Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaapa mulle mitä ongelmia ison ikäeron pariskunta kohtaa suhteessaan?

Vierailija
26.04.2013 |

Niin, olen auttamattoman rakastunut itseäni 15v vanhempaan mieheen ja nyt koitan järjellä pohtia ja listata asioita.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehellä on lapsia

Vierailija
2/30 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaishoitajuus siten vanhemmalla iällä. Tai jo ennen sitä, kun itsellä on vielä energiaa mennä ja matkustaa, mutta miehellä alkaa tulla fysiikka vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 12 vuotta ikäeroa, mies on nuorempi. Ei ole ollut mitään haittaa, ei me edes muisteta koko ikäeroa. 

Vierailija
4/30 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti se vanhempi kuolee ensin.

Äitini kuoli kun oli 74v. ja puoliso oli 16 vuotta nuorempi eli ei ehtinyt edes eläkkeelle kun jäi jo leskeksi :(

Vierailija
5/30 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen on se, joka on reilusti (yli 10 vuotta) vanhempi, tulee isoja ongelmia vastaan kun nainen on viisikymppinen.

Vai luulettekp ihan oikeasti jonkun kolmeviitosen miehen pitävän viisikymppistä kurppaa viehättävänä ja haluttavana??? M 35

Vierailija
6/30 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 22:23"]

Jos nainen on se, joka on reilusti (yli 10 vuotta) vanhempi, tulee isoja ongelmia vastaan kun nainen on viisikymppinen.

Vai luulettekp ihan oikeasti jonkun kolmeviitosen miehen pitävän viisikymppistä kurppaa viehättävänä ja haluttavana??? M 35

[/quote]

Mä olen jo viiskymppinen ja ukko on 37. Ei ton haluissa näytä vielä olevan ongelmia. Ja se pitää musta niin monesta muustakin syystä kuin halujen takia.

Vierailija
7/30 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustasukkaisuus. Joko sinä miehesi entisestä elämästä ja siihen liittyvistä ystävistä, tai mies sinusta ja nuorista miehistä?

Muutatko miehen entisen perheen asuntoon? Naapurit voivat katsoa pahalla...

Vierailija
8/30 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minun tapauksessani mies on 15v vanhempi ja hänen lapsensa ovat jo aikuisia, toisin kuin omani, mutta lapsilukuni on kyllä täynnä.

ap

Vierailija
9/30 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mistään muutosta tässä ei ole vielä kyse, mutta en todella suostuisi muuttamaan kenenkään entiseen asuntoon, vaan uusi yhteinen asunto olisi ainoa vaihtoehto.

ap

Vierailija
10/30 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies vanhempi voi seksin loppuminen tulla naiselle aivan yllätyksenä. Mun ukko on reilu 50 ja on laiminlyönyt itsensä hoitmisen eli lihonut, kittaa kaljaa jne. ja ei tiumi alapää enää. 

Vierailija
11/30 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 22:33"]

Jos mies vanhempi voi seksin loppuminen tulla naiselle aivan yllätyksenä. Mun ukko on reilu 50 ja on laiminlyönyt itsensä hoitmisen eli lihonut, kittaa kaljaa jne. ja ei tiumi alapää enää. 

[/quote]

Entä lääkkeillä...

Vierailija
12/30 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tää mies on reilusti yli 50v ja kyllä toimii...monesti päivässä ja jaksaa pidempään kuin oman ikäiseni ex :) Kuntoilee, ei syö lihaa, juo maltillisesti (ei todella kittaa kaljaa jne).

ap

Vierailija
13/30 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on koulukaveri joka meni naimisiin, suurin piirtein saman verran vanhemman miehen kanssa. Tekivät heti kolme lasta ja ei menny pitkääkään kun miestä piti hoitaa, lasten ohella. Koko perheen keskipisteenä oli MIEHEN vatsantoiminta. Ei näyttänyt eikä kuullostanut kovinkaan romattiselta.

Vierailija
14/30 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopilla ja apella on 16v ikäero. Ennen sitä ei huomannut, eikä muutoin nytkään mut anoppi kohtelee nykyisin appea toisinaan kuin idioottia ja vain siksi että miehen kuulo on huono.

Ymmärryksessä ei ole mitään vikaa, mutta kysyy joskus usein jos ei ole kuullut (on kuulolaite, mutta joskus kun se ei ole paikallaan). Silloin anoppi tavaa kuin pienelle lapselle... oikeastaan vielä kamalammin kuin pienelle lapselle selitetään jotain asiaa. Musta on ihan järkkyä kuunnella.

Appi on todella hyväkuntoinen vaikka ikää on jo78, ei tarvi hoitajaa tms. vaan meilläkin käydessään tekee vaikka mitä (jopa tehokkaammin ku mun mies, joka on taas muakin nuorempi..).

Nää on niin ihmisestä kiinni. Yks sukulainen ei oo vielä 60v ja on niin vanhus, niin vanhus että. Oikein karmeeta tekee katsoa. Ei edes yritä, tuntuu et ikä on tekosyy olla tekemättä mitään ja muut saa passata kun on jo niiiiiiin vanha.

Vierailija
15/30 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut miehen 86v isän ja yksin elelee omakotitalossaan, laittaa ruokaa, matkustelee, tekee puuhommia jne...joten ihan vielä en usko miesystävän rappeutuvan. Ja voihan se olla että itse saan aivoverenvuodon tmv liiasta huolehtimisesta ja työstressistä!

No osaako kukaan sanoa mitään positiivista, mitä isosta ikäerosta voisi olla?

ap

Vierailija
16/30 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen perustaminen on ajankohtaista ihan eri aikaan jos on paljon ikäeroa. Vanhemmalla saattaa jo lapsia ollakkin, eikä halua enempää.

Vierailija
17/30 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme halua yhteisiä lapsia, koska molemmilla lapsia jo on ja olemme pitkälti siltä mieltä että pikkulapsiaika pilasi ne liitot.

ap

Vierailija
18/30 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä niin että olen 12 vuotta nuorempi kuin mieheni. Ja parasta asiassa oli se että oli jo pahimmat kriisit ylitänyt (rauhoittunut) ja kykeni sitten tukemaan minua tilanteissa jossa nuorempi oli ehkä lyönyt pillit pussiin.

Nykyäänkin nautin siitä että hän on vanhempi niin on jo ehtinyt ajatella arvojaan ja ehtinyt miettiä tulevaisuuttaan joten olemme aikalailla samalla tasolla henkisesti. Olin jo nuorena "pikkuvanha" joten minulle ei ikinä ole soveltunut samanikäinen kumppaniksi koska kun useat juhlivat ulkona niin käperryin sohvalle kirjan kanssa.

Terveisin: vielä alle 30 vuotias mutta todella onnellinen puolisostaan

Vierailija
19/30 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin pohjattoman ihastunut 20 vuotta vanhempaan mieheen ja pohdin, voiko mies jolla jo lapset tehty ja kasvatettu ja elämä järjestyksessä katsella vakavasti nuorta naista, jolla opinnotkin vielä kesken, oma paikka maailmassa löytämättä ja tulot sen mukaiset.

Itse en lapsia halua, en ole koskaan halunnut enkä edes osannut kuvitella itseäni äidiksi, mielestäni miehessä on vain plussaa se, että lapset on jo tehty. Omanikäiseni tuntuvat niin kauhean lapsilta.

n23

Vierailija
20/30 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä miehen  kanssa 20v. ikäeroa. loistavasti menee nyt, välillä oli alkuhuuman jälkeen paljon pahempiakin kausia. huomaa usein, että ajatellaan asioista eri tavalla kun eri sukupolvea ollaan, mutta keskustellen on tähän asti pärjätty. itse myös ollut aina pikkuvanha, mutta menevä ja mies tykkää mennä kans. ei lapsia vielä, 6v. takana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan