Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voitamme mieheni kanssa Trivial Pursuitissa kaikki amistuttavamme

Vierailija
27.04.2013 |

Alkaa vähän jo itseänikin huvittaa, voitamme siis mieheni kanssa JOKA AINOA kerta kaikki amispariskuntamme (no pari käynyt amk:n) Trivial Pursuitissa, vieläpä ihan kevyesti. Pelaamme siis pariskuntina. Silti nämä toiset pariskunnat haluavat aina pelata, aikaisemmat tappiot ilmeisesti kirvelleet, ja kuvittelevat vielä joku kerta voittavansa?

Ovatko he niin kateellisia meille, ainoalle akateemiselle parille, että on joku pakkomielle yrittää voittaa meidät? Meitä vain huvittaa heidän pakkomielteensä ja heikko yleissivistyksensä.... :)

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mua niin naurattaa nuo teidän väkiin vääntämät analyysit tilanteestamme, TIETENKÄÄN kyse ei ole siitä yksinkertaisimmasta ja todennäköisimmästä, eli kateudesta. :D 

Kyse ei todellakaan ole siitä, etten uskoisi jonkun amiksen voivan voittaaa meitä, vaan siitä, että NUO AMIKSET tuntevat alemmuutta ja katkeruutta ja taantuvat siksi idiooteiksi pelatessamme.

ap

Vierailija
2/77 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nimeomaanhan nuo amikset nostavat koulutuksemme jalustalle, kun niin kovasti haluavat voittaa juuri meidät akateemiset, muiden voittaminen ei tunnu olevan niin tärkeä juttu.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, en usko hetkeäkään, että olet akateeminen. Olet eripuraa lietsova provo.

Harva akateeminen rummuttaa sitä akateemisuuttaan tai edes miettii koko asiaa.

Vierailija
4/77 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä (FM), mieheni (FM), siskoni (lähihoitaja) sekä miehensä (jotkut amisopinnot) pelaamme usein Trivial Pursuitia pariskuntina. Peli on hauskaa, kun olemme niin tasaväkisiä. Ikinä ei etukäteen tiedä, kumpi pariskunta voittaa. Yksinpeliä emme harrasta, koska se ei ole mukavaa. Siskon amismies nimittäin kahmii kaikki kakkupalat ennen kuin me muut olemme saaneet ensimmäistäkään.

Vierailija
5/77 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on melko paha avautumisketju, eli en jaksa lukea kaikkia viestejä koska perus-viesti oli se että jokainen voittaa tuttunsa trivialissa.

Sitten asiaan, elikkä trivial on ihan hauska peli, mutta onko ap:n mielestä jotain hienoa siinä, että voitat pelissä ihmisiä jotka ovat todennäköisesti opiskelleet jonkin käytännön alan? Trivial on sellainen peli että, joka tietää enemmän yhteiskunta-historia-biologia-maantiede-kulttuuri, voittaa käytännössä, nuihin aineisiin ei amis-amk puolella paljon keskitytä. Minäkin tyttöystäväni kanssa pelaamme toisinaan yhtä pariskuntaa vastaan jotka ovat opiskelleet edellä mainittuja asioita yliopistossa. Itse olen amkssa ja tyttöystävä opiskelee kauppatieteitä. Tottakai me häviämme usein? Herraisä sentään ketä se haittaa, minä tiedän millainen peli on ja mitä siinä kysytään. :D

Onnea sinulle AP, että viet pelissä jossa aihe-alue on todella suppea kavereitasi, jotka eivät ole asioita opiskellut, varmasti hyvä boosti sun egolle varsinkin jos he ovat huonoja häviämään.

Miten lie AP:lla menisi jos aihealueet olisivat hänen mukavuusalueensa ulkopuolella? Ainiin, silloin mentäisiin YLEISsivistyksen ulkopuolelle ja se onkin sitten melko tuntematon erämaa. Jos pelissä kyseltäisiin rakennusalaan, talouteen, liittyvistä asioista niin me voittaisimme heidät? Mutta olisiko järkeä nauraa ihmisille, tai olla vahingoniloinen jos kysymys koskisi rakentamista ja se olisi minulle maailman yksinkertaisin asia, mutta tuttaville ennenkuulumatonta?

Jokainen saa nautintonsa eri asioista, mutta en ole ap:lle kateellinen, olen realisti ja tiedän puutteeni historia-yhteiskunta-menneisyys-biologia-kulttuuri sektorilla.

Vierailija
6/77 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki akateemikot jotka tunnen ja mainostavat akateemisuuttaan, ovat aika erikoisia henkilöitä. Joillekkin se tuo vain sellaista paremmuuden tunnetta. Itse siis opiskelen amk (noniin joku katkera amklainen siellä avautuu) ja kun olen seurannut yliopisto-opiskelijoiden elämää läheltä, olen tullut tulokseen että aika sluiba hommaa se on joillain aloilla, perjantai on yleinen tenttipäivä (eli ei perjantaisin koulua kuin ehkä 5 viikkona vuodessa), ja lähinnä itseopiskelua, yliopistolla käydään se 2-4 tuntia päivässä. Tiedän että yleistän, mutta se on monella alalla ihan totta! Se on itseopiskelua jossa pitää vain kehdata lukea joku kirja, alasta riippuen paksu-monta kirjaa-englanniksi jne. Yleissivistys on taas sellainen kortti, mikä vedetään joka tilanteessa esiin.. Minä osaan rakentaa valmistuttuani omakotitalon, mutta ystäväni joka valmistuu yliopistosta ei osaa rakentaa sitä. Tietoutta on erilaista, hyvä ettei kaikki tiedä samoja asioita.

PS. Trivial on hauskaa silloin kun joukkueet ovat tasaiset, ei amis-amis vs yliopisto2x.

Vierailija
7/77 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, voi kaikki miettiä, että jos amk:ssa on koulua 8-16, ja siihen päälle on pakko tehdä läksyjä tai muita tehtäviä vähintään tunti per päivä jos tahdot saada hyviä numeroita kurssista, niin on se 7-10 tuntia päivässä opiskelua aika eri luku mitä moni yliopistossa tekee, jos käy yliopistolla sen 4 tuntia, niin moniko jaksaa itsenäistä opiskelua tehdä siihen päälle 4-6 tuntia? No ei moni. Ja tämä on taas yleistystä, varmasti yliopistollakin ollaan 8-18 toisinaan ja päälle itseopiskelut. Mutta, vielä se, että yliopistossa lomat on aika pitkät usein, että sitä koulua pitääkin olla sitten paljon kun sitä on. Ihan sama, ei huvita edes postata tätä kun tietää miten tänne joku akateemikko tulee huutamaan että viikossa on joka päivä 8-19 koulua ja vielä päälle pitäisi lukea 10x1000sivun englannin kielistä kirjaa aivokirurgiasta...

Vierailija
8/77 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 12:13"]

Ja nimeomaanhan nuo amikset nostavat koulutuksemme jalustalle, kun niin kovasti haluavat voittaa juuri meidät akateemiset, muiden voittaminen ei tunnu olevan niin tärkeä juttu.

ap

[/quote]

Itse te tunnutte itsenne jalustalle nostavan. Ja mitäs sillä yleissivistyksellä jos on luonteeltaan aivan läpimätä niinkuin sinä tunnut miehesi kanssa olevan. Ja turha alkaa vänkäämään tähän mitään vastaväitteitä, jos ette nostaisi itseänne jalustalle niin, et myöskään naureskelisi täällä näille amiskavereillesi.

Ikinä käynyt mielessä, että tämä teidän ystäväpariskunta on vain voitonhaluinen? Sillä ei ole mitään tekemistä minkään alemmuudentunteen tai valtataistelun kanssa.

Vierailija
9/77 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi keskustelu meni opiskelun aikaa viemiseen? :D:D. Pelatkaahan sitä trivialia asiallisesti, ja lopettakaa jos ei ole hauskaa tai jotkut ottavat sen liian tosissaan, AP:lle sanon sen että jos on mukavia kavereita niin ei kannata tahallaan tuolla sinunkaan asenteella pilata välejä. Pelatkaa kimbleä tai jotain tuuri peliä, sitten voi huoletta heittää sen pelilaudan ikkunasta ulos kun häviää.

Vierailija
10/77 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä nyt nyt tosissaan otettavaksi tarkoitettu, niin heikko on itsetuntosi.  Meillä on kavereita kouluttamattomista tohtoreihin ja kaikenkarvainen luokittelu on vastenmielistä. Toiset ovat toisissa asioissa hyviä, toiset toisissa. Kouluttamaton ei ole sama kuin tyhmä.

terv. akteeminen perhe - toisella jopa kaksi tutkintoa :),

Vierailija
11/77 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No trivial pursuit - ainakaan useaan kertaa pelattuna - ei kyllä mittaa sitä, kun on fiksuin ja kuka ei. Trivialissa voittaa se, kuka muistaa kysymykset parhaiten ulkoa. Oletteko akateemisen miehenne kanssa montakin iltaa istuneet tenttaamassa toisianne? ;)

Vierailija
12/77 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 13:28"]

No trivial pursuit - ainakaan useaan kertaa pelattuna - ei kyllä mittaa sitä, kun on fiksuin ja kuka ei. Trivialissa voittaa se, kuka muistaa kysymykset parhaiten ulkoa. Oletteko akateemisen miehenne kanssa montakin iltaa istuneet tenttaamassa toisianne? ;)

[/quote]

Samoin kuin moni akateeminen tutkintokin on mahdollista saavuttaa ulkoaopettelulla. Amiksessa vaaditaan käytännönosaamista.

Vierailija
13/77 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 13:22"]

Jos tämä nyt nyt tosissaan otettavaksi tarkoitettu, niin heikko on itsetuntosi.  Meillä on kavereita kouluttamattomista tohtoreihin ja kaikenkarvainen luokittelu on vastenmielistä. Toiset ovat toisissa asioissa hyviä, toiset toisissa. Kouluttamaton ei ole sama kuin tyhmä.

[/quote]

Miksihän koit tarvetta kertoa, että olette akateeminen perhe? (Ovatko siis mahd. lapsennekin ehtineet jo yliopiston käymään?) Siksikö että mielipiteesi olisi jotenkin painavampi? Eikö se olekaan luokittelevaa ja vastenmielistä? :)

ap

Vierailija
14/77 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo?

Olet suorastaan kuvottava ihminen kun puhut tutuistanne noin alentavaan sävyyn. Hyi saakeli jos joku meidän tutuistamme puhuu meistä noin selän takana.hrrr...

Vierailija
15/77 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vaikka osoittamaan, että kaikilla akateemisilla ei ole tuollaista ylimielistä asennetta tuttavapiiriään kohtaan kuin sinulla. Toisille suotu vähän muunkinlaista viisautta kuin vain kirjaviisautta ;) 

Vierailija
16/77 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa teillä erikoinen ystäväpiiri, kun suunnilleen kaikki muut ovat amisviiksiä paitsi te. Itse olen ihmetellyt, miksi TP:ssä on niin tolkuttomasti noita "kuka pelasi oikeaa laitaa RoPSIssa vuonna 1984-tyyppisiä kysymyksiä.

Vierailija
17/77 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 13:28"]

[/quote]

Tämä on niin totta. Minä (akateeminen) häviän aina amis-miehelleni uusilla tuoreilla kysymyksillä. Voitot alkaa tasoittua vasta siinä vaihessa, kun kysymyspakka on käyty muutaman kertaan läpi.

Vierailija
18/77 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 12:11"]

Siis mua niin naurattaa nuo teidän väkiin vääntämät analyysit tilanteestamme, TIETENKÄÄN kyse ei ole siitä yksinkertaisimmasta ja todennäköisimmästä, eli kateudesta. :D 

Kyse ei todellakaan ole siitä, etten uskoisi jonkun amiksen voivan voittaaa meitä, vaan siitä, että NUO AMIKSET tuntevat alemmuutta ja katkeruutta ja taantuvat siksi idiooteiksi pelatessamme.

ap

[/quote]

O.k, sovitaan että miehesi harrastuskaverit ovat kateellisia idiootteja. Nyt mietityttää miksi ihmeessä ylipäätään pidätte kateellisia idiootteja elämässänne? Eivät hekään mitä ilmeisimmin pidä teistä. Millaista iloa te tuotatte toisillenne?

Tää on ihan hauska aloitus, on kiinnostavaa yrittää ymmärtää noin ivallisen ihmisen sielunmaisemaa ja motiiveja. Harmillisesti jätät vastaamatta moniin kiinnostaviin kysymyksiin. Toisaalta kyllähän myös se mitä kysymyksiä valitset vastattavaksesi, kertoo jotain.  Kiintoisaa on myös tuo miehesi kaveriporukan amistaustan korostaminen. Näemmä jotkut tosiaan pitää koulutuksen tasoa tosi merkittävänä ihmistä määrittävänä tekijänä. Se on sääli; muilta ihmisiltä (myös amiksilta) voi oppia paljon kun heittää ulkoiset jutut romukoppaan ja tutustuu ihmiseen ihmisenä eikä tittelinä.

Mutta jatka ihmeessä keskustelua, tää on ihan viihdyttävää seurattavaa! :)

Vierailija
19/77 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 13:41"]

[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 13:22"]

[/quote]

Miksihän koit tarvetta kertoa, että olette akateeminen perhe? (Ovatko siis mahd. lapsennekin ehtineet jo yliopiston käymään?) Siksikö että mielipiteesi olisi jotenkin painavampi? Eikö se olekaan luokittelevaa ja vastenmielistä? :)

ap

[/quote]

Miksi itse koit tarpeelliseksi korostaa, että olette akateeminen pariskunta? Mikset vain kirjoittanut avaustasi "voitamme AINA kaveripariskunnan triviaalissa". Sun kirjoittelusta paistaa muutenkin läpi juuri se ylemmyyden tunne alemmin koulutettuja kohtaan. Surullista, että sun itsetunto on rakennettu suoritetun opiskelun varaan eikä sitä sydämen sivistystä näytä olevan tippaakaan.

t. yksi alempi arvoinen ihminen, jota ei huvittanut käydä vuosien puuduttavaa akateemista tutkintoa, mutta tienaa rahvaalla koulutuksellaan huomattavasti enemmän kuin suurin osa teistä fiineistä akateemisista. Pitäsköhän muuttaa lähiöön vuokralle ettei kukaan erehdy luulemaan minua yliopiston käyneeksi?

Vierailija
20/77 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistys on ihan muuta, kuin miten sinä sen käsität. Kirjoituksesi paljastaa hyvin älyllisen tasosi, joka valitettavasti ei ole kovin korkea.