Jos viet kuusi isoa muovikassillista tyhjiä olut- ja siideritölkkejä kauppaan, perusteletko sitä mitenkään kassalla?
Esim. tyyliin ”tässä vielä palautuskuitti, kylläpä näitä oli tässä vuosien varrella kertynyt..”
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapuri jätti roskishuoneeseen kaksi jätesäkillistä oluttölkkejä, joten hain kotoa muovihansikkaat. Raahasin säkit lähikauppaan ja palautin suuren määrän tölkkejä. Hävetti, koska kaupassa on 1-2 myyjää ja tiesin, että pullokone alkaa kiljua ja vaatii myyjän apua, vaikka heillä on koko ajan kiire. Pahoittelin tölkkien määrää myyjälle, mutta en kertonut, että löysin ne. Eiköhän naamastani näe, etten juo alkoholia.
Raahaminen oli rankkaa, koska olin heikossa kunnossa.
Pienituloisena sain syöpähoitojeni aikana tölkeistä noin 27 euroa, joten olin tyytyväinen löytööni.
No ei näe naamasta että EI käytä alkoholia ollenkaan. Se näkyy jos on rapajuoppo.
Sori että pilaan illuusion, mutta niillä on yhä puheenaiheena miten yksi asiakas palautti yhden kerran yli yhden kassillisen kaljatölkkejä. Luulevat nyt, että muuna aikana piilotat juomisesi viemällä tölkit eri kauppaan.Sinä et näe, mutta minä usein näen.
Tunnistan tupakoijat kumarasta ryhdistä, tietenkin kasvoista ja monesti kävelytavasta.
Miten erotat toisistaan henkilön joka ei juo koskaan ja henkilön joka juo kolmesti vuodessa?
Minua kyllä aina hävettää ja harmittaa kun raahaan alkkismieheni tyhjiä tölkkivuoria automaatille. Ei hävetä se, että kukaan luulisi minun niitä juoneen tai muiden ihmisten ajatukset ylipäätään. Se vaan nostaa pintaan häpeää miehestä ja elämäntilanteesta ja etten saa lähdettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapuri jätti roskishuoneeseen kaksi jätesäkillistä oluttölkkejä, joten hain kotoa muovihansikkaat. Raahasin säkit lähikauppaan ja palautin suuren määrän tölkkejä. Hävetti, koska kaupassa on 1-2 myyjää ja tiesin, että pullokone alkaa kiljua ja vaatii myyjän apua, vaikka heillä on koko ajan kiire. Pahoittelin tölkkien määrää myyjälle, mutta en kertonut, että löysin ne. Eiköhän naamastani näe, etten juo alkoholia.
Raahaminen oli rankkaa, koska olin heikossa kunnossa.
Pienituloisena sain syöpähoitojeni aikana tölkeistä noin 27 euroa, joten olin tyytyväinen löytööni.
No ei näe naamasta että EI käytä alkoholia ollenkaan. Se näkyy jos on rapajuoppo.
Sori että pilaan illuusion, mutta niillä on yhä puheenaiheena miten yksi asiakas palautti yhden kerran yli yhden kassillisen kaljatölkkejä. Luulevat nyt, että muuna aikana piilotat juomisesi viemällä tölkit eri kauppaan.Sinä et näe, mutta minä usein näen.
Tunnistan tupakoijat kumarasta ryhdistä, tietenkin kasvoista ja monesti kävelytavasta.
Unohdit mainita hajun. :D
Kyllä meidän s-marketin tutut kassat tietää, että sieltä se yh tulee ja ostaa viikonlopun 3 lonkeroa tai olutta. Sillä on muksu taas isällään. Joku toinen kerta sitten ne 3kk aikana kerätyt tölkit. Niillä ostetaan kosmetiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että kassaa kiinnostaa kissan vertaa sun pullosi?
Kyllä minä ainakin kysyn aina, että montako pulloa, montako tölkkiä, mitkä oli limuja, mitkä viinoja. Eikös kaikkia kassoja ole näin kehotettu tekemään? Sitten katsomme valvontakameroista päivän lopulla nämä asiakkaat vielä ja kirjaamme tiedot pieneen mustaan vihkoon.
Ei kyllä ikinä kukaan asiakas kommentoi pullokuittejaan ja vastaavasti ite näkee niin monen hintaisia pullolappuja, että eipä kyllä edes mieti siinä kiireessä, että mitähän ne tämä asiakkaan pullot on mahtaneet olla...limsaa vai olutta.
T: kassa
1. Se ei kassalle kuulu
2. Kassaa ei kiinnosta eikä edes mieti asiaa
3. Paitsi miettii ku keksit tekosyitä. Sillä osotat että sulla on ongelma jota koitat peitellä liianki innokkaasti
Saisi olla laki, että noin suurta määrää ei voi viedä kauppaan antamatta lomakkeella selvitystä alkuperästä sekä syystä, miksi ne nyt sitten palauttaa. Vaatihan pankkikin selvityksiä, jos sinne vie hieman käteistä.
Itse ex-kassana minulle ei tullut mieleenkään että joku olisi mitenkään "selitellyt" pullokuittejaan. Vaivaannuttavaa se olisi. Jos joku palautti esim. 30€+ pullokuitin niin ajattelin vain et: Vau! Kylläpä sai hyvät rahat pulloja palauttamalla. Eri asia olisi jos palauttaja olisi känninen alkkis, sitten saattaisin ajatuksissani vähän sääliä.
En. Miksi pitäisi? Jos joku kaupan kassa olisi niin utelias, niin hän näkisi syöttämäni pullot valvontakamerastakin. Mulla on kotona monta limua juovaa ja yksi olutta lipittävä asukas. Vien ne ja käärin niistä itelle omat rahat. Lisäksi näin pikkupojan puistossa keräävän pulloja kesäpäivästä nauttivilta. Pitäisikö pojankin selittää, miksi ne sinne vie?
Itse menen aina paperipussi päässä palauttamaan tyhjät. Kukaan ei tunnista joten ei tarvitse selitellä mitään.
Eikö ole enää yleinen käytäntö että siivoja(ksi/kuskiksi suostunut) saa mm. palauttaa pullot?