Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te muut isoäidit touhuatte lastenlastenne kanssa?

Vierailija
26.04.2013 |

Kokkkaaminen, leipominen pihatyöt, kotityöt, lukeminen, piirtäminen jne lienevät ohjelmassa kaikilla, mutta mitä niiden lisäksi touhuatte?

Itse käyn kerran viikossa heidän kanssaan uimassa, kerran viikossa ratsastamassa , kerran viikossa keilaamssaja kerran kuussa joko elokuvissa tai teatterissa.

Lastentapahtumat, sirkus, näyttelyt, retkeilyt jne ovat harvemmin, mutta jotain ihan "uutta" kaipaisin allakkaamme.

Siksi siis kaipaan ideoita teiltä muilta mummoilta ja ukeilta?

(Toki vanhemmatkin saavat vastata ja kertoa siitä, mitä omien lastensa isovanhemmat lasten kanssa suht säännöllisesti touhuavat).

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin oudoksi tämä keskustelu menikin!

Minulle kuitenkin tuli tunne, ettei ap niinkään halua "uusia tuulia" lastenlasten kanssa touhuamiseen, vaan haluaakin ihmettelyjä ja kehuja omasta aktiivisuudestaan.

Tuohon luetteloon on vaikea mitään uutta enää mahduttaa.

Itse touhuan lastenlasten kanssa ihan arkisia juttuja, kun he ovat meillä. En juurikaan leiki heidän kanssaan, mutta juttelen paljon sekä järjestän mahdollisuuden askarteluun,piirtämiseen yms. Pihalla puuhataan yhdessä vuodenajan mukaan; lapsilla on hiekkalaatikko, leluja, omia puutarhavälineitä yms.

Vierailija
2/38 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsenlapset eivät asu meillä ja minä käyn töissä, joten kyllä se yhteinen tekeminen on sitä, että istutaan yhdessä kahvipöydässä ja jutellaan. En todellakaan ehdi työpäivän jälkeen kolmesti viikossa lastenlasten harrastuksiin, hyvä kun ehdin vanhoja vanhempiani katsomaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau, käytkö oikeasti kolmesti viikossa lastenlasten kanssa harrastamassa + vielä nuo harvemmin toteutuvat jutut päälle? 

Vierailija
4/38 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 18:48"]

Lapsenlapset eivät asu meillä ja minä käyn töissä, joten kyllä se yhteinen tekeminen on sitä, että istutaan yhdessä kahvipöydässä ja jutellaan. En todellakaan ehdi työpäivän jälkeen kolmesti viikossa lastenlasten harrastuksiin, hyvä kun ehdin vanhoja vanhempiani katsomaan.

[/quote]

Eivät asu minunkaan lapsenlapseni ja töitä teen minäkin 40 h viikossa, mutta ehdin kyllä kolmesti viikossa viettämään iltaisin kanssaan aikaa - samoin kun vanhempienikin. Tosin usein nuo voi yhdistää. Isomummi ja isoukki lähtevät mielellään mukaan teatteriin tai uimahalliin.

Keilailu ei enää isomummin ranteille sovi.

Vierailija
5/38 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 18:49"]

Vau, käytkö oikeasti kolmesti viikossa lastenlasten kanssa harrastamassa + vielä nuo harvemmin toteutuvat jutut päälle? 

[/quote]

Kyllä. Tosin pitää lisätä, että omista lapsista nuorimmat ovat vanhimpien lastenlasten ikäisiä eli mennään pääosin porukalla.

Vierailija
6/38 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Olen jo omat lapseni hoitanut. Lapsenlapsia näen aina joskus juhlissa.

Vierailija
7/38 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaillaan, leikitään, käydään ostoksilla, matkoilla. Pääasia se aika yhdessä. Vanhempien vastuulla on se pääosa.  Olla läsnä  se tärkein. Hoidan tarpeen vaatiessa oman aikataulun mukaisesti. En ole lastenhoitoautomaatti.

Tänä viikonloppuna meillä on lapsenlapsi kyläilemässä. Odotan, että herää :)

Vierailija
8/38 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 09:35"]

Pelaillaan, leikitään, käydään ostoksilla, matkoilla. Pääasia se aika yhdessä. Vanhempien vastuulla on se pääosa.  Olla läsnä  se tärkein. Hoidan tarpeen vaatiessa oman aikataulun mukaisesti. En ole lastenhoitoautomaatti.

[/quote]

Minä hoidan jokaista lapsenlastani vähintään yhden yön viikossa. En silti miellä itseäni miksikään "automaatiksi" vaan koen itseni onnekkaaksi kun suhde pieniin on läheinen.

Vierailija
9/38 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 10:45"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 09:35"]

[/quote]

Minä hoidan jokaista lapsenlastani vähintään yhden yön viikossa. En silti miellä itseäni miksikään "automaatiksi" vaan koen itseni onnekkaaksi kun suhde pieniin on läheinen.

[/quote]

Sulla ei taida olla puolisoa? Eli kompensoit puuttuvat seksielämän hoitamalla lapsenlapsia. MInä panostan mieluummin tähän mieheen, joka asuu kanssani ja suhteeseemme kuin lapsenlapsiin, jotka toki on kivoja, mutta ei korvaa aikuisen ihmisen läheisyyttä. Ja mieheni on aika selkeästi sanonut, että jos yhteiseen vuoteeseen aiotaan ottaa kolmas henkilö, niin se saa luvan olla täysi-ikäinen, sen verran pitkään yli 15 vuotta sitten elettiin lasten ehdoilla. Tiedetään molemmat miltä tuntuu, kun samassa sängyssä nukkuu potkiva taapero.

Vierailija
10/38 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat vievät 3v esikoista silloin tällöin jonnekin eritapahtumaan, kerran viikossa mennään saunomaan sinne ja vievät 3v mukanaan saunaan. Varmaan noin kerran kuussa pyytävät lasta heille yökylään 1-2 yötä, ihan itse haluavat ottaa lapsen sinne yöksi. Silloin leikkivät, lukevat yms.

Minusta on hienoa,että vanhempani haluavat viettää aikaa lapsenlapsiensa  kanssa :) Niin tekivät meidänkin isovanhemmat :)

Tiedän olevani onnekas, kun lapsillamme on isovanhemmat, joita lapsenlapsen kiinnostavat ja haluavat viettää aikaa heidän kanssa :)

Vierailija
11/38 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 11:16"]

Mun vanhemmat vievät 3v esikoista silloin tällöin jonnekin eritapahtumaan, kerran viikossa mennään saunomaan sinne ja vievät 3v mukanaan saunaan. Varmaan noin kerran kuussa pyytävät lasta heille yökylään 1-2 yötä, ihan itse haluavat ottaa lapsen sinne yöksi. Silloin leikkivät, lukevat yms.

Minusta on hienoa,että vanhempani haluavat viettää aikaa lapsenlapsiensa  kanssa :) Niin tekivät meidänkin isovanhemmat :)

Tiedän olevani onnekas, kun lapsillamme on isovanhemmat, joita lapsenlapsen kiinnostavat ja haluavat viettää aikaa heidän kanssa :)

[/quote]

Yöt on lastenlasten ja isovanhempien parasta yhteistä aikaa?

Vierailija
12/38 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 11:06"]

Sulla ei taida olla puolisoa? Eli kompensoit puuttuvat seksielämän hoitamalla lapsenlapsia. MInä panostan mieluummin tähän mieheen, joka asuu kanssani ja suhteeseemme kuin lapsenlapsiin, jotka toki on kivoja, mutta ei korvaa aikuisen ihmisen läheisyyttä. Ja mieheni on aika selkeästi sanonut, että jos yhteiseen vuoteeseen aiotaan ottaa kolmas henkilö, niin se saa luvan olla täysi-ikäinen, sen verran pitkään yli 15 vuotta sitten elettiin lasten ehdoilla. Tiedetään molemmat miltä tuntuu, kun samassa sängyssä nukkuu potkiva taapero.

[/quote]

Minulla on puoliso ja toimiva seksielämä. 

Pystyn elämään täyttä elämää johon kuuluu työ, parisuhde, opiskelu lapset (Joista vanhin on 30 ja nuorin 5), harrastukset, lapsenlapset jne.

En joudu rajoittamaan elämääni tyngäksi juttuun ollakseni kelpoisa jollekin "täällä asuvalle" , joka ei ilmeisesti ole valmis hyväksymään naistaan aikuisena naisena vaan  pelkkänä petileluna?

Vierailija
13/38 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 11:36"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 11:06"]

[/quote]

Minulla on puoliso ja toimiva seksielämä. 

Pystyn elämään täyttä elämää johon kuuluu työ, parisuhde, opiskelu lapset (Joista vanhin on 30 ja nuorin 5), harrastukset, lapsenlapset jne.

En joudu rajoittamaan elämääni tyngäksi juttuun ollakseni kelpoisa jollekin "täällä asuvalle" , joka ei ilmeisesti ole valmis hyväksymään naistaan aikuisena naisena vaan  pelkkänä petileluna?

[/quote]

Hoidat jokaista lapsenlastasi vähintää yhden yön viikossa. Se tarkoittaa sitä, että vähintään 3 yötä viikossa sinulla on siellä lapsenlapsi. Lisäksi harrastat, käy töissä, opiskelet  jne. etkä nähtävästi huomaa, että joku jää nyt sinua vaille aika lailla. Jos sinulle toimiva parisuhde on sitä, että seksiä on ruokatunnilla työpaikan vessassa (koska kotona on kiire ja koko ajan väkeä ympärillä ja tuskin te naitte niin, että siinä samassa petissä on pikkulapsi), niin ihan se ja sama minulle. En ole miehelleni petilelu, mutta ei ole mieskään minun elämässäni sijalla 98 jossain tiskirätin ja pesukoneen jälkeen.

Minusta olisi kamalaa, jos en olisi minä vaan jonkinlainen emo, joka haalii ympärilleen väkeä peittääkseen sen, että ei uskalla kohdata puolisoaan omana itsenään vaan tarvitsee turvakseen lasten ja lastenlasten verkon, jolla peittää tyhjyytensä.

Koska uskalsit viimeksi olla itsesi kanssa kahdestaan viikon verran? Pystytkö siihen edes?

Vierailija
14/38 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 12:52"]

Koska uskalsit viimeksi olla itsesi kanssa kahdestaan viikon verran? Pystytkö siihen edes?

[/quote]

Viimeksi olin itseni kanssa viikon verran viime kuussa Lontoon lomalla.

Lapsenlapsia on 9 joten noin viitenä yönä viikossa on useampi kuin yksi yökyläilijä.

Ja mies - minua paljon nuorempi aviopuolisoni (jäin leskeksi ensimmäisestä liitostani) - kunnioittaa ja arvostaa minua kokonaisena ihmisenä, jolla on myös historia joka on johtanut siihen, että minulla on lapsenlapsiakin.

En ole halveksittu "miellyttäjä", joka hylkää lapsensa ollakseen panolle kelvollinen, vaan oikeasti rakastettu aikuinen nainen.

Se on jotain, mitä sinä et koskaan saa kokea, koska valitsit sinusta välittämättömän "asukin" ohi itsesi, lastesi ja lastenlastesi,.

Vierailija
15/38 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän isovanhemmat ei tee yhtään mitään meidän lasten kanssa. Käyvät kyllä synttäreillä tai muutoin kahvilla. Mutta eivät ota yökylään, eivät vie mihinkään, eivätkä hoidakaan kuin pakon edessä.

Osa on liian vanhoja hoitaakseen, jonka ymmärrän kyllä, osa liian "kiireisiä" ja itsekkäitä. Yhden isovanhemman puheissa lapsenlapset on "maailman tärkeimmät", sitä se hokee, muttei se vain missään näy. Yök!

Eli eipä kovin läheiset ole suhteet. Ja turha on meiltäkään aikanaan isovanhempien apua pyytää vaikka kauppareissuille tai siivoukseen. 

Vierailija
16/38 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 14:23"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 12:52"]

[/quote]

Viimeksi olin itseni kanssa viikon verran viime kuussa Lontoon lomalla.

Lapsenlapsia on 9 joten noin viitenä yönä viikossa on useampi kuin yksi yökyläilijä.

Ja mies - minua paljon nuorempi aviopuolisoni (jäin leskeksi ensimmäisestä liitostani) - kunnioittaa ja arvostaa minua kokonaisena ihmisenä, jolla on myös historia joka on johtanut siihen, että minulla on lapsenlapsiakin.

En ole halveksittu "miellyttäjä", joka hylkää lapsensa ollakseen panolle kelvollinen, vaan oikeasti rakastettu aikuinen nainen.

Se on jotain, mitä sinä et koskaan saa kokea, koska valitsit sinusta välittämättömän "asukin" ohi itsesi, lastesi ja lastenlastesi,.

[/quote]

MInä valitsin enemmän eli oikean elämän. Sinulle tärkeää on paljon nuorempi aviopuoliso (statussymboli ja merkki siitä, että puumalla panee paremmin), mutta toisaalta et katso miestäsi sen arvoiseksi, että saisitte yhteistä aikaa ohi historiasi. Et sinä oikeastaan ole rakastettu aikuinen nainen vaan ikääntymistään kauhistunut nainen, joka yrittää kynsin hampain pysyä nuorena edes lastenlasten avulla. Elämäsi karkaa käsistäsi ja sinä moitit niitä, jotka ovat saaneet ja uskaltaneet enemmän jäämättä roikkumaan menneeseen.

Mieheni ei kanssani tarvitse tyytyä panoihin vaan meillä on aikaa rakasteluun, koska oven takana ei ole painajaisiaan itkeää lapsenlasta. Jos sinun mielestäsi minä en koskaan saa kokea itseäni rakastetuksi niin minä puolestani säälin miestäsi, joka ei koskaan saa kokea sitä, että on elämässäsi ensimmäinen ja tärkein edes sen verran, että suostuisit antamaan hänelle aikaasi.

Vierailija
17/38 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 09:29"]

Ei mitään. Olen jo omat lapseni hoitanut. Lapsenlapsia näen aina joskus juhlissa.

[/quote]

Toivottavasti omasta äidistäni ei tule tuollaista mummia kuin sinä, jota ei omat lapsenlapset näköjään kiinnosta.

Vierailija
18/38 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo yksi miehensä kanssa seksielämäänsä hehkuttava ja lapsenlapsiaan hyljeksivä "mummo" on jotenkin säälittävä.

ps. Ihan tiedoksi, että kaikki lapset eivät näe painajaisia, kaikki lapset eivät herättele koskaan öisin, kaikki lapset eivät edes halua nukkua aikuisen vieressä (näin meillä, ja lapsia neljä), joten ne ovat vain tekosyy itsekkyydelle ja sille ettei halua hankkia läheistä, luottamuksellista suhdetta lastenlapsiin. Mutta vanhene rauhassa miehesi kanssa kahden. Tuskin sinunkaan lapsesi haluaa auttaa sinua aikanaan, kuten emme mekään omien lastemme isovanhempia, kaltaisiasi egoisteja. Sillä sekin aika tulee, kun olet heikko ja tarvitsisit apua, ja se elämäsitärkeinihminen eli miehesi ei ehkä olekaan paikalla...voi olla yksinäistä silloin.

Vierailija
19/38 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo yksi miehensä kanssa seksielämäänsä hehkuttava ja lapsenlapsiaan hyljeksivä "mummo" on jotenkin säälittävä.

ps. Ihan tiedoksi, että kaikki lapset eivät näe painajaisia, kaikki lapset eivät herättele koskaan öisin, kaikki lapset eivät edes halua nukkua aikuisen vieressä (näin meillä, ja lapsia neljä), joten ne ovat vain tekosyy itsekkyydelle ja sille ettei halua hankkia läheistä, luottamuksellista suhdetta lastenlapsiin. Mutta vanhene rauhassa miehesi kanssa kahden. Tuskin sinunkaan lapsesi haluaa auttaa sinua aikanaan, kuten emme mekään omien lastemme isovanhempia, kaltaisiasi egoisteja. Sillä sekin aika tulee, kun olet heikko ja tarvitsisit apua, ja se elämäsitärkeinihminen eli miehesi ei ehkä olekaan paikalla...voi olla yksinäistä silloin.

Vierailija
20/38 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän