Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystytkö olemaan joskus tunnin pidempään töissä ilman että puoliso hermostuu?

Vierailija
05.07.2020 |

Kuinka täsmällisesti koet, että naimisissa olevan ihmisen, jolla lapsia, on tultava töistä kotiin? Kuinka tarkkaan on kerrottava, mihin "ylimääräinen" aika on kulunut?

Entä jos haluaisi joskus viikonloppuna käydä itsekseen kaupungilla -- miten sallittua se on? Vai onko se merkki perheen laiminlyönnistä? Kuinka usein perheellinen ihminen "saa" käydä kaupungilla? Tai näyteikkunaostoksilla?

Millainen "oma aika" on sallittua perheelliselle ihmiselle? Entä kun lapset ovat jo kasvaneet jonkin verran, tuleeko sitä "omaa aikaa" lisää - vai onko kaikki vapaa-aika jyvitettävä puolisolle?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän on oltava postaus Porvoosta.

Ei kukaan kyttää toisen menoja tunnin päälle. Paitsi jos on sairaalloisen mustasukkainen tai muuten sairas.

Vierailija
2/37 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh, no menen ihan niinkun hyvältä tuntuu. Lapsille ja miehellekin kerron jos tulen myöhemmin kun tavallisesti. Lapset on tosin niin isoja jo ettei niitä enää edes kiinnosta. Mä en odota miestä töistä kotiin tietyllä kellonlyömällä eikä hän mua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi mitä?

No, minä saan tulla ja mennä miten haluan, koska aika harvoin olen missään.

Vierailija
4/37 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai eikö kyttää? Mulla taas on hyvinkin kokemus siitä, että perheelliset hyvinkin tuijottavat kelloa, että tuleeko se kumppani kotiin klo 16.30/17.30 kuten tavallista vaiko tuleeko klo 18.00 tai myöhemmin. Tämä on kyllä hyvinkin ymmärrettävää silloin, kun on pieniä lapsia talossa, esim. toinen hoitovapaalla tai muuten syödään illalla yhdessä.

Vierailija
5/37 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sellainen työ, että jos pitää jäädä pitempään, voi kyseessä olla hätätapaus, siitä ilmoitan kyllä etukäteen tilanteen ilmetessä, en sen takia, etten voisi olla pois kotoa, vaan koska puoliso huolestuisi siitä, mitä siellä töissä on tapahtunut. Muuten menen ja tulen sen mukaan, miten tahdon, samoin hän.

Vierailija
6/37 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiintulolla oli merkitystä, kun tein ruuan tiettynä aikana. Siinä kohtaa on fiksua ilmoittaa, ettei muu perhe turhaa odota.

Vierailija
7/37 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka pariutuu sellaisen skitson kanssa?

Vierailija
8/37 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vähän riippuu.. tarvitseeko perhe sua johonkin aikaan, oletetaanko että tuut 17.00 koska Mikko pitäs viedä jalkapallotreeneihin ja kaupassa käydä. Normaalisti tunti sinne tai tänne ei aiheuta mitään kyselyjä. No ei, kyllä mä kysyn "mitä tein tänään. Aijaa oliko kivaa. Kenen kanssa olit?" ihan normaalina keskusteluna, kuten nyt tapana on jutella molempien päivästä ja lapsiltakin kysellä kuulumiset. Mutta siis joo, saa vaikka joka pv molemmat olla ja mennä kuten tykkää, kunhan pidetään kiinni sovituista asioista ja arki pyörii about sujuvasti.

Vierailija
9/37 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meistä ei kumpikaan ole nyrkin ja hellan välissä kotiarestissa rajoittavassa vankilassa, jota toisen sorto, alistaminen ja epätasa-arvo aitaa.

Vierailija
10/37 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan normaalia sopia milloin tulee. Tai ilmoittaa, jos tulee muutoksia. Kaupungille ei tietenkään voi jäädä hengailemaan, jos on luvannut hakea lapset päiväkodista klo16.15...

Vierailija
11/37 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen ja menen miten haluan. Lapset jo isoja.

Vierailija
12/37 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toinen yrittäjä ja itse olen vuorotyöntekijä. Yrittäjä pitää lomapäiviä 5-8 vuodessa+ työviikot keskimäärin 50 tuntisia. Olen melko tarkka puolison työajoista, silloin kun olen vapaalla, koska menee joskus kuukausia, ettei ole yhteistä vapaata viikonloppua, saatikka vapaapäivää. Olen harkinnut myös avioeroa, jos puoliso haluaa käyttää yhteisen vapaapäivän omiin menoihin. Itse asiassa olen päättänyt, että seuraava tällainen päivä on samalla myös minun pois muuttopäivä.

Vierailija
13/37 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin menee ja tulee ihan miten haluaa.

Vierailija
14/37 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä toinen yrittäjä ja itse olen vuorotyöntekijä. Yrittäjä pitää lomapäiviä 5-8 vuodessa+ työviikot keskimäärin 50 tuntisia. Olen melko tarkka puolison työajoista, silloin kun olen vapaalla, koska menee joskus kuukausia, ettei ole yhteistä vapaata viikonloppua, saatikka vapaapäivää. Olen harkinnut myös avioeroa, jos puoliso haluaa käyttää yhteisen vapaapäivän omiin menoihin. Itse asiassa olen päättänyt, että seuraava tällainen päivä on samalla myös minun pois muuttopäivä.

Hei, olen naimisissa tuollaisen naisen ex miehen kanssa. Ex vaimo kuulemma kyttäsi tarkkaan kotiintuloaikoja. Lopulta he erosivat, nainen lähti siis toisen miehen matkaan.

Suhteemme alkuvaiheessa mieheni soitti aina välillä joka päivä ja tiedotti, missä on ja mitä tekee. Se kuulosti todella kummalliselta. Se on nyt vähentynyt, mutta saattaa silti vielä vuosien jälkeenkin soittaa, että menee töistä jonnekin käymään, olen ihan että aha, ok, mitä sitten, miksi minulle kerroit.

Minusta jokainen aikuinen huolehtii omista menoistaan ja tuloistaan, niin minäkin teen. Ei kuulu raportoida niistä puolisolle. Kaksi itsenäistä ihmistä suhteessa, jossa voi elää omannäköistä elämää.

Vierailija
15/37 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, eikä edes viittisi. Minähän kaiken rahan tuon, kun tuo vain piereskelee sohvalla (työtön).

Vierailija
16/37 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi mitä?

No, minä saan tulla ja mennä miten haluan, koska aika harvoin olen missään.

Tää onkin vissiin helpointa.

Mulle sanottiin jo kun olin 28, että ”kunhan aikuistut, et enää halua käydä kylillä”. Olen kohta 50 ja edelleen haluan käydä ”kylillä” :( Äitini mielestä olen lapsellinen 70-luvun kasvatti.

Vierailija
17/37 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka pariutuu sellaisen skitson kanssa?

Tämmöinen alkoi meillä yhteisten lasten kasvettua. Ei sitä ollut deittaillessa.

Ekat merkit kyllä tulivat yhteenmuuton jälkeen, mutta en tajunnut ja ajattelin että kiva kun toinen välittää.

Vierailija
18/37 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on suhde, joten haluaa tietää, miten kauan voi itse viipyä, ennen kuin tulet. Tai epäilee sulla olevan, työkaverin kanssa, tai jonkun sellaisen, jota tapaat ennen työpäivää tai/ja sen jälkeen.

Vierailija
19/37 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ole tarkkoja kotiintuloaikoja jos ei oo erikseen sovittu.

Vierailija
20/37 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jostain menosta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän