Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko tuhoon tuomittu idea aloittaa yliopisto-opinnot ja saada lapsi

Vierailija
05.07.2020 |

36-vuotiaana? Ajatuksella, että n. 42-vuotiaana valmistuisi maisteriksi uudelta alalta ja pystyisi luomaan uran sillä alalla. Mulla ei ole vielä lapsia, mutta olen myös täysin väärällä alalla enkä siedä ajatusta, että jäisin sille. Mutta lapsenkin olen aina halunnut... nyt kuitenkin mietin, että katkeroituisinko, koska lapsi estäisi minua ikinä pääsemästä muihin töihin. En ehtisi saavuttaa mitään ennen lasta. Olen tajunnut niin myöhään elämässä, millainen olen ja millaisella alalla minun pitäisi olla. Olen aina inhonnut työelämää ja haaveillut kotiäitiydestä. Mutta nyt mieleni on muuttumassa... mitä jos elämäni merkityksellisyys voisikin löytyä muualta...

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi alulle, sitten äitiysvapaat ja perään opintovapaa, jos voit saada aikuiskoulutustukea. Se on paljon parempi kuin opintoraha. Eli ei kannata irtisanoutua, vaan jäädä opintovapaalle.

Vierailija
22/28 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Käytännössä vuoden ikäisen lapsen voi panna päivähoitoon, siihen asti ei kannata edes ajatella opiskelemista, ellei lapsen isää ole kuvioissa. Toisaalta lapsen saaminen kyllä pakottaa sinunlaisesi haahuilijankin tehostamaan ajankäyttöä. Eli ei ole mahdotonta. Muista kuitenkin, että lapsi voi olla myös erityislapsi, esim. down-riski sinun iässäsi on jo merkittävä, ja silloin koko loppuelämäsi on pilalla.

Todennäköisempää on saada terve kuin down-lapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta yrittäessä ja odottaessa kannattaa kyllä jo opetella. Saat hommat jo hyvälle mallille ennen vauva-vuotta. Opiskelija-asunnot ovat myös halpoja.

Kun asiaa nyt mietit, niin ensi syksynä voisit aloittaa jo avoimessa. Jos luet tarpeeksi pisteitä, niin voit mahdollisesti hakea avoimen väylän kiintiössä myös.

Vierailija
24/28 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lapsen 28-vuotiaana yliopisto-opintojen tokana vuonna, ja voisin jopa suositella tätä. Opiskelijana arjessa on enemmän joustoa. Toki alan kannattaa olla sellainen, joka työllistää.

Vierailija
25/28 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisy heti pois ja ilmoittaudu avoimeen yliopistoon. Keväällä sitten haku yliopistoon, jolloin olet toivottavasti jo raskaana.

Vierailija
26/28 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras ratkaisu ikinä. Sain lapset opintojen aikana ja mitään muuta silloin ei ollutkaan kuin aikaa ja resursseja: alallamme oli aika paljon kirjatenttimahdollisuuksia eikä läsnäolopakkoa juuri missään. Tein virallisen äippälomankin aikana joitain opintoja. En ollut sidottu aikatauluihin vaan menin lapsentahtisesti, kun ne opiskelut ehti aina myöhemminkin jos oli tarve. Ei mitään oikeita velvollisuuksia tai tiukkaa rytmiä, kuten töissä ollessa.

Esikoinen oli aika vaativa ja nuorena äidiksi tuleminen oli rankkaa, mutta sain paljon voimaa opinnoista joista itse nautin. Seuraavan kanssa olikin jo todella helppoa.

Vierailija
27/28 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras ratkaisu ikinä. Sain lapset opintojen aikana ja mitään muuta silloin ei ollutkaan kuin aikaa ja resursseja: alallamme oli aika paljon kirjatenttimahdollisuuksia eikä läsnäolopakkoa juuri missään. Tein virallisen äippälomankin aikana joitain opintoja. En ollut sidottu aikatauluihin vaan menin lapsentahtisesti, kun ne opiskelut ehti aina myöhemminkin jos oli tarve. Ei mitään oikeita velvollisuuksia tai tiukkaa rytmiä, kuten töissä ollessa.

Esikoinen oli aika vaativa ja nuorena äidiksi tuleminen oli rankkaa, mutta sain paljon voimaa opinnoista joista itse nautin. Seuraavan kanssa olikin jo todella helppoa.

Oho, en siis todellakaan tarkoittanut kurssien tms. siirtämistä, vaan sitä, että jos lapset nyt tarvitsivat tai olivat kipeinä, niin saatoin esseitä tai kotitehtäviä tehdä vaikka myöhään illalla tai joku toinen päivä.

Vierailija
28/28 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lasta tuohon rytäkkään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme