Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiet sulaa ja taas lähtevät liikkeelle nämä koiriaan pyöräillen ulkoiluttavat

Vierailija
25.04.2013 |

Sääliksi käy. Tänään näin viisi pyöräilijää koirineen ja koirat juoksivat perässä kieli pitkällä läähättäen, ei kyllä ole oikein että otetaan iso koira, mutta ei jakseta lähteä vaikkapa juoksemaan sen kanssa... Eläinrääkkäystä kiskoa koiraa pitkin asfaltteja, joka on todella huono juoksualusta...

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako koiraa olet omistanut? Väkisinkin pisti aloituksesi miettimään...

Vierailija
2/29 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

:) no eipä meidän koira ainakaan valita. Rakastaa juoksemista. Säästä säälisi koirille, jotka on narun jatkeena pihalla 24/7

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin samaa mieltä! Todella kamalaa katsoa tätä eläinrääkkäystä, miksei siitä puhuta?!

Vierailija
4/29 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä iso, nuori ja aktiivinen saksanpaimenkoira. Minä pyöräilen koirani kanssa. Tiedätkö miksi?

Koira pitää siitä, että pääsee aina välillä juoksemaan KUNNOLLA, harva pystyy juoksemaan niin, että koira saisi yhtä intensiivistä ja rasittavaa liikuntaa kuin pyörällä liikkuen. Ja koira nyt läähättää pelkästi lönkyttelystä, jos on kuuma. Kai nyt itsekin hikoilet jos harrastat rasittavaa liikuntaa. Pitäisin kyllä outona jos koira ei koskaan läähättäisi ja juoksisi "kieli pitkällä", kuten asian ilmaisisit.

Pienten koirien kanssa ihan eri asia, mutta niitä en olekaan paljoa pyörien kanssa nähnyt.

Vierailija
5/29 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 21:56"]

Meillä iso, nuori ja aktiivinen saksanpaimenkoira. Minä pyöräilen koirani kanssa. Tiedätkö miksi?

Koira pitää siitä, että pääsee aina välillä juoksemaan KUNNOLLA, harva pystyy juoksemaan niin, että koira saisi yhtä intensiivistä ja rasittavaa liikuntaa kuin pyörällä liikkuen. Ja koira nyt läähättää pelkästi lönkyttelystä, jos on kuuma. Kai nyt itsekin hikoilet jos harrastat rasittavaa liikuntaa. Pitäisin kyllä outona jos koira ei koskaan läähättäisi ja juoksisi "kieli pitkällä", kuten asian ilmaisisit.

Pienten koirien kanssa ihan eri asia, mutta niitä en olekaan paljoa pyörien kanssa nähnyt.

[/quote]

Niin, aina se on tää että koira tykkää koira haluaa. Mistä tiedät, osaako koirasi kenties puhua?? Entä jos koirasi miettiikin, että veisipä omistaja minut metsään kävelemään, ettei minun tarvitsisi repiä tassujani kovalla asfaltilla.

Vierailija
6/29 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko ystävällisesti (kävelijät myös) sitten pitää ne fleksit sillä tavalla, että vastaantulija sopii kulkemaan tai nopeampi pääsee ohittamaan, kiitos. Ei tarvitse koko pyörätietä omia. 

Vierailija
7/29 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 21:59"]

[/quote]

Niin, aina se on tää että koira tykkää koira haluaa. Mistä tiedät, osaako koirasi kenties puhua?? Entä jos koirasi miettiikin, että veisipä omistaja minut metsään kävelemään, ettei minun tarvitsisi repiä tassujani kovalla asfaltilla.

[/quote]

Koirattoma, mutta koirien kansa paljon tekemissä olleena. Koira vastaisi, että Miksi minä en saa ikinä juosta. Metsässä koirien täytyy olla myös kytkettyinä.. Suurin osa koirita rakastaa juokemista eikä kävelyä.

Vierailija
8/29 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan järkevä ihminen ei juoksuta koiraansa asfaltilla, onhan siellä se piennarkin! Oletko sattunut katsomaan missä ne koirat kulkevat? Millä tavalla pienen koiran lenkitys pyörällä on eri asia, tarvitsee pienetkin liikuntaa. Oma pieni terrierini teki 20 km pyörälenkkejä todella mielellään, alkoi kiljua kun näkikin pyörän.

Vierailija
9/29 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan järkevä ihminen ei juoksuta koiraansa asfaltilla, onhan siellä se piennarkin! Oletko sattunut katsomaan missä ne koirat kulkevat? Millä tavalla pienen koiran lenkitys pyörällä on eri asia, tarvitsee pienetkin liikuntaa. Oma pieni terrierini teki 20 km pyörälenkkejä todella mielellään, alkoi kiljua kun näkikin pyörän.

Vierailija
10/29 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 22:49"]

[/quote]

yleensä koira on pidettävä asfaltilla, pientareet on näin keväisin täällä ihan täynnä lasinsiruja ja muita teräviä roskia...

Vierailija
11/29 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetytti kyllä aamulla kun itse pyöräillessäni näin naisen, joka juoksutti koiraa ja välillä hidasti pyörän sellaiseen kävelyvauhtiin?? Jos koira ei jaksa niin älä pakota...

Vierailija
12/29 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaa tehdä koiran kanssa jotain mitä se ei tahdo! Ei minulla ole muuta tähän keskusteluun.

Vierailija
13/29 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 12:09"]

[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 11:57"]

Heh, minusta on juoruttu ja valitettu aika monesti, olen kuulemma huono koiranomistaja.

Meillä kans nuori yliaktiivinen saksari. Aamuisin (todella aikaisin ennen töihin menoa) käytän koiran lähinnä tarpeillaan, ettei koira intoudu liikaa ja jää kotiin pyörimään levottomana. Tästä olen saanut valitusta, kun koiraparka ei koskaan pääse kunnon aamulenkille, nyyh.

Kun tulen kotiin, vien yleensä koiran läheiselle kentälle "riekkumaan", saa retuuttaa vanhaa jalkapalloa ja juosta kuin mielipuoli. Joskus kentällä on myös muita isoja koiria kavereina.

Sitten myöhemmin vien koiran joko lenkille TAI pyöräilemään.

Illalla käydään sitten taas tarpeilla juuri ennen nukkumaanmenoa.

Olen saanut valitusta pyöräilystä koiran kanssa, koiran ulkoiluttamisesta vesisateessa. Olen myös saanut valitusta siitä, jos joskus olen ollut menossa kentälle jalkapallo kainalossa ja kenttä onkin ollut varattuna pikkukoirilla (en nyt ihan tosissaan kehtaa tunkea joukkoon tuon ison tolvanan kanssa) ja olen sitten mennyt takaisin kotiin. Minusta on hauskaa, kun koirattomat av-mammat ovat sitä mieltä, että se lenkki sujuisi ihan yhtä hyvin jalkapallo kainalossa. No ei suju, ensinnäkin liikkuminen on vaikeampaa ja toisekseen koira keskittyy koko ajan vain palloon.

[/quote]

aika surkeasti menee, jos sun koiran ulkoilu riippuu siitä, onko kenttä vapaana... Miksi ulkoilu pallon kanssa ei onnistu??

[/quote]

Mietin ihan samaa..

Vierailija
14/29 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että jos juoksee koiran kanssa niin antaa hyväkuntoisen ja aktiivisen kuvan. Mutta jos pyöräilee niin laiska omistaja varmasti kyseessä ja retuuttaa koiraa asvaltilla. Mulla on kaks keskikokoista koiraa ja tällä viikolla on tehty kaks pitkää pyörälenkkiä, kaks monen kilsan lenkkiä golfradalla, kaks pitkää metsälenkkiä umpimetsää, metsäpolkua ja metsäautotietä, yks pikku lenkki pururadalla ja yks lenkki asvaltilla minä kävellen. Sekä agilitytreenit lämmittelyineen. Koirat vapaana aina muuten paitsi pyörälenkit springerissä. Kesäksi kun pääsen pois opiskelukaupungista miehen luo maalle, pyöräillään metsäautoteitä pitkin pitkiä lenkkejä koirien vapaaseen tahtiin. Naapurit ei noista lenkeistä ole nähneet kun ne pyörälenkit koska muihin joutuu mennä autolla niin voihan siitä saada ykspuolisen kuvan. Parempi se on koirien saada ravata ja laukata kunnolla päivittäin eikä vain köpötellä peitsaten kävelyvauhtia.

Vierailija
15/29 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miten sitä koiraa ulkoiluttaa pyörän kanssa. Esim. Täys "laukka" pitkään kovalla asfaltilla rasittaa lonkkia hirveesti, kun taas kevys ravi on monelle koiralle hyväksi. Järki pääsä tälläsessäkin asiassa niin hyvä. On eri asia antaa koirn laukkailla itekseen kun kiskoa perässä...

Vierailija
16/29 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 11:57"]

Heh, minusta on juoruttu ja valitettu aika monesti, olen kuulemma huono koiranomistaja.

Meillä kans nuori yliaktiivinen saksari. Aamuisin (todella aikaisin ennen töihin menoa) käytän koiran lähinnä tarpeillaan, ettei koira intoudu liikaa ja jää kotiin pyörimään levottomana. Tästä olen saanut valitusta, kun koiraparka ei koskaan pääse kunnon aamulenkille, nyyh.

Kun tulen kotiin, vien yleensä koiran läheiselle kentälle "riekkumaan", saa retuuttaa vanhaa jalkapalloa ja juosta kuin mielipuoli. Joskus kentällä on myös muita isoja koiria kavereina.

Sitten myöhemmin vien koiran joko lenkille TAI pyöräilemään.

Illalla käydään sitten taas tarpeilla juuri ennen nukkumaanmenoa.

Olen saanut valitusta pyöräilystä koiran kanssa, koiran ulkoiluttamisesta vesisateessa. Olen myös saanut valitusta siitä, jos joskus olen ollut menossa kentälle jalkapallo kainalossa ja kenttä onkin ollut varattuna pikkukoirilla (en nyt ihan tosissaan kehtaa tunkea joukkoon tuon ison tolvanan kanssa) ja olen sitten mennyt takaisin kotiin. Minusta on hauskaa, kun koirattomat av-mammat ovat sitä mieltä, että se lenkki sujuisi ihan yhtä hyvin jalkapallo kainalossa. No ei suju, ensinnäkin liikkuminen on vaikeampaa ja toisekseen koira keskittyy koko ajan vain palloon.

[/quote]

aika surkeasti menee, jos sun koiran ulkoilu riippuu siitä, onko kenttä vapaana... Miksi ulkoilu pallon kanssa ei onnistu??

Vierailija
17/29 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas vituttaa nää hurttien kanssa pyöräilijät... Tekisi mieli ajaa yli kun ovat aina tien tukkeena..

Vierailija
18/29 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Niin, se on ihan sama asia kuin että "meidän Väinö tykkää nukkua perhepedissä" ja "Meidän Pirjo ei haua pullomaitoa". Miten se vauva voi valita jos ei muusta tiedä? Osaako vauvasi puhua?

Vierailija
19/29 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 22:28"]

[/quote]

[/quote]

Koirattoma, mutta koirien kansa paljon tekemissä olleena. Koira vastaisi, että Miksi minä en saa ikinä juosta. Metsässä koirien täytyy olla myös kytkettyinä.. Suurin osa koirita rakastaa juokemista eikä kävelyä.

[/quote]

Mutta jos koiralle ei voida tarjota inhimillistä juoksuympäristöä (hiekka, nurmi, maasto) niin sitä EI viedä asfaltille kitumaan!

Vierailija
20/29 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ison koiran vielä jotenkin ymmärrän, mutta joku pienenpieni karvakasa, joka poukkoilee ja ryntäilee minne sattuu flexin varassa. Ja pyöilevän omistajansa mielestä tämä  on niin söpöä että! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi