löytynyt majoittajia/vierailijoita, kuten myös niitä, joiden kanssa aikataulut eivät ole sopineet yhteen, ja se on ihan ymmärrettävää. Toki kyseessä voi olla myös tekosyy, mutta ainakin se on kerrottu ystävällisesti ja pahoitellen. En itse asiassa ollut tajunnut olevani itsekäs, loinen ja ties mitä, ennen kuin luin ketjuja ulkosuomalaisten visiiteistä täältä av:lta. 

Ongelma on pitkälti siinä, että kun sukua ja ystäviä on ympäri Suomea, lomasta tulee aikamoista ajamista ja suorittamista, jos haluaa tavata edes lähimmät ihmiset. Kyse ei siis ole siitä, etteikö haluaisi tavata heitä vaan siitä, että aikataulut ja välimatkat tekevät lomasta äkkiä arkea pahempaa suorittamista. Haluaisin, että lapsetkin muistaisivat Suomesta ja kesälomista muutakin kuin autossa istumisen. 

En ole sitä mieltä, että suomalaiset olisivat kateellisia, ainakaan en itse ole asiaan törmännyt, tai kukaan ei ole kehdannut sanoa. Haluan nyt vain tiedustella, miten minun maastakaranneenpaskiaisen halutaan sosiaaliset suhteeni hoitavan, ettei kenenkään ainakaan minun takiani tarvitsisi tulla av:lle avautumaan ulkosuomalaisista. :)

-ap

Vierailija
13/15 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ulkosuomalaisena valitsisin kakkosvaihdoehdon, vaikka toisaalta ykkönen voisi toimia aika hyvin myöskin. Olen ottanut sen periaatteen että kun Suomessa lomaillessa olen vanhempien luona niin mielelläni käyn kyllä ne sukulaiset läpi jotka asuvat samassa kaupungissa (tai 50 kilometrin säteella) mutta sen kauemmas en lähde.

Vierailija
14/15 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mä kutsuisin mieluummin teidän perheen meille (ja olen kutsunutkin ulkosuomalaisia ystäviä). Näin esim. juuri mahdolliset lasten treenit (kuten joku yllä mainitsi) tai muut arjen asiat hoituvat sivussa, varsinkin jos ei itse ole lomalla tai jos omaan lomaan osuu muitakin tärkeitä asioita.Joskus vieraat ovat jääneet meille vielä päiväksi, vaikka olemme itse aamusta lähteneet johonkin muuhun sovittuun menoon.

Mutta tietenkin ystävien pittää olla oikeita ystäviä tai sukulaisia, ei ketä tahansa hyvän päivän tuttuja.

Ja ymmärrän senkin, että ulkosuomalaiselle on epämukavaa ajella pitkin Suomea, joten olemme myös menneet joskus ystäväperheen vuokraamalle mökille kylään, vaikka mökkimatka ei oikein huvittanutkaan. Silti oli ihana nähdä ja vuoroin vieraissa käydään. Tässä tapauksessa tarkoitan sitä, että kaikki voivat välillä jousta.

Vierailija
15/15 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin koen loman arkea raskaampana suorittamisena. Ehkä sitä ei vaan voi välttää, tätä se on.. Ja usein otamme Suomen loman perään jonkun äkkilähdön ihan perheen kesken. Se on oikea lomamme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän