Jaaha. Mies ei kuulemma tykkää mun tekemästä ruoasta.
On kuulemma mautonta, paakkuista (mm. perunamuusi) ja muutenkin vasemmalla kädellä tehtyä. Ihmeesti vain silti maistuu joka päivä, mies tekee meillä ruoan ehkä kerran kahdessa viikossa. Kuulemma pitäisi jaksaa oikein paneutua ruoanlaittoon. Ikävä vain mulla ei ole oikein mahdollisuutta pilkkoa jotain sipulia puolta tuntia, kun on tässä vauva ja koti hoidettavana. Että ottaa päähän, eipähän tarvi enää syödä mun sapuskoja, tehköön omansa ja käyttäköön siihen vaikka viisi tuntia joka päivä.
Ja joo teen ihan normaalia kotiruokaa. Mies tykkää mausteisemmasta kuin minä, mutta en minäkään mielestäni mautonta tee ja sopiihan sitä itse maustaa omalle lautaselle. Raivostuttavaa!
Minäkin käytän pakastesipulia! Suosittelen.
Ja sähkövispaajalla tekee helposti liisteriksi muusin, vältä tuota! Osta mielummin uusi laadikas muussaaja: Tupperilla on todella hyvä.
Ja keitivesi pitä jättää muussaukseen! Kaada vaikka keitinvesi toiseen kattilaan josta annostelet nestemäärää. Tilkka maitoa/kermaa riittää lopussa.
Ps. oma mies taas tykkää kun muusissa on sattumia, hän jättää niitä ja minä en. ;)
Minusta tilanne kuulostaa jonkunlaiselta väsymiseltä tai uupumiselta: ota aikaa itsellesi, siis lapsi ei ole silloin mukanasi! Joka viikko ainakin yhtenä päivänä lähdet pois kotoa. Nyt kun teillä on pieni lapsi niin miehellesi tekee hyvää opetella maustamaan ruokaanne maltilla ja lisäätte omalla lautasella niitä jos tarttee!
Mutta en voi sille mitään mutta minä ainakin miettisin puhuuko mies oikeasti syyttäen ja loukaten vai onko teillä arki kadottanut jotain, koska tuosta voi lähteä rakettina myös ongelmat kasvamaan jos ihan normaali puhekin on vittuilua;ottaisitko asiat erilailla jos sinä et olisi VAIN kotihengetär (ja toimintaasi sitten vaan kritisoitaisiin tai ainakin kuulet sen vain niin). Kannattaa pysähtyä miettimään muutamaankin kertaan olisiko ENNEN LASTA sanat osuneet noin? Se on oikeasti raskasta "vaan olla kotona" jos se oleminen on oikeasti VAAN KOTONA ja muuta ei vaan ole!! Tottakai silloin miehen arvostelu sattuu nilkkaan koska se on ainoa mitä teet -muusi ja sekin väärin-
Kannattaa ihan parisuhteen takia ja että tiedätte missä menette PUHUA näistä jutuista. Että huomasit justiin että sinä loukkaannuit asiasta. Ei syyttäen toista vaan että tunnet näin ja ehkä sun tarttis vähän poistua kotoa useammin...
Keksi tapoja joilla ratkaisette ongelman: pöytään suolasirotin ja pakastesipuli, mies voi hakata muussin jos hänelle klöntit on oikeasti inhotus. Sillä kai sääkin annat miehellesi oikeuden että sää klöntit äklöttää (ilman että se on sinun syytä)!
Nyt pussaileen sitä ukkoa! On viikonloppu, ehdit taas maanantaina enempi keskustella. :)