Akateemisetko meitä ''kouluttamattomia'' ylivoimaisesti fiksumpia?!?
Pelasimme eilen pariskuntia trivial pursuit peliä ja akateemisen koulutuksen omaava pariskunta oli pelissä täysin ylivoimainen. Voittajapariskunta sanoikin meille, että koulutetut voittaa lähihoitajat ja lukkosepät sata-nolla. Ei hirveän fiksua tosin niiltä ''koulutetuilta''. Ei me ''kouluttomattomat'' ihmiset sentää mitää idiootteja olla. Triviaalia tietoa siitä koulutuksesta mielestäni vain saa!
Kommentit (24)
Tosin kaikista paras knoppitieto on ollut ei-koulutetuilla, mitä mua on tullut vastaan. Tietysti "laajat kaaret" on paremmin hallussa jos on kouluja käynyt ja ymmärtänytkin oppimaansa. Jos ei tiedä jotain ulkoa, voi sitä vähän päätellä, kun osaa suuret linjat.
Voittivat kuitenkin.
Oletko huono häviäjä?
Tyhmää tietysti elvistellä ;)
[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 22:59"]
Tosin kaikista paras knoppitieto on ollut ei-koulutetuilla, mitä mua on tullut vastaan. Tietysti "laajat kaaret" on paremmin hallussa jos on kouluja käynyt ja ymmärtänytkin oppimaansa. Jos ei tiedä jotain ulkoa, voi sitä vähän päätellä, kun osaa suuret linjat.
[/quote]
Tuo on totta. Kaikista tylsämpiä ja suppeakatseisempia ovat kokemukseni mukaan AMK:sta valmistuneet. Koulupudokkaissa ja akateemisissa on enemmän yhteistä kuin amiksissa.
ei me amikseen käyneet sentää mitää tyhmiä olla, jee jos olet maantietoa opiskelemassa yliopistossa. Ei sinne niin hirveän vaikea ole edes päästä sisään ja sitten pitää itseään muita ''kouluttamattomia fiksumpina. tyhmää ajatella tuolla tavalla mielestäni on eikä Yliopistokoulutuksella mitää älykkyyttä automaattisesti saa.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 23:05"]
ei me amikseen käyneet sentää mitää tyhmiä olla, jee jos olet maantietoa opiskelemassa yliopistossa. Ei sinne niin hirveän vaikea ole edes päästä sisään ja sitten pitää itseään muita ''kouluttamattomia fiksumpina. tyhmää ajatella tuolla tavalla mielestäni on eikä Yliopistokoulutuksella mitää älykkyyttä automaattisesti saa.
[/quote]
Yleensä yliopiston käyneet osaavat kirjoittaa kohtuu hyvin ja oikein. Se kertoo jo aika paljon sivistyksen tasosta.
Kai se yliopistoon pääsy korreloi älykkyyden kanssa ainakin jonniin verran?
Toivottavasti ainakin lääkäreillä.
Tuo nyt kuulostaa tyhmältä väitteeltä! Kyllä me amiksen käyneetkin osaamme kirjoittaa yhtähyvin kuin te akateemisetkin. kirjoitin vain hieman nopeasti ja jäi sitten pilkut ja iso kirjaimet alusta pois. Pystyy huutelee!
[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 23:14"]
[/quote]
Yleensä yliopiston käyneet osaavat kirjoittaa kohtuu hyvin ja oikein. Se kertoo jo aika paljon sivistyksen tasosta.
[/quote]
Onko harmittavaa, ettet itse kuulu tähän joukkoon?
[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 23:22"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 23:14"]
[/quote]
[/quote]
Onko harmittavaa, ettet itse kuulu tähän joukkoon?
[/quote]
En kuulukaan, vielä. Vielä pari vuotta on opiskelua jäljellä.
Jaahas, nyt on ihan pakko kommentoida, että olen sitä mieltä, että keiskivertokansalainen on tasafiksu joka elämänalueella ja se, että mitä akateemisempi on tietyllä alueella, vie aivovoimia ja kapasitettia taas toiselta.
Se kultainen keskitie on paras:Keskivertoalykäs, keskivertotyö, keskivertoa kaikki niin kaikki on oikeasti parasta lastenkin kannalta! Eli ei liian hyvää, muttei liian huonoakaan!
[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 22:50"]
Pelasimme eilen pariskuntia trivial pursuit peliä ja akateemisen koulutuksen omaava pariskunta oli pelissä täysin ylivoimainen. Voittajapariskunta sanoikin meille, että koulutetut voittaa lähihoitajat ja lukkosepät sata-nolla. Ei hirveän fiksua tosin niiltä ''koulutetuilta''. Ei me ''kouluttomattomat'' ihmiset sentää mitää idiootteja olla. Triviaalia tietoa siitä koulutuksesta mielestäni vain saa!
[/quote]
No siinä olet väärässä, että koulutusessa saisi vain triviaalitietoa. Akateeminen pariskunta, jonka kanssa pelasitte, osoitti oman tyhmyytensä elvistelemällä.
Olen tavannut todella älykkäitä ja tietäviä ihmisiä, joilla on amiskolutus, tai ei sitäkään. Olen myös tavannut todella hölmöjä ja tietämättömiä akateemisia.
Olen itse akateemisen tutkinnon suorittanut. Paras ystäväni on käynyt vain pakollisen koulun verran. Hiukan se rajoittaa kanssakäymistämme mm.käytettävässä sanastossa mutta hän on älykkäimpiä ihmisiä, joita tunnen.
Koulutuksella brassailijoilta puuttuu se tärkein = sydämen sivistys. Sitä ei valitettavasti useinkaan opiskellessa opita. Älykkäin ja sivistynein tapaamani mies oli kouluja käymätön (paitsi kansakoulua) merimies.
Mulla kaksi yliopistotutkintoa ja saattaisin sanoa jotain tuollaista pelissä. Oma lähipiirini on "amisjengiä", jotka voittavat minut joka kerta jossain missä tarvitaan logiikkaa tai matikkaa. Ovat järjestäin älykkäitä (minua älykkäämpiä useimmat), useimmat yrittäjiä ja pärjänneet elämässä kivasti. Meillä peleihin kuuluu kettuilu. Itse kuulen aina läppää siitä miten olen onnistunut huijaamaan itselleni parikin tutkintoa ja duunin yliopistomaailmasta. Ja Triviaalin yleensä voitan ja muistan sitten sillä kyllä leveillä.
Mulla kaksi yliopistotutkintoa ja saattaisin sanoa jotain tuollaista pelissä. Oma lähipiirini on "amisjengiä", jotka voittavat minut joka kerta jossain missä tarvitaan logiikkaa tai matikkaa. Ovat järjestäin älykkäitä (minua älykkäämpiä useimmat), useimmat yrittäjiä ja pärjänneet elämässä kivasti. Meillä peleihin kuuluu kettuilu. Itse kuulen aina läppää siitä miten olen onnistunut huijaamaan itselleni parikin tutkintoa ja duunin yliopistomaailmasta. Ja Triviaalin yleensä voitan ja muistan sitten sillä kyllä leveillä.
Joo kerran vielä: akateemisuus ei todellakaan vaadi mitään suurta älyä, ihan perusmatti pääsee yliopistoon. Ja sinne tosiaan kannattaa myös hakea jos muussa tapauksessa koko elämä pitää käyttää sen todistelemiseen että "minä olen kyllä vähintään yhtä fiksu kun maisteriserkkuni, kerran se jopa vuonna -72 kysyi multa neuvoa!".
Akateemisille kun ei vaan löydy töitä! ja jos työ on sellaista yksinpuurtamista, niin siinä äkkiä pää ei pysykään ihan tässä maailmassa valitettavasti.
Terveisin läheltä näitä jatkuvasti näkevä ja todennut todella, että tavikset onnellisimpia ja myös heidän lapsensa!
Yleensä akateemiset (huom. ei AMK) ovat selkeästi fiksumpia ja yleistieto on rutkasti parempi. Poikkeuksiakin tietysti on.