Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varooko kukaan muu koronaa enää?

Vierailija
05.07.2020 |

Taidan olla ainoa lähipiirissäni. Alan epäillä olenko itse vähän päästäni vinksahtanut kun korona edelleen pelottaa. En käytä julkisia enkä pyöri kaupoilla tai tapahtumissa. En edes kyläile. Asun Helsingissä. Olen ainoa kenen tiedän olevan näin varovainen. Ehkä olen seonnut.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä Suomen nykyiset tartuntamäärät eivät kyllä anna enää aihetta pelätä koronaa.

Vierailija
2/53 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä naapurikaupungista. Mua ei korona pelota, mutta en silti halua saada sitä enkä varsinkaan levittää sitä ympärinsä. Joten en matkusta julkisilla, en käy tapahtumissa enkä käy edes kaupassa. Ei ole mitään tarvetta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varon.

Vierailija
4/53 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varonut missään vaiheessa. Alussa sanottiin, että suurin osa saa sen, niin ajattelin, että parempi sairastaa se heti, kun on tilillä vielä mukavasti puskuria. No, ei tullut koronaa.

Vierailija
5/53 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porukka mellastaa kesän kuin siat vatukossa. Syksyllä suljetaan Uusimaa ja koulut ym.

Nyt on pieni tauko ja kohta korona iskee entistä suuremmalla voimalla.

Vierailija
6/53 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää ? 

20, 15, 12, 10, 5, 3 vuottako ?

Zinc

EI ENÄÄ

Vierailija
7/53 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porukka mellastaa kesän kuin siat vatukossa. Syksyllä suljetaan Uusimaa ja koulut ym.

Nyt on pieni tauko ja kohta korona iskee entistä suuremmalla voimalla.

Let them come

Zinc

Vierailija
8/53 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varon edelleen.

Menen töihin julkisilla ja käyn kaupassa Helsingissä. 

Syöpätausta, joten olen yrittänyt välttää tartuntoja viimeiset kahdeksan vuotta.

Pidän nahkahanskat käsissäni ostoksilla, pesen käsiäni - kuten muulloinkin - hyvin usein ja käytän lähes autiossa maisemakonttorissa käsidesiä. Ruuhkatilanteissa voin käyttää hengityssuojaa.

Korona vaikuttaa viheliäiseltä sairaudelta. 

Vierailija
9/53 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varon, nyt jopa aikaisempaa enemmän, kun tiedän, että moni muu ei enää varo.

Vierailija
10/53 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa. Käyn kyllä lenkillä ja lähikaupassa mutta edes kirpputorille en ole uskaltautunut tms. Pesen edelleen reilusti käsiä ja muutenkin pidän kotia siistinä. 

Mies oli juuri illanvietossa jossa muutamia henkilöitä ympäri Suomen. Desinfioin äsken miehen jäljiltä kotia ja jotenkin tuli epämiellyttävä olo. Ei tuosta illanvietosta että mies näkee ystäviään, vaan se että josko jonkun mukana pöpö nyt tänne iskeytyisi :( 

Vierailija
11/53 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varon. En matkusta julkisilla, en tosin matkustanut ennen koronaakaan kovin usein. Käytän kaupassa käydessä käsidesiä tai hanskoja jos niitä on tarjolla. En aio matkustaa edes kotimaassa tänä kesänä. Ravintoloihin ei tee vieläkään mieli mennä. Kyläilen hyvin rajoitetusti.

Vierailija
12/53 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole missään vaiheessa varonut sitä vaan elänyt niin täysillä kuin olosuhteet vain ovat sallineet. Itse tosin sairastinkin sen viruksen pois jo maaliskuun alussa, joten ehkä senkin vuoksi näin rento suhtautuminen.

Töissä olen siis käynyt julkisilla koko vuoden ajan, joka päivä, ihan normaalisti. Ja töiden jälkeen kaupassa. Ja nyt kun aukesivat ravintolat, terassit jne, otin ne heti takaisin käyttööni.

Käsiä olen aina pessyt useasti päivässä, joten oikeastaan korona ei muuttanut toimintaani muutenkaan. Sen suurimmat vaikutukset elämääni olivat töiden lisääntyminen ja osakkeiden alennusmyynneissä tienaaminen.

Vierailija
13/53 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä edelleen varon, mutta kaupassa jo huomaa että juuri kukaan muu ei varo.

Mulla sellainen sairaus etten luultavasti selviäisi hengissä koronasta. Siksi käyn kaupassa harvakseltaan edelleen. Istun vain kotona. Aika tylsä kesä.

Vierailija
14/53 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zinc

Now it only changed ;) *** repesin ***

Vierailija
15/53 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin muuten eilen formulaa hetken, tai lähinnä se pyöri tuossa taustalla, niin siellä näköjään kuskeilla oli hengityssuojat kun heitä haastateltiin. Oli siis eka osakilpailu tänä vuonna. Sen piti olla maaliskuussa.

Vierailija
16/53 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä että.

Mahdoton tehdä mitään, kun ihmisiä on kaikkialla. Jotain silti pitäisi kokoajan tehdä, enkä jaksa olla kotona koko ajan.

Vierailija
17/53 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varon, perheenjäsen kuuluu riskiryhmään, enkä nyt itsekään tuota haluaisi sairastaa. Ja vähän samoja fiiliksiä, välillä tuntuu että onko itse jotenkin seonnut kun vielä varoo. Toisaalta kun lukee uutisia maailmalta ja katsoo ihmisten menoa Suomessa niin tuntuu kuin eläisi jossain ihan eri todellisuudessa. Toki tilanne on Suomessa  nyt hyvä, mutta kun täältä ryysii ihmisiä risteilyille ja matkoille ulkomaille ja sitten tullaan takaisin ja ollaan kuin ellun kanat, niin tuntuu uskomattomalta jos ei tauti uudelleen lähde leviämään.

Silti tietysti toivon ettei tauti enää Suomessa lähtisi leviämään ja voitaisiin elää suht normaalisti. Kuitenkin maskit julkisissa tiloissa ja julkisessa liikenteessä olisivat minusta myös Suomessa hyvä toimi, voisi riskiryhmäläisetkin elää vähän vapaammin.

Vierailija
18/53 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo me ei mennä italiaan eikä Espanjaan tänä kesänä

Vierailija
19/53 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki. Minä ainakin. Biologista asetta on syytä varoa. Nuorena miehenä olen ns. tähtäimessä.

Korona vie lisääntymiskyvyn miehiltä ja muutenkin vammauttaa pysyvästi nuoria ihmisiä. Puolikkailla keuhkokapasiteeteilla ei paljoa maata puolusteta, ainakaan juoksuhaudoista. Kätevää. 

Vierailija
20/53 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varon tietenkin. En aio saada itselleni tai lapselleni loppuelämän riesaa ja menetettyä terveyttä. Nythän vaikuttaa siltä, että koronassa se HIV-osuus virusta aikaansaa, että se jää elimistöön pysyvästi ja aktivoituu välillä. Lisäksi niilläkin, jotka ovat sairastaneet oireettomina, on havaittu jälkikäteen tutkittaessa pysyviä sisäelinvaurioita.

Pidän vähän yksinkertaisina niitä, jotka eivät varo, heiltä puuttuu tietoa ja kykyä ajatella ja toimia pitkällä tähtäimellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme