Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varooko kukaan muu koronaa enää?

Vierailija
05.07.2020 |

Taidan olla ainoa lähipiirissäni. Alan epäillä olenko itse vähän päästäni vinksahtanut kun korona edelleen pelottaa. En käytä julkisia enkä pyöri kaupoilla tai tapahtumissa. En edes kyläile. Asun Helsingissä. Olen ainoa kenen tiedän olevan näin varovainen. Ehkä olen seonnut.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varon jopa enemmän kuin keväällä, koska nyt vaikuttaa siltä että iso osa ei välitä v!ttujakaan. Olen siis karsinut jo keväällä kaiken turhuuden eli enää en käy kuin ruokakaupassa/apteekissa ja lenkkeilen mutta nyt olen harventanut kauppareissuja entisestään ja sielläkin käyn pikapikaa tarkan ostoslistan kanssa.

pk-seutu

Vierailija
42/53 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain on tullut jo perusflunssa (pää täynnä räkää, alueella ei kuukauteen yhtään koronatartuntaa eli tuskin sitä) jo imuroitua itseensä, kaikesta käsienpesusta ja käsidesistä huolimatta. Eli kyllä se koronakin varmasti tarttuu, jos on tullakseen. Ei ihmiset osaa pysyä kotona, jos vaan vähän kipeitä. Ja itse en ole käynyt kuin töissä ja ruokakaupoissa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän edelleen hyvää huolta käsihygieniasta (kuten ennen koronaa) ja pyrin pitämään turvavälit ihmisiin, mutten enää välttele kaupoissa, kuntosalilla jne. käymistä.

Vierailija
44/53 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edelleenkään käy ravintoloissa, kirjastossa tai kaupoissa, ainoastaan ruokakaupassa. En käytä julkisia tai matkustele. Tämä matkustelusta luopuminen on ollut vaikeinta, sillä haluaisin käydä vanhempieni luona. Ulkomaille ei ole mitään kiinnostusta mennä. 

Vierailija
45/53 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli koronaa tai ei tämä astmaatikko pysyy etäällä muista ihmisistä, pesee käsiä eikä koske naamaansa ikinä ellei ole juuri pessyt käsiään. Kuntosalille en aio mennä ennen ensi vuotta mutta muuten olen elänyt normaalia elämää koko korona-ajankin.

Vierailija
46/53 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä edelleen varon, mutta kaupassa jo huomaa että juuri kukaan muu ei varo.

Mulla sellainen sairaus etten luultavasti selviäisi hengissä koronasta. Siksi käyn kaupassa harvakseltaan edelleen. Istun vain kotona. Aika tylsä kesä.

Mikset tilaa ostoksia kotiin? Toimituskaan ei maksaisi hirveästi.

Vierailija
47/53 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varon tietenkin. En aio saada itselleni tai lapselleni loppuelämän riesaa ja menetettyä terveyttä. Nythän vaikuttaa siltä, että koronassa se HIV-osuus virusta aikaansaa, että se jää elimistöön pysyvästi ja aktivoituu välillä. Lisäksi niilläkin, jotka ovat sairastaneet oireettomina, on havaittu jälkikäteen tutkittaessa pysyviä sisäelinvaurioita.

Pidän vähän yksinkertaisina niitä, jotka eivät varo, heiltä puuttuu tietoa ja kykyä ajatella ja toimia pitkällä tähtäimellä.

Päinvastoin. Olen töissä virustutkimuksessa ja esimerkiksi sun tapa esittää tuo hiv-asia on täysin virheellinen. Koronalla ei ole mitään ”hiv-osuutta” vaan kyseessä on virus jonka leviämistekniikka saattaa olla vastaavanlainen mutta ei sillä itse hi-viruksen kanssa mitään tekemistä ole. Täysin eri virus.

Toistan: Sars cov-2:lla ei siis ole todellakaan mitään hi-viruksen ”osuutta”. Älkää levitelkö näitä luulojanne ja painako alas muiden tietävyyttä.

Vierailija
48/53 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varon, ei se virus ole mihinkään kadonnut. Töihin on pakko mennä julkisilla, mutta käytän aina maskia. Valitettavasti niitä nykyään näkee hyvin harvalla. En pyöri turhaan kaupoissa, mietin etukäteen mitä tarvitsen ja haen sen. En käy kahviloissa enkä ravintoloissa. Pidän turvaväliä aina kun se vain on mahdollista (ruuhkametrossa ei ole). Käsihygieniasta olen huolehtinut aina, mutta nykyään käytän käsidesiä paljon enemmän. Yskinyt olen tietenkin aina hihaani. Kun huomaan jonkun oikein yskivän ja pärskivän, menen kauemmaksi, jos tällainen on vaikka metrossa niin vaihdan vaunua.

Vierailija
49/53 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varon edelleen, mutta onneksi tuntuu että juuri tällä hetkellä on vähän helpompi hengittää eikä pakolliset kaupassa käynnit jne. ahdista kuten keväällä. Saa vähän hengähtää, ennen kuin tilanne taas syksyllä pahenee - näin uskon. Vierailut pidämme edelleen minimissä, työt etänä, harrastukset tauolla jos niihin liittyy perheen ulkopuolisia, kaupassa käy vain yksi henkilö ja harvakseltaan, emme matkustele emmekä oleile julkisilla paikoilla. Haluan mieluummin suojella itseäni ja perhettäni hiukan liikaa, kuin liian vähän.

Vierailija
50/53 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varon. Käyn kyllä kaupoissa ja rafloissa, mutta väistän ihmisiä, käytän käsidesiä yms. Helsingissä minäkin.

Olin juuri Lahden seudulla mökillä, ja siellä ei varottu. Oli kiusallista.... teki mieli alkaa yskimään...

Vierailija
51/53 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä varoin sen minkä pystyin. Nyt kun loma alkoi on jotenkin todella helpottavaa kun voin itse päättää ketä tapaan ja minkä verran tapaan muita ihmisiä. Eli varon.

Kerrytän kauppalistaa ja kauppaan menen sitten kun on pakko, vältän ruuhka-aikaa. Tilasin kesävaatteita ja lukemista, en edelleenkään mene kaupunkiin ostoksille. Apteekkituotteet tilaan isommasta apteekista ja tämä jääkin pysyväksi tavaksi, koska meidän oma apteekki onkin ryöstökallis.

En vieraile ihmisten kodeissa, mutta puutarhassa on kahviteltu ja samalla lailla olen kutsunut meille ulos vieraita. Välttelen niitä tuttuja joiden tiedän kulkevan ympäriinsä vähät piittaamatta. Lapsillakin on rajattu kaveripiiri ja edelleen on sisälle meno kielto. Onneksi löytyy samoin ajattelevia perheitä, niin ei tule mitään vääntöä.

Tänä kesänä tehdään vain päiväreissuja tai hyvällä säällä teltassa yöpyen. Ollaankin löydetty monta kivaa vähän erilaista kohdetta, joissa käydään seikkailemassa ja joissa tuskin törmää muihin tai ainakaa ruuhkaa ei ole odotettavissa. Ollaan myös löydetty muutama kiva kesäravintola maaseudulta, joissa voi syödä ulkona, ja ne käydään testaamassa.

Eli varotaan, mutta ei eristäydytä.

Vierailija
52/53 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan aikana käyttöön otetut tavat on otettu jatkuvaan käyttöön. Kaupassa käytän käsidesiä, jos sitä on tarjolla. Kotiin tultua pesen välittömästi kädet huolellisesti. Vältän suuria tapahtumia ja tungosta, koska en tykkää massatapahtumista muutenkaan. Kaupassa pyrin käymään hiljaisena aikana. Työt teen etätöitä.

Koronan lisäksi näin toivottavasti välttyy flunssilta, vatsataudeilta jne.

Vierailija
53/53 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varon tietenkin. En aio saada itselleni tai lapselleni loppuelämän riesaa ja menetettyä terveyttä. Nythän vaikuttaa siltä, että koronassa se HIV-osuus virusta aikaansaa, että se jää elimistöön pysyvästi ja aktivoituu välillä. Lisäksi niilläkin, jotka ovat sairastaneet oireettomina, on havaittu jälkikäteen tutkittaessa pysyviä sisäelinvaurioita.

Pidän vähän yksinkertaisina niitä, jotka eivät varo, heiltä puuttuu tietoa ja kykyä ajatella ja toimia pitkällä tähtäimellä.

Päinvastoin. Olen töissä virustutkimuksessa ja esimerkiksi sun tapa esittää tuo hiv-asia on täysin virheellinen. Koronalla ei ole mitään ”hiv-osuutta” vaan kyseessä on virus jonka leviämistekniikka saattaa olla vastaavanlainen mutta ei sillä itse hi-viruksen kanssa mitään tekemistä ole. Täysin eri virus.

Toistan: Sars cov-2:lla ei siis ole todellakaan mitään hi-viruksen ”osuutta”. Älkää levitelkö näitä luulojanne ja painako alas muiden tietävyyttä.

Ei ole joo vissiin hivin osia, mutta tämä on just samanlainen kuin vaikkapa punkkien levittämät taudit eli tämä tartuntaa seuraava kuume/päänsärky/ym on vaan kehon ensireaktio vieraaseen virukseen ja se oikea tauti iskee vasta myöhemmin. Toki punkkien levittämä borrelioosi on bakteerin aiheuttama (ettei tarvitse tulla viisastelemaan että ei tosiaan ole sama asia koska toinen on virus, toinen bakteeri) mutta "toimintaidea" on sama.

Ihan sama juttu siis kun rokotuksen jälkeenkin on ihan normi reaktio että nousee pieni kuume niin sama juttu tässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi