Miehen lapset tulossa viikonlopuksi :(
Hitto. Taas se viikonloppu kun miehen lapset tulossa. 10-vuotias tyttö on hyvin käyttäytyvä ja osaa kohdella muita ystävällisesti. Auttelee jopa vapaaehtoisesti kotitöissä, vaikka sitä ei meillä kukaan edes pyydäkään. Poika 9-vuotta taas on oikea maanvaiva. Aiheuttaa joka kerta jonkinlaisia ongelmia, joista seuraa perheessä turhia riitoja. Esim. Yrittänyt varastaa rahaa, valehtelee, kuseskelee lavuaareihin, hajottaa tahallaan muiden lasten leluja, kiusaa siskoaan jne jne. Ja tämä siis joka helvatan kerta kun ovat täällä. Poikaa on pidetty äidillään vauvana tähän ikään saakka ja saanut aina jonkinlaisen erityisaseman suhteessa siskoonsa. Itse näen punaista kun olen huomannut samaa suhtautumista myös mieheni puolelta. Vaikka poika käyttäytyy huonosti niin silti hän on aina etusijalla siskoonsa nähden. Siskonsa taas on peruskiltti ja sopeutuu siihen, että on kaikessa ns. kakkonen. Oikeasti hirveää, kun on vaikeaa nähdä mitään positiivista pojassa juuri siitä syystä kun on hemmoteltu pilalle ja käyttäytyy huonosti. Ja silti saa kaiken positiivisen huomion. Olen yrittänyt kehua tyttöä ja saada miestäni antamaan myös hänelle huomiota, mutta ei onnistu. Huonosti käyttäytyvä poika saa kaiken huomion. Oikeasti olen alkanut inhoamaan sitä kakaraa, vaikka tiedän että syy on vanhemmissa. Oikein ällöttää koko kuvio. Ja tätä pitäisi katsella vielä seuraavat 10 vuotta. Viikonloppu pilalla kun tietää että taas sama kuvio tulossa.
Kommentit (7)
Miten olisi suora puhe? Käske miestä kasvattamaan poikaansa ja huomioimaan molemmat lapsensa tasapuolisesti. Mitä jos mies on vain niin tollo, ettei ole itse tajunnut tilannetta?
Lopputulos = älä ala seurustelamaan yh:n kanssa. Omia muksuja saattaa jopa jaksaa vaikka vi***maisia olisivatkin.
otan osaa. Onneks omat lapsipuolet jo aikuisia.
Suora puhe on saanut aikaan helvetillisiä riitoja ainoastaan. Mies jopa sanonut että onhan tämä poika hänen ainoa poikansa! Ja itkeskellyt että olisi halunnut elää tämän poikansa kanssa. Tytöstä ei mitään puhetta. Oikeasti alkaa höyry nousemaan korvistä ja silti pitää vain katsoa vierestä.
ap
Siis olisi halunnut elää poikansa kanssa, mutta tyttärestä ei niin väliä? Kylläpäs olet kultakimpaleen löytänyt...
[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 17:46"]
Suora puhe on saanut aikaan helvetillisiä riitoja ainoastaan. Mies jopa sanonut että onhan tämä poika hänen ainoa poikansa! Ja itkeskellyt että olisi halunnut elää tämän poikansa kanssa. Tytöstä ei mitään puhetta. Oikeasti alkaa höyry nousemaan korvistä ja silti pitää vain katsoa vierestä.
ap
[/quote]
Ota parhaat päältä: voisitko viettää aikaa tyttöjen kesken ja jättää pojat kotiin/lähettää heidät tekemään jotain yhteistä kivaa. Pidemmällä ajalla sitten kokonaistilanteen kimppuun, mutta nyt keskittyisit hetkelliseen win-win-ratkaisuun.
Vielä lisäyksenä edelliseen että olen itskin 2 lapsen äiti enkä oikeasti voi käsittää miten joku/jotkut voivat suosia yhtä lasta toisen kustannuksella. Oksettavaa.
ap