Jaaha. Mies ei kuulemma tykkää mun tekemästä ruoasta.
On kuulemma mautonta, paakkuista (mm. perunamuusi) ja muutenkin vasemmalla kädellä tehtyä. Ihmeesti vain silti maistuu joka päivä, mies tekee meillä ruoan ehkä kerran kahdessa viikossa. Kuulemma pitäisi jaksaa oikein paneutua ruoanlaittoon. Ikävä vain mulla ei ole oikein mahdollisuutta pilkkoa jotain sipulia puolta tuntia, kun on tässä vauva ja koti hoidettavana. Että ottaa päähän, eipähän tarvi enää syödä mun sapuskoja, tehköön omansa ja käyttäköön siihen vaikka viisi tuntia joka päivä.
Ja joo teen ihan normaalia kotiruokaa. Mies tykkää mausteisemmasta kuin minä, mutta en minäkään mielestäni mautonta tee ja sopiihan sitä itse maustaa omalle lautaselle. Raivostuttavaa!
Kommentit (41)
Paakkuinen perunamuusi on karmeaa, sinne ei todellakaan kuulu mitkään sattumat. Jos ei edes perunamuusia osaa tehdä niin tuskin onnistuu muutkaan ruuat.
Ihan sama kuinka pahaa tai hyvää sun ruoka on, mutta noinko sun mies sulle puhuu? Tai onko teidän muidenkin mielestä ihan normaalia ottaa asia tuolla tavalla esille? Ja kuinka kauan oletkaan kokannut hänelle, nytkö se vasta otti asian esille?
Tosiaan voi kokata tästä lähtien itse tai sitten voit ehdottaa että alat iltaisin käydä kokkikurssilla ja mies saa hoitaa kodin ja lapset silla aikaa.
Kolme desiä suklaamoussea on ällöttävä ajatus, vaikka tykkäänkin jälkiruuista. Mietipä miten paljon raaka-aineita sen valmistamiseen meni? Harvat söisivät kerralla tuota määrää suklaata ja kermaa!
[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 12:55"]
Paakkuinen perunamuusi on karmeaa, sinne ei todellakaan kuulu mitkään sattumat. Jos ei edes perunamuusia osaa tehdä niin tuskin onnistuu muutkaan ruuat.
[/quote]
Se muussi on varmaan sellaista, kuin itse tykkää kukin joka sitä tekee. Ellet ole joku täydellinen kokki niin varmaan sinunkin pitämistäsi ruoista löytyy sellaista mistä muut ei tykkää samalla tavalla valmistettavana.
Pakastesipuli on tasalaatuiseksi pilkottua. Osta sitä, niin ei tarvitse pilkkomisen kanssa tuskailla. Samoin perunamuusia saa pakasteena, lisää vähän voita ja tilkka maitoa, lämmitä ja sekoita.
ARGH!
Ap tekee aikuiselle miehelle joka päivä ruuan ja ukko kehtaa marmattaa :(
Mitä helvetin kuninkaita te akat siellä hyysäätte kun arkiruokakin pitää olla gourmet-tasoa!
Jos ei vaimon tekemä ruoka kelpaa niin saapi ukko-kulta kyllä tehdä sen ihan itse ja PISTE.
Olisi kiva kierrellä kärpäsenä katossa ja katsella kokkausta kotikeittiöissä.
keittiömestari
Meillä mies tekee suosiolla ruuat, koska osaa sen niiiiiin paljon paremmin kuin minä! :) Onhan hän tehnyt myös kokin töitä... Joskus viikonloppuisin kokkaamme yhdessä, mutta yleensä mies on se, joka nimenomaa HALUAA loistaa keittiössä ja haluaa tehdä kaiken alusta loppuun itse! Minä hoidan sitten muita kodin asioita... Mutta ei mieheni KOSKAAN ole minun ruokaani haukkunut, se on törkeää ja lapsellista.
Minä aloitin ruoanlaiton parisuhteemme alussa, koska olin parempi ja piste. Vaimo sitten seurasi paljon minun touhuja, ja sitten alkoi itse tekemään ja meni kuule ohi että humahti. Nyt ei tarvitse enää miettiä kuka ruoan laittaa, kyllä kannatti itse aluksi näyttää mallia niin nyt saa hyvää ruokaa eikä mitään shaissea ja sitten pitäisi valittaa!! Kannattaa jakaa tietoutta.
Aluksi: 3dl suklaamoussea, nami!!!! Kerrankin annos, josta ei tule vain vihaiseksi! Ja ainakin Tupperwaren ylihinnoiteltu sipulinpilkkuri jättää mun makuun palat liian isoiksi, vaikka todella nopea onkin.
Mä olen uusavuton nirppanokka, joka ei osaa laittaa ruokaa. Ja vieläpä vihaan ruoanlaittoa. Ai että kun oli helppoa olla vauvan äiti kun keitteli vain kaiken ja soseutti. Ei tarvinut miettiä mausteita.
Meillä mies huomattavasti parempi kokki kuin minä. Nautin todella paljon hyvästä ruoasta, jota perus suomalainen arkiruoka mielestäni harvoin on. Olen pyytänyt miestä sanomaan suoraan jos joku ruoka on kamalaa. En halua, että joku syö naama irvessä kerran kuuussa paskaa ruokaa seuraavat 40 vuotta.
Minusta kuulosti, että ap:n mies ei antanut palautetta asiallisesti. Meillä siis ruoan mausta puhutaan asiallisesti. Kehutaan jos joku on hyvää tai onnistuu. Sanotaan suoraan, että onpas erikoista, tai kiva pohja, voisikohan tähän kokeilla ensi kerralla x tai x. Eli haukkumaan ei aleta, mutta minusta on kiva saada aitos palautetta.
olisiko tuo hyvä hankinta
Ap täällä. Joo, ehdin hoitaa kodin, sen yhden lapsen ja tehdä vielä ruokaakin. En vain ehdi enkä edes HALUA käyttää ruoanlaittoon useita tunteja päivässä. Pienen vauvan kanssa ei muutenkaan voi tehdä niin, että kädet on täysin sidotut johonkin. Ehkä olen jotenkin kyvytön, mutta kyllä mun täytyy monesti tehdä ruoka nimenomaan nopeasti, vauva kun ei paljon yksinään lattialla tai sitterissä viihdy. Ei siinä ehdi pilkkoa sitä perkeleen sipulia niin hienoksi silpuksi kun mies haluaisi. Pääasia mulle, että ruokaa on, se on hyvää ja nopea tehdä. Ja huomautuksena, olen oikeasti ihan hyvä kokki. Aina on mun tekemät ruoat kaikille maistuneet - myös miehelle. Saisi mies vähän ajatella mitä suustaan päästää.
Miten asia tuli ilmi? Kysyitkö mielipidettä?
Mun mielestä kuitenkin miehesi kuulostaa antaneen sulle rakentavaa kritiikkiä ja onhan se on jo puoli voittoa, kun syö sitä. Vittumaisempi jannu jättäis syömättä ja vielä räkis päälle.
Eihän se palautteen antaminen tarkoita sitä, että itsekään osaa tehdä ruokaa. Esim. kyllähän musiikkiakin kovasti ruoditaan, vaikkei itse osaa laulaa/soittaa.
Paakkuinen muussi sipulinpaloilla - hyi!
sipuli kannattaa raastaa.
Käytä PAKASTESIPULIA! On tasalaatuista, pieninä paloina ja edullista. Säästyt kuorimiselta ja pilkkomiselta. Mä olen viimeiset kaksi vuotta ainakin käyttänyt ruokiin pakastesipulia...
[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 14:32"]
Paakkuinen muussi sipulinpaloilla - hyi!
sipuli kannattaa raastaa.
[/quote]
Missä kävi ilmi että sipuli on muussissa?
Nyt alko jännittää osaanko itse tehdä muussia :D Saati mitäänmuuta ruokaa D:
No, minä ostan sipulit pakkasesta valmiiksi silputtuna, ei kestä silmät niiden raakana käsittelyä, enkä itsekään tykkää isoista sipulinpaloista. Perunamuusin teen ilman mitään survimia, ihan vaan tehosekoittimella, vähän ensin tökin perunoita hajalle niillä vispilöillä ennenkuin laitan laitteen päälle. Kyllä siellä jotain pieniä paakkuja joskus on, riippuu vähän perunan laadustakin. Itse en tykkää paakkuisesta, ja yleensä siitä tulee ihan syötävää, jos kelpaa mulle itselle, kelpaa miehellekin.
Makuja on monia..mut jos ukkos moittii sun ruuanlaittotaitoja niin silloinhan se varmaan osaa sen paremmin ja voi kans sen tehdä ;) :) En itekkään kyllä tykkää paakkuisesta muusista, vaan sen pitää olla hyvin hienoa, kuohkeaa, paaaljon voita ja suolaa ja tämmöstä mä teen, tykkäs muut siitä tai ei.. mies ei osaa ollenkaan, hih :)
Potut kattilaan , keitä ylikypsäksi, vesi pois, survimella hakkaat vähän, maitoa sekaan, lisää survimella hakkausta. Perunamuussi on valmis. Kyllä aikuinen mies syö oikeaa muussia jossa on sattumia seassa, vai mikä vauva sulla siellä on kun pitää jotain perunavelliä imeä pillillä?