Onko joku valmistustekninen este, ettei voisi tehdä aikuisille nahkasormikkaan näköisiä sormikkaita, jotka olisi nahan sijaan pehmeästä sadetakkikankaasta
ja niin, että saumatkin olisi vedenpitävät?
Eli näyttäisi tavallisilta nahkasormikkailta mutta toimisi kuin aikuisten kurahanskat. Esim. sateella pyöräillessä olisi kivat.
Kommentit (11)
Hahaaa, mietin tuota samaa kun tein muksujen kanssa lumiukkoa/lumilinnaa/lumiheppaa jne. Mitkään talvihanskat eivät kestäneet vettä.
Luulen, että se yhden sormen osuus olisi niin kapea, että vedenpitävää saumaa on vaikea tehdä. Katsopa sadetakista tai kuriksista, niin se saumahan on aika leveä siinä Oletettavasti siis rukkasmalli olisi käytännössä vain mahdollinen. Mutta kai niitä voisi olla aikuisillekin.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että se yhden sormen osuus olisi niin kapea, että vedenpitävää saumaa on vaikea tehdä. Katsopa sadetakista tai kuriksista, niin se saumahan on aika leveä siinä Oletettavasti siis rukkasmalli olisi käytännössä vain mahdollinen. Mutta kai niitä voisi olla aikuisillekin.
Minulla on kyllä lasten puolelta ostetut kurarukkaset, joita olen käyttänyt sateella pyöräillessä, mutta sormikasmalli olisi katu-uskottavampi. Siksipä mietin, että miksi sellaisia ei ole olemassa.
Kyllä minulla ainakin on vedenkestävät talvirukkaset. Vastaavat olisi hyvä kesähansikkaina.
Vierailija kirjoitti:
Ja viileämmällä rukkanen on helpompi vetäistä aluslapasen päälle kuin näprätä sormikkaan jokaista sormea neulesormikkaan päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja viileämmällä rukkanen on helpompi vetäistä aluslapasen päälle kuin näprätä sormikkaan jokaista sormea neulesormikkaan päälle.
Ajattelinkin että niissä voisi olla kiinteästi ohut vuori kuten nahkasormikkaissa.
No mutta bisnesideaa vaan kehittelemään, kai siihen starttirahaa saa jostain! Sadesormikasmallistoa odotellessa...
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän saumoja sitä todennäköisemmin jostain kohdasta vuotaa!
samoin, lastenosaston rukkaset käytössä. Ajat asiansa pyöräillessä oikein hyvin. Samoin esim. lastenvaunuja lykkiessä. Ei niitä kukaan kattele onko rukkas- vai sormikasmallia.
Tuota, minulla on mustat vedenpitävät sormikkaat ja ostin ne rautakaupasta.
Vaihdettavat sisähanskat ovat puuvillaa.
On hyvät.
Siksi kun se sadetakkikangas ei jousta yhtään eli ei voi tehdä monen kokoisiin räpylöihin sopivia hanskoja. Ja oisivat myös aika epämiellyttävät pitää kädessä.
Ootko sattumoisin se yleensä kurahousuista jankkaava?