Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uudet VALKOISET autot... MUOTIA

Vierailija
26.04.2013 |

Oletteko pistäneet merkille, että yhä useampi uusi auto on väriltään valkoinen. 

Valkoista on perinteisesti pidetty huonona auton värinä, ehkä osin myös siksi, että valkoinen on ns. perusväri joka on halvin värivaihtoehto. Esim. raskaskalusto ja pakettiautot on usein valkoisia, korkeintaan hiema teippauksilla ehostettu.

Minulle kuitenkin selvisi vasta äskettäin, miksi yhä useampi "pikkujuppi" hankkii audinsa, bemarinsa ja mersunsa valkoisena. Työsuhdeautoissa on suuntaus, että autot on yhä pienempiä ja pienemmillä moottoreilla varustettuja, mutta eihän "pikkujuppi" halua millään pikkuautolla ajella. 

Valkoinen väri on ratkaisu tähän ongelmaan. Valkoinen auto näyttää, tai vaikuttaa huomattavasti isommalta, kuin esim. perinteinen johtajaluokan musta väri.

Katselkaa ympärillenne ja todetkaa.... NÄIN ON

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan totta. Meidänkin firman uusista työsuhde bemuista (316 sarjaa) valtaosa on valkoisia.

Pikkujuppi ;D

Vierailija
2/14 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On totta, että valkoinen on nyt muotiväri autoissa. En kylläkään usko, että sillä on mitään tekemistä esittämäsi kokoasian kanssa. Viininpunainen on selvästi nousemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollu "muotia" euroopassa jo pitkään joten nyt se on rantautunut suomeen. Pian tulee myös "juppiautot" mattapintaisena....Ei hieno..

Vierailija
4/14 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin halunnut valkoisen Volvon, mutta en tykännyt saatavilla olevista valkoisen sävyistä.

Ostin sitten mustan.

Vierailija
5/14 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aatellut että valkoinen liittyy ihan vaan yleiseen muotiin. Kyllähän valkoista on joka paikassa, iPadeista tennareihin. Valkoisesta halpana autojen värinä on jo kuitenkin niin kauan, ettei se mielikuva ole enää päällimmäisenä, lisäksi näissä uusissa autoissahan se (kiiltävä) valkoinen on yhdistetty kromiin yms. yksityiskohtiin jotka luo taas mielikuvaa uudesta ja trendikkäästä.

Niin ja kai ne valkoset autot täytyy kans pitää valkosena, siinäkin vähän sitten se status näkyy, kun me muut ajellaan käytännöllisen harmailla rapaisilla autoillamme kiiltävän valkosten seassa :)...

Vierailija
6/14 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 20:23"]

Minä olisin halunnut valkoisen Volvon, mutta en tykännyt saatavilla olevista valkoisen sävyistä.

Ostin sitten mustan.

[/quote]

Mikä malli? V70 on ainakin iso... myös mustana

Vierailija
7/14 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, valkoinen on se halvin, ja näin saadaan kaikki tyytyväisiksi.

Vierailija
8/14 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 20:20"]

On totta, että valkoinen on nyt muotiväri autoissa. En kylläkään usko, että sillä on mitään tekemistä esittämäsi kokoasian kanssa. Viininpunainen on selvästi nousemassa.

[/quote]

Ole uskomatta. Suomen johtava leasing-autoketjun edustaja tämän minulle "paljasti"

Työsuhdeautojen verotusarvoja on käsittääkseni porrastettu päästöjen mukaan, mistä syystä firmojen pikkupomot ovat "oikeustettuja" vain pikkuautoluokkaan. Nämä 316 bemarit ja vastaavat ovat todella pienen näköisiä, jos värinä on perinteinen musta.

Valkoinen versio näyttää huomattavasti isommalta

Vierailija
9/14 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä? Mä näin tänään ison mustan bemari maasturin ja siinä oli mattamaali ja mä mietin, että näyttää joltain teinipojan ooppelilta, jonka on spraymaalannut. Ikinä en ostaisi mattamaalattua autoa, kamala!

Mä katson telkkarista aina niitä eri sarjan täydellisiä ja rikkaita naisia ja heillä on usein valkoinen auto. Tai musta escalade.

Vierailija
10/14 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on musta toyota, mutta kieltämättä erityisesti Volvo V70 on näyttävä auto valkoisena.

Sellaisesta haaveileva

Vierailija
11/14 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se valkoinen alkoi olla nouseva trendi jo vuoden 2011 loppupuolella Suomessa. Mutta nyt sitten varmaan on iskeytynyt ap:n tajuntaan asti kun katukuva alkaa muuttua tosissaan mustasta valkoiseksi.

Vierailija
12/14 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen haaveillut valkoisesta autosta jo pitkään. Joskus aikanaan sellaisen omistinkin ja on paljon helpompi väri kuin tummemmat. Tummassa näkyy kaikki pöly, valkoinen pysyy puhtaana paljon paremmin.

Vierailija
13/14 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se ole hintakysymys, kun 100.000,-€ esittelyautotkin ovat usein valkoisia, se on muotia, musta ja valkoinen, trendejä tulee ja menee, enne valkoista oli metallihopea ja kohta on taas uusi trendy, BMW:n esittelyautot ovat hyvin usein valkoisia, eikä tuo parintonnin metaaliväri ole ongelma, kun lisävarusteisiin menee kuitenkin 15000-40000 helposti, saksalainen auto on nii riisuttu varusteista, kun esim halvassa volvossa on nahat ja navigoinnit ym vakiona tai edullisessa paketissa.

Vierailija
14/14 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 20:38"]

ei se ole hintakysymys, kun 100.000,-€ esittelyautotkin ovat usein valkoisia, se on muotia, musta ja valkoinen, trendejä tulee ja menee, enne valkoista oli metallihopea ja kohta on taas uusi trendy, BMW:n esittelyautot ovat hyvin usein valkoisia, eikä tuo parintonnin metaaliväri ole ongelma, kun lisävarusteisiin menee kuitenkin 15000-40000 helposti, saksalainen auto on nii riisuttu varusteista, kun esim halvassa volvossa on nahat ja navigoinnit ym vakiona tai edullisessa paketissa.

[/quote]

Kuka on puhunut mitään hintakysymyksestä? Totesin vain, että valkoisen värin valintaan vaikuttaa erityisen paljon valkoisen värin antamasta isontavasta vaikutelmasta.

Taitaa tätä valkoista saada myös lakkapintaisena, jolloin kyseessä on lähes "metallihohdosta", eikä mistään halvimmasta mahdollisesta vaihtoehdosta.