Minkä ikäisenä transuus alkaa näkyä?
Kaverin poika on nyt 4,5 v. Kolmivuotiaana jo puhui että hänellä ei ole pippeliä koska hän on tyttö. Nyt häntä ei saa kutsua omalla nimellään, vaan keksimällään tytön nimellä. Häntä ei myöskään saa kutsua pojaksi tai hän suuttuu ja huutaa että ei hän ole poika, vaan tyttö! (ja kertoo tytön nimensä)
Voiko tuollainen olla normaalia, vai viittaako jo siihen että lapsi oikeasti tuntisi itsensä tytöksi? Lapsi on totaali yh-äidin lapsi, voisiko siihen jotenkin liittyä?
Kommentit (7)
No meillä oli ala-asteella yksi joka alkoi käyttää vastakkaisen sukupuolen nimeä ja myöhemmin kai kävi operaatiossa.
Tuon ikäisellä tuo vaihe menee todennäköisesti pian ohi. Älä ota liian vakavasti, mene leikkiin mukaan.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 15:30"]
Tuon ikäisellä tuo vaihe menee todennäköisesti pian ohi. Älä ota liian vakavasti, mene leikkiin mukaan.
[/quote]
Joo kyllä ollaan leikillään sillä tytön nimellä häntä kutsuttu. :-)
Itse olin lapsena samanlainen, tosin poikatyttö. Minulla oli aina lyhyet hiukset, poikien vaatteet jne. Inhosin olla tyttö. Nyt olen melkein normaali nainen.
Se on vaihe, minun pojallani oli sama juttu. Puhun hänelle hänestä aina lapsena, "olet ahkera lapsi" enkä "olet ahkera poika", koska jossain vaiheessa kimmastui niin kovasti omasta sukupuolestaan.
Meillä tämä kaikki liittyi mielestäni tytöt/pojat -pohdintaan, joita tuon ikäisillä on. Lisäksi oman poikani mielestä tytöt ovat kivempia ja siksi olisi itsekin halunnut olla tyttö, niin hän siis itse kertoi. Hänellä oli siis joitain tosi kivoja tyttöjä kavereina.
Nyt ei ole vähään aikaan näistä asioista jutellut, ehkä se meni meillä jo ohi.
Ja toisaalta, jos ei mene ohi, niin mitä sitten? Ei kaikkien ole pakko olla ns. normaaleja, miten sen normaaliuden kukakin määrittää.
Googlailin tässä välillä, kyse siis transseksuaalisuudesta. Voisikohan olla sitä, vai joku normaali vaihe vaan?